Pentru a beneficia din plin de reducerile de Black Friday este important ca fiecare cumpărător să se informeze cu atenție despre produsele pe care le dorește și să rămână vigilent în fața posibilelor practici înșelătoare ale unor comercianți. Familiarizarea cu caracteristicile unui preț redus corect, alături de o analiză atentă a recenziilor altor clienți, poate transforma experiența de cumpărare într-una mai sigură și mai informată. Citește articolul
Investitorii individuali, adică persoanele fizice care obțin câștiguri din vânzarea titlurilor de valoare (printre care și acțiunile la societăți) prin intermediari, beneficiază, din ianuarie 2023, de un regim fiscal mai simplu decât până acum, potrivit unei legi oficializate acum câteva luni. Concret, aceștia vor datora un impozit mai mic pe câștiguri, iar de declarare și plată se vor ocupa direct intermediarii. Citește articolul
Experiențele anterioare cu perioadele marilor reduceri le lasă consumatorilor, adesea, un gust amar. Comercianții nu se aliniază prevederilor legislației de protecție a consumatorului, iar fenomenul ajunge să fie atât de răspândit în aceste perioade că e foarte greu de urmărit și sancționat. În spațiul public se vorbește deseori de sancțiunile prea mici pe care le aplică inspectorii, dar sunt acestea realmente atât de mici, în toate cazurile? Dacă ne uităm în diversele acte normative privind obligațiile comercianților, vom vedea că nu. Din toamna aceasta, avem un element de noutate în sistemul sancționator - cazierul comercial. În funcție de implementarea sa, am putea observa, pe termen mediu și lung, o îmbunătățire a respectării legii. Cât despre regimul sancționator, ar mai fi o corecție pe care legiuitorul ar putea să o facă și care ar aduce sancțiunile suferite de comercianți la un nivel superior. Citește articolul
Cazierul comercial a fost introdus în legislația de protecția consumatorilor de la noi în mai anul acesta, printr-o ordonanță de urgență, iar azi este oficial detaliat printr-un ordin al Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Implementarea cazierului ar trebui să aibă loc, conform ordonanței, cel târziu la final de noiembrie. Citește articolul
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul
Noile reguli privind practicile înșelătoare ale comercianților includ, din 28 mai, referiri exprese la recenziile folosite de aceștia pentru a atrage noii clienți. În câteva cuvinte, comercianților li se va cere o delimitare clară a recenziilor provenite de la oameni care au cumpărat sau au folosit în mod efectiv un produs și restul, fiind interzise promovările pe spatele unor recenzii care, de fapt, nu pot fi dovedite. Citește articolul
Pentru servicii digitale pentru care plătim cu datele noastre personale, precum serviciile oferite de platformele de comunicare socială (WhatsApp, Facebook etc.), cele de e-mail sau de stocare în cloud, din 28 mai, protecția consumatorului urmează să fie extinsă printr-o ordonanță de urgență recent apărută. Practic, asta înseamnă o protecție oarecum similară celei de care beneficiem în raport de prestarea altor servicii sau furnizării anumitor produse. Citește articolul
Fie că vorbim de profesioniștii care vând în spațiile comerciale, fie la distanță, pentru obligațiile trasate de ordonanța privind drepturile consumatorilor se vor putea aplica amenzi și de trei sau patru ori mai mari decât cele actuale, printr-un act care se aplică din 28 mai. Citește articolul
Dreptul de retragere dintr-un contract se va majora de la 14 zile la 30 de zile, în anumite condiţii, în principal pentru a proteja consumatorii de practicile agresive ale unor comercianți, potrivit unei ordonanțe recent apărute în Monitorul Oficial și care urmeză să modifice legislația privind protecția consumatorilor, de la finalul lui mai. Citește articolul
După ce nu mai primise ajustări din 2014, Legea privind clauzele abuzive urmează să fie modificată la final de mai printr-o ordonanță ce a fost publicată de curând în Monitorul Oficial. Printre noutăți, imprescriptibilitatea acțiunilor în constatarea acestor clauze. Citește articolul