avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1588 soluții astăzi
Acasă Act normativ: REGULAMENT nr 910 / 2014

Act normativ: REGULAMENT nr 910 / 2014

ACCES PREMIUM

Autenticitatea actelor emise de ANAF prin SPV poate fi verificată online. Acestea sunt valabile fără semnătură olografă și ștampilă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Martie 2022 | 1669 | Timp de citire: 2 min.

În contextul trecerii, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este important de știut că autenticitatea documentelor emise prin Spațiul Privat Virtual (SPV) poate fi verificată online de către oricine. Aceste documente sunt semnate electronic de ANAF, fiind valabile fără semnătură olografă și ștampilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Semnarea electronică a actelor de muncă: Ce să le explici angajaților tăi cu privire la procesele de semnare și care sunt eventualele riscuri

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Decembrie 2021 | 5905 | Timp de citire: 9 min.

De când a apărut în Codul muncii prevederea expresă că actele de muncă se pot semna și cu semnătură electronică, în rândul multor angajați au apărut întrebări privind „siguranța” acestor semnături. Sceptici, angajații consideră adesea, dacă ne uităm peste îngrijorările formulate, că firmele, cele care plătesc semnăturile pentru ca ei să le folosească la birou, ar putea să le folosească împotriva lor, să semneze în locul lor ș.a.m.d.. Majoritatea nelămuririlor vin adesea din necunoaștere - aici, a tehnologiei din spatele semnăturilor electronice și a diferențelor între tipurile de semnături - dar și din neîncrederea pe care o au aceștia față de patronii afacerilor pentru care lucrează. De cealaltă parte, angajatorii ar trebui să înțeleagă că e important să le explice salariaților cum funcționează aceste semnături. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Semnătura electronică în documentele și procedurile SSM. Utilizări practice și dezavantajele folosirii semnăturii simple

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Decembrie 2021 | 1 | 6142 | Timp de citire: 7 min.

Când ai angajați care lucrează de acasă sau împărțiți în diverse localități, digitalizarea proceselor de SSM (sănătate și securitate în muncă) poate însemna timp câștigat și multă maculatură scutită. Folosirea semnăturii electronice în raport cu angajații pe partea de SSM poate însemna instruirea de la distanță și mult mai facilă a tuturor acestora, semnarea de la distanță a fișelor de instruire și nu numai. Legea SSM permite folosirea a trei tipuri de semnătură electronică atunci când e vorba de semnarea fișelor de instruire, dar recomandabil ar fi ca angajatorii să nu aleagă chiar pe oricare dintre acestea trei, fără să știe dinainte care sunt avantajele și dezavantajele fiecăreia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Identitatea persoanelor va putea fi verificată prin video în relația cu statul și nu numai. Care sunt condițiile

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Noiembrie 2021 | 5885 | Timp de citire: 3 min.

După ce a fost inițial pus în dezbatere ca proiect de hotărâre de Guvern, repus apoi ca proiect de ordonanță de urgență în februarie anul acesta, vedem azi în Monitorul Oficial o decizie a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ce reglementează verificarea online, prin video, a identităţii persoanei în relaţiile de afaceri şi cu autorităţile şi instituţiile publice. În esență, vorbim de o nouă modalitate de verificare la distanță a identității persoanelor fizice și juridice.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un document semnat electronic își păstrează valabilitatea ca unul semnat olograf doar în mediul electronic

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Mai 2021 | 2 | 9745 | Timp de citire: 2 min.

O semnătură electronică bazată pe certificat digital calificat are aceeași valoare juridică cu aceea olografă, adică semnătura de mână a unei persoane. Doar că modul cum „funcționează” semnătura electronică face ca documentul semnat cu aceasta să fie valabil în acest sens doar dacă se află în mediul electronic, nu și dacă este imprimat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Clarificări

UPDATE Salariaţii nu vor fi obligați să-și cumpere semnături electronice ca să poată semna contracte și alte acte de muncă

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
7 Mai 2021 | 2 | 7643 | Timp de citire: 3 min.

De-acum, angajatorul şi salariatul pot opta să folosească la încheierea contractului individual de muncă sau a actelor adiţionale semnătura electronică, ceea ce presupune că angajatul nu trebuie să se mai deplaseze până la sediul firmei pentru a face acest lucru. Totuşi, intrarea în vigoare a OUG 36/2021, ce cuprinde aceste prevederi, nu înseamnă că de-acum încolo toate documentele ce ţin de relaţiile de muncă trebuie semnate doar electronic (se va poate folosi în continuare semnătura olografă la fel de bine) sau că salariaţii vor fi obligaţi să îşi achiziţioneze aceste tipuri de semnături. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ONRC nu va mai primi declarațiile electronice privind beneficiarii reali, deși, teoretic, ar fi obligată s-o facă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2020 | 3 | 3582 | Timp de citire: 3 min.

Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație din cauza Legii 208/2020, informația fiind confirmată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Asta deși autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să accesezi granturile pregătite pentru IMM-uri? Vei avea nevoie de semnătură electronică

avocatnet.ro în Ghidul antreprenorului
16 Septembrie 2020 | 67543 | Timp de citire: 2 min.

În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.

Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Digitalizarea firmelor în privința documentelor: Trei instrumente care te scutesc de drumuri și costuri inutile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Septembrie 2020 | 2079 | Timp de citire: 3 min.

Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost introdusă semnătura electronică în domeniul construcțiilor, pentru arhitecți, ingineri și alți specialiști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 6057 | Timp de citire: 2 min.

De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul