Recent, Poliția Română a primit acces la sistemul e-Transport, astfel că ofițerii și agenții de poliție pot și ei să controleze transporturile rutiere de bunuri riscante și să aplice amenzi de până la 100.000 de lei, conform informațiilor obținute de redacția noastră. Citește articolul
În condițiile în care autoritățile au ajustat, pe finalul anului trecut, regimul legal al e-Transport, specialiștii atrag atenția că sistemul are probleme în continuare. Sistemul este obligatoriu de mai multe luni, însă neraportarea transporturilor de bunuri riscante poate fi sancționată abia din ianuarie 2023. Citește articolul
Transportatorii rutieri sunt pe agenda Inspecției Muncii în câteva rânduri anul acesta. În principal, inspectorii vor verifica respectarea normelor de sănătate și securitate în muncă (SSM), în contextul în care transporturile reprezintă un sector de activitate unde avem numeroase accidente de muncă, dar și normele privind timpul de muncă și timpul de odihnă în cazul conducătorilor auto și respectarea normelor europene în cazul deplasărilor transfrontaliere. Citește articolul
Lovirea sau deteriorarea pasajelor existente pe drumurile publice din țara noastră, acțiuni apărute în urma nerespectării gabaritului de liberă trecere, poate aduce șoferilor cele mai mari amenzi ce se pot aplica, pentru nerespectarea Codului rutier, în cazul persoanelor fizice. Mai exact, amenzile riscate în aceste cazuri de șoferi pot ajunge până la 2.900 de lei. Aceleași sancțiuni se aplică și în cazul lovirii porților de gabarit existente la trecerea șinelor de tren. Citește articolul
Două reguli noi referitoare la transportul rutier al deșeurilor se vor aplica, cel puțin teoretic, din 12 ianuarie 2023, iar persoanele fizice și juridice care nu se conformează vor risca amenzi de până la 60.000 de lei. Citește articolul
Dincolo de proiectele de digitalizare anunțate de mai multă vreme de autorități, anul trecut a adus în prim-plan și un proiect apărut mai de curând pe agendă: sistemul e-Transport, prin care se raportează transporturile rutiere de bunuri riscante. După o perioadă scurtă de testare, s-a trecut direct la obligativitate, cu toate că mediul de afaceri a atras atenția că sistemul n-a fost gândit tocmai bine - ceea ce a dus recent la apariția mai multor ajustări semnificative la legislația primară și secundară. Din moment ce perioada „de acomodare” s-a încheiat, operatorii economici care nu se conformează riscă să fie amendați, de la 1 ianuarie 2023, cu sume de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Retururile de bunuri riscante au fost prinse recent pe lista de transporturi rutiere ce trebuie raportate în sistemul e-Transport. Iar acum, conform unui ordin oficializat joi de Fisc, s-a detaliat exact cum trebuie gestionate aceste situații în care bunurile riscante trebuie înapoiate furnizorului. Citește articolul
Noi tipuri de transporturi de bunuri riscante au fost scutite de la obligația de raportare în sistemul e-Transport, conform unui ordin oficializat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Deși a fost stabilită abia acum câteva luni, procedura inițială de folosire a sistemului e-Transport a fost înlocuită joi cu una complet nouă. Cu toate că majoritatea prevederilor au fost păstrate mai departe, există și unele schimbări importante pe care trebuie să le aibă în vedere companiile care vând sau cumpără bunuri riscante transportate pe căile rutiere. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane pot cere, temporar, un ajutor de stat de până la 400.000 de euro pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, în baza unei hotărâri recente de Guvern. Însă, pentru ultima cerere, cea aferentă trimestrului al patrulea din 2022, Guvernul a ajustat regulile printr-o hotărâre nouă oficializată pe 1 noiembrie. Citește articolul