Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Având în vedere creșterea exponențială a numărului de telesalariați la nivel mondial, din cauza epidemiei de coronavirus, Organizația Internațională a Muncii (OIM) a pus recent la dispoziția angajatorilor un ghid practic privind telemunca. Iar acesta face referire inclusiv la partea de securitate și sănătate în muncă (SSM). Citește articolul
Ajutorul promis de Guvern pentru firmele care au avut telesalariați măcar 15 zile în perioada stării de urgență nu va putea fi accesat de cei care nu apar în sistem cu telemuncă, care au făcut trecerea doar la nivel practic, prin acte unilaterale. Iar confirmarea acestui lucru vine în chiar normele de aplicare ale acestui nou tip de sprijin de la Guvern, puse în dezbatere de curând. Citește articolul
Companiile care se confruntă cu o situație financiară mai dificilă din cauza crizei provocate de epidemia de coronavirus au câteva măsuri mari la dispoziție pentru a-și reduce costurile directe și indirecte cu salariații. De la optimizarea programului de lucru și până la concedieri, măsurile inventariate mai jos pot fi aplicate în funcție de situația specifică în care se află o firmă. Citește articolul
Trecerea la telemuncă s-a făcut în unele firme mult mai repede decât s-ar fi dorit, în contextul pandemiei, fără prea mult timp de adaptare, fără politici bine puse la punct, poate, ori fără prea mare atenție de la detalii. Pe termen lung însă, firmele care continuă cu munca la distanță trebuie să fie mai atente la implementarea telemuncii, la productivitatea teleangajaților, trainginul lor, comunicare, inclusiv la nediscriminarea celor care trebuie să-și împartă timpul de muncă cu grija față de cei mici, ca să nu mai vorbim de aspectele ce țin de securitate în muncă. Citește articolul
Angajatorii vor putea beneficia în curând de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, ca să le cumpere acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. Măsura este inclusă într-o ordonanță de urgență oficializată aseară. Regulile pentru acordarea banilor încă nu există, așa că mai durează puțin până ce fondurile devin accesibile. Citește articolul
În ultimele luni, munca la distanță a devenit o necesitate pentru o bună parte a angajatorilor, pentru a-și putea continua activitatea în condiții mai sigure pentru salariații proprii. Cele două variante legale pe care le au la dispoziție angajatorii în timpul crizei epidemiei de coronavirus sunt telemunca și munca la domiciliu. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Din cauza crizei generate de epidemia de coronavirus, multe companii pot avea dificultăți financiare în perioada asta. De aceea, pentru a-și asigura supraviețuirea, firmele pot face diverse reduceri de cheltuieli, conform specialiștilor de la Deloitte România. Citește articolul
Webinarul a abordat telemunca și munca la domiciliu, din perspectiva diferențelor între cele două tipuri de muncă, precum și din perspectiva obligațiilor birocratice pe care angajatorii trebuie să le îndeplinească, în cazul în care lucrează cu salariați ce muncesc în afara sediului. Important!, de la momentul apariției acestui webinar, au fost publicate o serie de modificari la reglementarea activității de telemuncă. Citește articolul
Pierderile provocate de criza sanitară au silit industria hotelieră să se reinventeze. Citește articolul