Trecerea angajaților în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu rămâne, în continuare, în această perioadă, cea mai bună soluție pe care unele firme pot să o implementeze pentru a continua activitatea în siguranță. Angajatorii nu trebuie să se piardă în formalități, decizia este unilaterală în această perioadă, în mod excepțional. Citește articolul
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
O problemă frecvent ridicată, în ultimele zile, cu privire la angajații care lucrează în această perioadă de acasă, în contextul coronavirusului și stării de urgență recent decretate, este cea a acordării tichetelor de masă: e corect/legal să li se sisteze acestor angajați ce nu mai merg la birou, dar lucrează, totuși, de acasă, dreptul la tichetele de masă? Citește articolul
Începând de luni, în România este decretată stare de urgență timp de 30 de zile, iar o parte dintre măsurile anunțate de șeful statului vizează în mod special angajatorii și salariații lor. Dacă unele măsuri sunt concrete, altele rămân la latitudinea Guvernului pentru eventuala implementare graduală, în funcție de cum evoluează numărul îmbolnăvirilor cu coronavirus. Citește articolul
Legislația muncii nu impune ținerea unor evidențe de lucru în format fizic. Esențial este ca ele să existe și să furnizeze detaliile cerute de legislația muncii. În contextul muncii în afara biroului, de acasă, pontajul electronic este cât se poate de legal. Există însă unele condiții ce privesc pontajul la munca la domiciliu și la telemuncă, prevăzute de legislație. Citește articolul
Epidemia de coronavirus i-a făcut pe mulți angajatori să-și lase angajații să lucreze de acasă. Iată o listă de aplicații pe care le poți folosi pentru a lucra mai eficient și pentru a fi în permanentă legătură cu colegii tăi. Citește articolul
Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul
Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul
În această perioadă, din rațiuni de prevenție și nu numai, firmele sunt puse în fața unor situații diverse de gestionare a resursei umane: preferabil este ca salariații să poată lucra de acasă, dar dacă acest lucru nu e posibil, e de datoria firmei să asigure condiții de igienă și sănătate la locul de muncă; autoritățile pot impune măsuri de izolare, iar anumite firme ar putea fi serios afectate de acest lucru. În cele ce urmează, am făcut o scurtă trecere în revistă a unor chestiuni pe care redacția avocatnet.ro le-a tratat în ultima perioadă în contextul coronavirusului și raporturilor de muncă. Citește articolul
Deoarece răspândirea coronavirusului începe să capete amploare în România, angajatorii pot lua în calcul, ca măsură de protecție a propriilor salariați, trecerea temporară pe munca de acasă. Conform specialiștilor Radu și Asociații, această modificare temporară a locului muncii poate fi făcută de firme fără a încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă (CIM). Citește articolul