avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: LEGE nr 81 / 2018

Act normativ: LEGE nr 81 / 2018

ACCES GRATUIT

Șapte aplicații pe care să le folosești dacă lucrezi de acasă în plină pandemie

Playtech.ro în Weekend
14 Martie 2020 | 3693 | Timp de citire: 2 min.

Epidemia de coronavirus i-a făcut pe mulți angajatori să-și lase angajații să lucreze de acasă. Iată o listă de aplicații pe care le poți folosi pentru a lucra mai eficient și pentru a fi în permanentă legătură cu colegii tăi. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce ar trebui să conțină o politică internă, necesară pentru a justifica munca de acasă

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 7791 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Munca de acasă: Ce documente trebuie să prezinte angajatorii, dacă îi controlează Inspecția Muncii în aceste zile

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 2 | 18028 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ghidul HR pentru gestionarea angajaților: Măsuri interne și munca la distanță

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 5261 | Timp de citire: 4 min.

În această perioadă, din rațiuni de prevenție și nu numai, firmele sunt puse în fața unor situații diverse de gestionare a resursei umane: preferabil este ca salariații să poată lucra de acasă, dar dacă acest lucru nu e posibil, e de datoria firmei să asigure condiții de igienă și sănătate la locul de muncă; autoritățile pot impune măsuri de izolare, iar anumite firme ar putea fi serios afectate de acest lucru. În cele ce urmează, am făcut o scurtă trecere în revistă a unor chestiuni pe care redacția avocatnet.ro le-a tratat în ultima perioadă în contextul coronavirusului și raporturilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Angajatorii pot trece temporar salariații pe munca de acasă, fără a le modifica CIM, spun specialiștii și autoritățile

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 2 | 9747 | Timp de citire: 3 min.

Deoarece răspândirea coronavirusului începe să capete amploare în România, angajatorii pot lua în calcul, ca măsură de protecție a propriilor salariați, trecerea temporară pe munca de acasă. Conform specialiștilor Radu și Asociații, această modificare temporară a locului muncii poate fi făcută de firme fără a încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă (CIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Companiile trebuie să monitorizeze mai atent toate cheltuielile în perioada aceasta și să le reducă pe cele nenecesare

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 2622 | Timp de citire: 4 min.

În contextul acutizării efectelor Coronavirusului la nivel mondial și posibilei agravări a situației și în țara noastră, companiile sunt puse în fața unui scenariu pentru care nu s-au pregătit, iar cele mai afectate sunt întreprinderile mici și mijlocii (IMM). Poate cea mai precaută măsură ce poate fi luată de firmele din România acum este reducerea pe cât posibil a cheltuielilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce soluții au firmele, dacă nu-și pot continua activitatea din cauza coronavirusului. Suspendarea activității vs. întreruperea ei

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 26421 | Timp de citire: 4 min.

În contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial și mai ales la nivel național, companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua temporar activitatea. În acest caz, specialiștii EY România spun că există două opțiuni pentru angajatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce variante legale au angajatorii care vor să-și trimită angajații să lucreze de acasă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 17161 | Timp de citire: 3 min.

Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți pregătești un plan pentru situațiile de criză prin care poate trece afacerea ta

Deloitte România în Aspecte juridice
6 Martie 2020 | 2279 | Timp de citire: 4 min.

Majoritatea organizațiilor mari din România au un plan de continuitate a afacerii (business continuity plan), care de obicei este concretizat sub forma unui document care cuprinde acțiunile necesare reluării activității în cazul apariției unor situații atipice și cu impact semnificativ asupra businessului. În mod tradițional, aceste planuri de continuitate iau în considerare scenarii de atacuri cibernetice, dezastre naturale, cum ar fi cutremurele, sau informații și scenarii adverse intens mediatizate care pot afecta capacitatea organizației de a-și continua activitatea în parametri obișnuiți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii trebuie să se pregătească deja pentru noile reguli în zona relațiilor de muncă. O directivă UE va aduce noi obligații

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Octombrie 2019 | 14530 | Timp de citire: 5 min.

În viitorul apropiat, în România vor apărea noi reguli pentru asigurarea unui echilibru între viața profesională și cea privată a salariaților, motiv pentru care specialiștii atrag atenția că angajatorii deja ar trebui să pregătească terenul pentru acestea. În esență, este vorba de acordarea de programe flexibile pentru salariați, de acordarea unui nou tip de concediu și de extinderea duratei concediului paternal. Citește articolul