Black Friday reprezintă pentru mulți comercianți o oportunitate foarte bună de a-și crește vânzările, expunerea pe piață și de a-și atrage clienți noi. În același timp, dezavantajul e că, în această perioadă de reduceri, crește și riscul de litigii în care poate fi implicat un comerciant. Fie că vorbim de probleme cu comenzile (livrare nefăcută la timp, stoc inexistent etc.), fie că vorbim de salariați nemulțumiți de faptul că trebuie să lucreze în zile de sărbătoare (de exemplu, de Sfântul Andrei), firmele ar putea să ajungă mai ușor în instanță, pentru ce se întâmplă de Black Friday, decât în mod obișnuit. Citește articolul
Perioada în care comercianții din țara noastră aplică cele mai mari reduceri de preț din an a început, dar cele mai multe magazine online vor avea promoții spre sfârșitul lunii. Astfel, în contextul în care Black Friday se apropie cu pași rapizi, iar în acest an, pe fondul epidemiei de coronavirus, a crescut numărul tranzacțiilor online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face câteva recomandări cu privire la vânzările cu preț redus din această perioadă și la cumpărăturile pe internet. Citește articolul
Situația privilegiată în care se află băncile le-ar putea face pe acestea să profite de pozițiile lor, crescându-și, oarecum artificial, activitatea. Cu alte cuvinte, pentru că mulți oameni au nevoie să apeleze la ele pentru a obține un credit imobiliar, s-ar putea ca băncile să încerce să condiționeze acordarea împrumutului de achiziționarea unor servicii suplimentare. Servicii pe care debitorii nu le-ar fi solicitat, altcumva. Legea, însă, interzice, ca regulă, asemenea practici. Venim cu aceste informații în contextul unei decizii recente a Curții de Justiție a UE cu privire la condiționarea, de către bancă, a acordării împrumutului de mutarea veniturilor clientului la aceasta. Citește articolul
Consiliul Concurenței (CC) le reamintește consumatorilor de gaze că pot să își renegocieze contractele cu furnizorii, iar cei care fac acest lucru vor putea să ajungă să plătească cu până la 150 lei mai puțin, pe lună (sau chiar 200, în anumite situații), iarna aceasta. Posibilitatea de renegociere este un efect al liberalizării, de la 1 iulie, a pieței gazelor. Cu alte cuvinte, statul nu mai intervine în stabilirea tarifelor la gaze, ci acestea sunt negociate între furnizori și consumator. Citește articolul
Toți cei care au probleme financiare în această perioadă ar putea avea posibilitatea să-și amâne ratele la bănci și după data de 1 ianuarie 2021, potrivit unui anunț al ministrului Finanțelor, Florin Cîțu. Citește articolul
Un proiect de lege înregistrat marţi la Senat vizează includerea persoanelor juridice în legea protecţiei consumatorilor, pentru ca şi acestea, pe lângă persoanele fizice, să poată apela la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul unor nemulţumiri legate de achiziţia unor servicii sau bunuri pe care le folosesc direct în activitatea lor. În prezent, legea prevede că un consumator poate fi doar o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care nu acţionează în scopuri comerciale. Citește articolul
O lege care va limita conținutul de acizi grași trans (AGT) din produsele alimentare de pe piață a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare din aprilie anul viitor. În esență, pentru consumator, legea va asigura un nivel înalt al protecției alimentare. Citește articolul
La începutul lunii iulie a devenit efectivă o nouă procedură de soluționare a neînțelegerilor ce ar putea apărea la momentul încheirii contractelor între consumatori și furnizorii de energie. Aceasta reunește ambele sectoare - atât cel al gazelor, cât și cel al energiei electrice - sub aceeași procedură. De asemenea, au apărut anumite modificări de detaliu (referitor la anumite termene, de exemplu), însă esența a rămas aceeași. Citește articolul
Comisia Europeană (CE) se pregătește să adopte o directivă care vizează reguli noi de raportare fiscală pentru platformele digitale, cu scopul de a monitoriza operațiunile din sfera economiei digitale, în special pe cele care implică intermedierea între furnizori persoane fizice sau juridice și clienți. Citește articolul
Potrivit prevederilor legale în vigoare, persoanele fizice cu datorii la bancă pot scăpa, atunci când au litigii cu aceasta sau dificultăți mari în a returna creditul, de cel puțin o parte din ele. Pentru asta, cei interesați pot apela la două proceduri facultative și diferite de procedurile ce implică instanțe de judecată, puse la dispoziția lor de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), respectiv prin conciliere sau arbitraj. Citește articolul