După primele patru luni din 2023, firmele deja au căpătat mai multe noutăți ce țin de legislația caselor de marcat electronice. Deși majoritatea se referă la automatele comerciale, unele vizează toți contribuabilii ce folosesc case de marcat, iar altele vizează în mod deosebit distribuitorii și servisanții. Citește articolul
Recent, autoritățile au introdus o clarificare legată de termenul în care comercianții și prestatorii trebuie să completeze registrul special în situația în care casa de marcat este defectă. Mai precis, registrul trebuie completat până la finalul zilei de lucru. Citește articolul
Recent, autoritățile au introdus o clarificare oficială importantă în regulile folosirii caselor de marcat. Și anume că, la cererea clientului, factura se eliberează obligatoriu numai la data eliberării bonului fiscal. Citește articolul
Servisanții de case de marcat au căpătat recent noi reguli oficiale pe care trebuie să le respecte în privința propriilor tehnicieni. Citește articolul
Firmele care vor să obțină autorizația de distribuire a caselor de marcat trebuie să țină cont de două condiții nou-introduse printr-o hotărâre recentă a Guvernului. Citește articolul
În acest an, teoretic, automatele comerciale ale contribuabililor trebuie dotate cu case de marcat speciale. Conform unui act normativ recent oficializat, obligația acoperă inclusiv dispozitivele prin care se încasează contravaloarea serviciilor în regim de autoservire, cele mai bune exemple în acest sens fiind cele din spălătoriile pentru mașini și spălătoriile pentru haine. Citește articolul
Informațiile tehnice ale caselor de marcat ce urmează să fie incluse în automatele comerciale din țara noastră au fost oficializate luni de Guvern, sub forma unei hotărâri, la peste trei ani de la inițierea lor. Conform autorităților, consultările cu mediul de afaceri au fost de durată și a fost nevoie de ajustări la regulile gândite inițial. Citește articolul
Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Memoriile fiscale ale caselor de marcat pot să păstreze date timp de doar cinci ani, iar memoriile înlocuite pot fi arhivate tot atâta timp, conform unui act normativ aplicabil de duminică. Concret, asta înseamnă o înjumătățire a perioadelor actuale prevăzute de legislație. Citește articolul
Registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate vor fi arhivate numai cinci ani, reiese dintr-o lege care se va aplica din 15 ianuarie 2023. În prezent, obligația de arhivare acoperă o perioadă de zece ani, iar specialiștii și guvernanții atrag atenția că reducerea acesteia va aduce probleme în practică. Citește articolul