Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a stabilit noi reglementări cu privire la condițiile de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate de transportatorii rutieri, dar și în ceea ce privește limitatoarele de viteză ce sunt montate pe autovehicule. Astfel, au apărut mai mult schimbări, inclusiv în legătură cu valabilitatea inspecției tahografelor sau a limitatoarelor de viteză, dar și cu atestarea persoanelor care efectuează inspecția tahografelor. Citește articolul
Cu toate că avem deja în funcțiune, de câțiva ani, sistemul e-Transport, autoritățile de la noi s-au gândit că este nevoie și de sistemul (teoretic) complementar e-Sigiliu. Practic, vorbim de două sisteme prin care se pot monitoriza transporturile rutiere de bunuri suspectate de activități evazioniste, dar felul în care se face monitorizarea diferă. Deoarece se apropie momentul operaționalizării sistemului e-Sigiliu, prezentăm astăzi o scurtă comparație a acestuia cu sistemul e-Transport, pentru a înțelege mai bine asemănările și diferențele lor. Citește articolul
1 septembrie 2024 este o nouă dată importantă pentru calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la contribuabili, prin sistemul e-Transport, la ANAF. Citește articolul
Operatorii economici stabiliți pe teritoriul vamal al Uniunii Europene care dețin statutul de operator economic autorizat pot solicita autorității vamale, în situații justificate, aprobarea unui loc în care să fie prezentate mărfurile în vamă, altul decât biroul vamal, în cazul declarării mărfurilor pentru regimul vamal de export sau în cazul reexportului, conform unor reguli stabilite recent. Citește articolul
Un ghid cu informații utile despre noua aplicație mobilă destinată utilizatorilor sistemului e-Transport a fost publicat marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Așa cum s-a stabilit de ceva timp, transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate în timp real prin dispozitive GPS. În acest sens, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a detaliat recent regulile pe care trebuie să le respecte transportatorii rutieri, în cadrul noii proceduri pentru e-Transport. În același timp, e important de precizat că este disponibilă deja și aplicația mobilă aferentă sistemului. Citește articolul
În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului a fost înlocuită cu totul, printr-un ordin recent publicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Noul ordin vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul
Indiferent cum se face transportul internațional de bunuri către o firmă din România, deci chiar dacă vorbim de un transport prin curier, obligația de raportare revine, în principiu, firmei din România. Totuși, trebuie avută în vedere o excepție introdusă recent pentru transportul prin colete poștale și trebuie discutată chestiunea cu firma de transport, spun specialiștii. Citește articolul
Atunci când vine vorba de transportul internațional rutier de bunuri, obligația de raportare în e-Transport revine, conform legislației, firmei din România care trimite sau primește bunuri. Iată și două spețe concrete pentru exemplificare. Citește articolul
În cazul transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante), Guvernul a stabilit recent extinderea listei celor obligați să facă raportări în sistemul e-Transport. Citește articolul