Companiile care achiziționează mijloace de transport pentru mărfuri și persoane vor fi scutite de plata impozitului pe profitul reinvestit în acest fel, prevede un proiect de lege ajuns recent la Senat. Citește articolul
Guvernul vrea să intervină pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și să plafoneze tarifele polițelor. Însă important de subliniat este că măsura va viza exclusiv contractele anuale nou-încheiate în perioada de plafonare. Citește articolul
Tarifele pentru asigurările obligatorii de răspundere civilă auto (polițele RCA) vor fi plafonate pentru șase luni, conform unui proiect de HG pus azi în dezbatere la Ministerul Finanțelor. Măsura se va aplica atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice. Citește articolul
Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul
Din 2 februarie, cu un amplu pachet de modificări legislative ce vizează transporturile transfrontaliere rutiere în Uniunea Europeană (UE) a venit și obligația șoferilor de a face o primă oprire obligatorie cât mai aproape de locul de trecere a frontierei pentru a introduce în tahografe simbolul țării în care tocmai au intrat. Citește articolul
La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul
În urmă cu aproape doi ani, la nivelul Uniunii Europene (UE) era adoptat un pachet legislativ ce cuprinde numeroase modificări în materia transporturilor rutiere transfrontaliere, iar cele mai multe dintre obligațiile impuse intră în vigoare în luna februarie și îi vizează direct pe transportatori. Concret, unul dintre aspectele vizate ține de domeniul detașărilor, firmelor impunându-li-se depunerea, pentru fiecare șofer, unde e cazul, a unor declarații de detașare. De obligații vor scăpa însă firmele în cazul șoferilor care fac, de exemplu, doar operațiuni bilaterale, dar nu și în cazul operațiunilor de cabotaj, care vor fi calificate întotdeauna ca detașări. Citește articolul
Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul
Sistemul e-Transport, prin care Fiscul va urmări transporturile de bunuri pe teritoriul României, se află momentan în lucru la nivelul autorităților, iar implementarea sa se va face numai după consultarea mediului de afaceri. În același timp, autoritățile vor ca trecerea la folosirea generalizată a sistemului e-Factura, în relația business to business (B2B), să înceapă la 1 ianuarie 2023. Citește articolul
Guvernul a stabilit prin OUG că Ministerul Finanțelor va pune la punct, în viitorul apropiat, sistemul e-Transport, prin care autoritățile fiscale vor monitoriza transporturile de bunuri din România. Totuși, sistemul necesită norme de aplicare, iar ministerul a ratat termenul până la care trebuia să le emită prin ordin. Citește articolul