avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi
Acasă Subiect: informare prealabila a consumatorilor
Subiect: informare prealabila a consumatorilor
ACCES GRATUIT

Pe durata stării de urgență, contractele de telefonie pot fi încheiate chiar și prin SMS

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Aprilie 2020 | 0 | 1626 | Timp de citire: 1 min.

Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum ar trebui să fie formulate clauzele într-un contract pentru a nu fi considerate abuzive

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
5 Septembrie 2019 | 0 | 2654 | Timp de citire: 2 min.

Clar, inteligibil și fără echivoc. Acestea sunt cerințele esențiale pe care limbajul unui contract încheiat între un consumator și un profesionist trebuie să le îndeplinească. Adică orice consumator care încheie un asemenea contract trebuie să înțeleagă (și să i se explice) care sunt efectele obligațiilor pe care le-ar avea în baza acelui acord. Clauzele contractuale care nu îndeplinesc această condiție vor fi, cel mai probabil, considerate abuzive și, astfel, nu vor produce efecte. În condițiile în care Comisia Europeană a emis o comunicare privitoare la ultimele evoluții în acest domeniu, este important de văzut care sunt elementele „limbajului clar și inteligibil” pe care trebuie să îl aibă un contract încheiat de un consumator cu un profesionist. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În era GDPR, asteriscul trebuie să dispară. Despre respectarea obligațiilor și a clienților deopotrivă

Simona Voiculescu în Date personale & viața privată
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Mai 2018 | 0 | 2824 | Timp de citire: 3 min.

Dimensiunea fontului cu care sunt scrise informațiile importante pentru noi, ca utilizatori ai unui serviciu, ca potențiali clienți, ca vizitatori ai unui site de internet etc. e invers proporțională cu importanța acelor informații. Aici intră și alegerea de a plasa informațiile astea esențiale acolo unde numai un ochi neobosit și neplictisit poate să le vadă și să decidă să le citească. De fapt, să pui la coadă, sub asterisc, informațiile pe care clientul/utilizatorul ar trebui să le știe înseamnă să mizezi clar pe faptul că n-o să le citească. Ce facem acum, în era Regulamentului european de protecție a datelor personale (GDPR), referitor la informațiile ce trebuie oferite cu privire la colectarea și utilizarea datelor personale? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un abonament poate fi prelungit automat fără acordul clientului?

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2016 | 13 | 126857 | Timp de citire: 2 min.

Există posibilitatea ca furnizorii de servicii (de exemplu, de internet, televiziune sau telefonie) să introducă în contractele încheiate cu clienţii lor o clauză de prelungire automată a abonamentelor, însă aceasta poate fi considerată legală doar dacă este respectată o condiţie prevăzută în mod expres de legislaţia în vigoare. Citește articolul