Românii care pleacă la muncă în străinătate prin intermediul unor firme româneşti care îi pun în legătură cu angajatori străini, cu care semnează contractele de muncă, trebuie să ştie că documentele semnate cu firmele de plasare trebuie să conţină anumite elemente obligatorii. Citește articolul
Chiar dacă nu a trecut multă vreme de la începutul anului, în domeniul muncii au apărut mai multe schimbări ce vizează relațiile dintre angajatori și salariați. Printre cele mai notabile schimbări privind domeniul muncii apărute de la începutul lui 2021 se numără eliminarea, pentru anumite microîntreprinderi, a obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, dar și posibilitatea de a semna electronic toate documentele din sfera relațiilor de muncă. Citește articolul
Cei care vor să muncească în afara ţării beneficiază de-acum de mai multă protecţie din partea legislaţiei române, potrivit unei ordonanțe oficializate joi. Actul normativ introduce noi obligaţii, dar şi sancţiuni mai dure pentru agenţii şi furnizorii de servicii de plasare a forţei de muncă în străinătate. Chiar dacă noile obligații sunt deja în vigoare, sancțiunile majorate se vor aplica de luna viitoare. Citește articolul
În contextul pandemiei de COVID-19, un cetățean român care se află în căutarea unui loc de muncă în străinătate ar trebui să nu accepte atât de ușor un job prin intermediari, fără o verificare amănunțită și fără să înțeleagă exact conținutul documentelor pe care le semnează, avertizează Inspecția Muncii (IM) într-un comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Citește articolul
Pentru ca cei interesați să lucreze ca sezonieri în străinătate să poată găsi, în același loc, atât informații despre condițiile speciale de călătorie, ținând cont de pandemia de coronavirus ce e în plină desfășurare, cât și despre cadrul legal al muncii din mai multe țări europene, Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a publicat, acum ceva vreme, pe site-ul propriu o serie de ghiduri în acest sens. Citește articolul
Atunci când vor pleca la muncă în străinătate, lucrătorii români vor beneficia de condiții de cazare comparabile cu cele de care beneficiază și muncitorii de acolo, de o indemnizație zilnică pentru hrană și de decontarea cheltuielilor de transport dus-întors către domiciliul din țara noastră. Așa reiese dintr-o lege oficializată aseară. Citește articolul
De principiu, telemunca poate fi desfășurată, în baza legislației de la noi, și din afara României. Însă un angajator care le permite telesalariaților să lucreze din altă țară pentru o perioadă mai lungă se expune anumitor riscuri ce țin, în mare, de taxele salariale, drepturile lucrătorilor și sediul afacerii. Am adus în discuție acest subiect având în vedere contextul actual al epidemiei de coronavirus și faptul că unii salariați ar putea lua în calcul să lucreze din altă țară (unde ar fi mai aproape de rude, de exemplu), poate chiar fără a-și anunța angajatorul. Citește articolul
După cum am observat deja, pandemia a schimbat fundamental modul în care angajații lucrează astăzi, iar prezența în clădirile de birouri a fost înlocuită rapid cu munca de acasă și, în curând, cu munca de oriunde în lume, în locuri în care acum un an părea imposibil să muncești. Totuși, mirajul "work-from-anywhere" poate atrage anumite provocări în materie fiscală și juridică, care trebuie luate în considerare în egală măsură și de angajatori, dar și de salariați. Citește articolul
Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Românii concediați în străinătate au o șansă în plus la angajare, dacă se întorc în țară, pentru că statul acordă bani și pentru angajatorii care încadrează în muncă astfel de persoane, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului, în vigoare de la finalul lunii mai. Mai mult, acești salariați trebuie păstrați cel puțin doi ani de zile de către angajatori. Citește articolul