Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Aducerea în discuție a elementelor fundamentale ale impozitării directe și indirecte arată că pandemia COVID-19 poate fi catalizatorul unor schimbări de substanță în politicile fiscale. Dacă ne referim doar la propunerile locale, observăm că de curând guvernul a emis o serie de principii pentru viitorul politicii fiscale, dar și că a reapărut în dezbaterea publică propunerea de schimbare a sistemului de impozitare centrat pe cota unică. Citește articolul
Regulile justificării scutirilor de TVA pentru livrările intracomunitare de bunuri au fost ajustate vineri, potrivit unui ordin al Ministerului Finanțelor. Aceste schimbări procedurale au fost făcute în contextul unor modificări operate în februarie 2020 la Codul fiscal. Citește articolul
Cei care solicită de la stat decontarea procentului din salariu pentru angajații reactivați din șomaj tehnic depun luna asta documentele pentru luna iunie. Pentru a veni în ajutorul firmelor și contabililor, o agenție de muncă din țară vine cu câteva clarificări cu privire la documentele justificative ce trebuie depuse în cazul plății în avans a obligațiilor fiscale și în cazul în care firma are compensări ale taxei pe valoarea adăugată (TVA) de făcut cu statul. Citește articolul
Notificările depuse până acum pentru a beneficia de noua amnistie fiscală, adică ieri, când a apărut procedura în Monitorul Oficial, sunt valabile, așa cum anunța și redacția noastră luna trecută, urmând să fie analizate în următoarele cinci zile. Citește articolul
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul
Retragerea din activitate reprezintă un pas important în viața fiecăruia și mulți oameni, fie ei salariați sau deja pensionari, au frământări și întrebări legate de acest subiect. Iată, mai jos, o serie de soluții la problemele de care se pot lovi cei ce vor să facă acest pas sau l-au făcut deja. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat electronice la sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pare a intra în linie dreaptă, după adoptarea celui mai recent ordin care prevede procedura și termenele până la care contribuabilii sunt obligați să se conecteze. În același timp, se dorește și schimbarea tratamentului fiscal pentru costurile cu casele de marcat electronice, pe care contribuabilii au fost obligați să le achiziționeze încă din 2018 - costul cu casele de marcat urmează să fie recuperat direct din impozitul pe profit datorat. Măsura este una benefică pentru cele mai multe companii, dar în mod deosebit pentru cele care sunt obligate, prin natura activității, să dețină multe case de marcat: marii comercianți, benzinării, farmacii etc. Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal. Citește articolul
Comisia Europeană a agreat, în cele din urmă, ca statele membre să amâne cu până la șase luni termenele de raportare pentru DAC6. Decizia finală aparține însă statelor membre, amânarea fiind opțională. Până în acest moment, 21 de state membre au ales să amâne raportarea, majoritatea pentru șase luni, inclusiv România. Citește articolul
În contextul actual, marcat de o avalanșă de reglementări, domeniul insolvenței este unul de actualitate în condițiile în care multe companii au fost puse în situația de a-și regândi și adapta strategiile de business pentru a putea face față obligațiilor de plată scadente. Din acest motiv, o bună cunoaștere și o înțelegere corectă a cadrului legislativ și a noutăților apărute în materia insolvenței poate constitui un avantaj pentru companiile care se confruntă cu diferite aspecte specifice insolvenței. Citește articolul
Despre situația celor care au fost în șomaj tehnic și care s-au trezit fără asigurare la sănătate (nu toți angajații însă), pe care am prezentat-o și noi săptămâna trecută, s-a vorbit deja destul de mult în rândul firmelor, în special, pentru că instituțiile statului, așa cum ne-au obișnuit, nu par să vină cu soluții reale și asumate la problemele pe care legiuitorul le creează adesea. Am întrebat recent câțiva specialiști din domeniul fiscal-contabil cum văd toată această situație și ce ar trebui să se întâmple cu cei care, fără vina lor, s-au trezit fără servicii medicale de la stat. Citește articolul