Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Asistența fiscală telefonică este asigurată, de puțin timp, exclusiv de către Call center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin preluarea acestei activități de la administrațiile județene ale finanțelor publice, reiese dintr-un raport publicat marți de instituție. Totodată, capacitatea de primire a apelurilor prin Call center a fost crescută. Dezvoltarea Call center-ului era unul dintre dezideratele ANAF încă de acum doi ani. Citește articolul
Dată fiind multitudinea de provocări economice existente pe fondul pandemiei de coronavirus, firmele aleg să recurgă la diverse mecanisme fiscale legale în scopul maximizării fluxurilor de numerar, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate marți de avocatnet.ro. De la aplicarea facilităților fiscale disponibile și implementarea unor măsuri fiscale benefice, precum scutirea de impozit a profitului reinvestit sau bonificații pentru îmbunătățirea capitalurilor proprii, la metode de utilizare a pierderilor fiscale și modificarea termenelor de plată a facturilor, vă prezentăm în continuare ce soluții practice au identificat specialiștii în legislație. Citește articolul
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
Deși, de la 31 martie 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale ar urma să se mute de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF), până atunci, structurile din cadrul ANAF se ocupă de contestațiile fiscale, potrivit legislației în vigoare. În acest sens, aceste structuri pot emite decizii de impunere, decizii de modificare sau de nemodificare a bazei de impunere, precum și dispoziții de măsuri (pe care contribuabilul trebuie să le implementeze). Totuși, spun specialiștii, deși practica organelor fiscale o reprezintă, conform reprezentanților Fiscului, soluționarea contestațiilor exact în ordinea amintită anterior, lucrurile nu se întâmplă întotdeauna astfel. În plus, cum competența de soluționare a contestației împotriva dispoziției de măsuri este diferită de cea privind soluționarea contestațiilor împotriva celorlalte decizii și nu există sancțiuni în acest sens, se poate ajunge la soluții diferite și, prin urmare, la situații în care același contribuabil să formuleze două acțiuni în justiție pentru aceeași situație de fapt și aceeași perioadă verificată. Citește articolul
Acțiunile asumate de România în domeniul fiscal pentru următorii ani, inclusiv cele cuprinse în strategia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la finalul anului 2024, ridică o serie de întrebări cu privire la impactul pe care implementarea lor îl va avea asupra mediului de afaceri. Doar modificările fiscale adoptate anul acesta indică iminența unor schimbări și în privința inspecțiilor fiscale, mai exact în frecvența acestora, eficiența și modul lor de desfășurare. Citește articolul
În cazurile în care inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) fac o reîncadrare a unor venituri, schimbându-le tratamentul fiscal, acest lucru poate avea efecte atât asupra companiei verificate, cât și asupra partenerilor săi de afaceri sau a beneficiarilor, avertizează specialiștii. Astfel, firmele ar trebui să fie foarte atente atunci când vine vorba de venituri cu un tratament fiscal neclar, pentru că în urma unui control al Fiscului pot apărea probleme mari. Două exemple foarte cunoscute în acest sens sunt diurnele date de transportatori și tichetele cadou. Citește articolul
Ca în medicină, și în fiscalitate prevenția este mama înțelepciunii - dacă antreprenorul sau contribuabilul își face un bun obicei din a evalua periodic riscurile fiscale ale afacerii, momentul inspecției fiscale per se își va reduce semnificativ dramatismul, fie și numai pentru faptul că va fi apucat să corecteze sau măcar să reducă problemele existente. Citește articolul
În contextul în care, de la 31 martie 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale se va muta de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF), acest demers va facilita o abordare unitară a legislației fiscale, dar și un timp mai scurt de soluționare a contestațiilor, potrivit reprezentanților Direcţiei Generale de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul ANAF. Totuși, până atunci mai pot apărea soluții neunitare în acest sens, astfel că reprezentanții ANAF au venit recent cu o serie de recomandări pentru eficientizarea activității de soluționare a contestațiilor fiscale pentru contribuabili, recomandări pe care vi le prezentăm în continuare. Citește articolul
După cinci ani în care numărul controalelor fiscale în România a scăzut dramatic, de la 46.000 în 2016, la 24.000 în 2020, an în care doar pandemia a ținut inspectorii fiscali departe, ne putem aștepta ca 2021 să fie anul în care Fiscul va tura în forță pentru a recupera timpul pierdut. De altfel, conform strategiei Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), aceasta și-a propus să crească numărul de inspecții fiscale cu 10% până în trimestrul patru al lui 2025. În plus, intensificarea inspecțiilor fiscale și un control mult mai strict al banilor reprezintă și principala proiecție a mai mult de jumătate dintre respondenții unui sondaj EY pe această temă, realizat la începutul anului 2021. Citește articolul
La fiecare 39 de secunde, undeva, pe net, se petrece un atac informatic. În fiecare zi, mai bine de 30.000 de site-uri sunt sparte, în condițiile în care lockdownul a crescut cu peste 600% rata de cybercrime. Iar atacul poate veni de acolo de unde te aștepți mai puțin. De exemplu, cinci din cele șapte milioane de bulgari aflați în baza de date a Fiscului din țara vecină s-au trezit în 2019 cu datele furate după un atac al hackerilor. Serviciul de Taxe și Impozite Tulcea a fost blocat vreme de două zile din cauza unui atac informatic, iar, în timpul perioadei de declarare a impozitelor din 2018, Fiscul american (IRS) a primit 234 de rapoarte despre posibile furturi de date, în creștere cu 29% față de numărul celor primite în același interval cu un an înainte. Deși considerat poate de mulți ca anost, domeniul fiscal este o sursă de date interesante, vulnerabil la atacurile informatice. Citește articolul