Un ghid cu informații utile despre noua aplicație mobilă destinată utilizatorilor sistemului e-Transport a fost publicat marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Clienții magazinelor de tip cash&carry au fost scutiți, în mod expres, de obligația de a face raportări în e-Transport pentru bunurile cu risc fiscal ridicat transportate în nume propriu, potrivit noii proceduri a sistemului. Citește articolul
Noua procedură a sistemului e-Transport, pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat-o recent, conține și reguli speciale pentru confirmarea sau infirmarea transporturilor rutiere. Citește articolul
Procedura sistemului e-Transport include, mai nou, și reguli pentru raportarea vânzărilor ambulante pe teritoriul național (așa-numitele „Van Sales”), în urma unor schimbări făcute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Așa cum s-a stabilit de ceva timp, transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate în timp real prin dispozitive GPS. În acest sens, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a detaliat recent regulile pe care trebuie să le respecte transportatorii rutieri, în cadrul noii proceduri pentru e-Transport. În același timp, e important de precizat că este disponibilă deja și aplicația mobilă aferentă sistemului. Citește articolul
În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului a fost înlocuită cu totul, printr-un ordin recent publicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Noul ordin vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul
Transporturile rutiere vizate de obligația de folosire a sistemului e-Transport au fost extinse de Guvern, prin OUG, la finalul anului 2023. Astfel, trebuie monitorizate și transporturile internaționale de bunuri neriscante, nu doar cele ce implică bunuri riscante. Pe deasupra, apare și necesitatea de a monitoriza prin GPS deplasarea în timp real a transporturilor. Totuși, amenzile pentru nerespectarea noilor obligații se aplică abia de la 1 iulie 2024. Citește articolul
Indiferent cum se face transportul internațional de bunuri către o firmă din România, deci chiar dacă vorbim de un transport prin curier, obligația de raportare revine, în principiu, firmei din România. Totuși, trebuie avută în vedere o excepție introdusă recent pentru transportul prin colete poștale și trebuie discutată chestiunea cu firma de transport, spun specialiștii. Citește articolul
Atunci când vine vorba de transportul internațional rutier de bunuri, obligația de raportare în e-Transport revine, conform legislației, firmei din România care trimite sau primește bunuri. Iată și două spețe concrete pentru exemplificare. Citește articolul
În contextul folosirii sistemului e-Transport, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să analizeze cu atenție lista produselor cu risc fiscal ridicat, ca să nu riște să treacă cu vederea situațiile în care raportările sunt obligatorii. Atenționarea este utilă mai ales în contextul în care urmează o extindere a listei produselor riscante pentru care trebuie făcute raportări în e-Transport. Citește articolul