Acest departament se ocupă de cumpărarea vehiculelor pentru firmă și este interesat de cum poate folosi programul Rabla pentru a obține prețuri mai bune la achiziția de mașini noi și mai ecologice.
În perioada 2025-2030, programul Rabla va avea un ghid unic, respectiv nu va mai avea două componente - Rabla Clasic și Rabla Plus - ca până acum, potrivit unui ordin al Ministerului Mediului publicat joi în Monitorul Oficial. Alte schimbări stabilite prin noul ghid al programului Rabla sunt interdicția de a finanța achiziția de autovehicule cu motoare diesel și interdicția de înstrăinare a celor cumpărate cu bani de la stat timp de un an și jumătate. În plus, valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice este de aproape 7.500 de euro. Citește articolul
Dacă firma contractează servicii de transport sau trebuie să achiziționeze dispozitive GPS pentru vehiculele proprii, acest departament trebuie să se asigure că furnizorii sau echipamentele respectă noile cerințe legale.
Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate în timp real, în prezent, prin dispozitive GPS. Deși cea mai recentă suspendare a amenzilor aferente obligației a expirat recent, sancțiunile fiind aplicabile pentru scurt timp, Guvernul a decis să le suspende oficial încă o dată. De data aceasta, suspendarea este mai lungă decât precedentele - până la finalul anului 2025. Citește articolul
Departamentul de achiziții este interesat de modul în care fermierii pot cumpăra utilaje prin acest program, inclusiv de procesul de selecție a furnizorilor și de condițiile speciale de achiziție și monitorizare pe termen lung.
Programul Rabla pentru Tractoare a mai făcut un pas spre lansarea sesiunii de depunere a cererilor de către fermieri, după ce ghidul de finanțare a fost înlocuit recent. Astfel, fermierii vor putea solicita în curând ajutoare financiare nerambursabile pentru achiziția unor tractoare și utilaje agricole noi. Programul de finanțare va debuta după publicarea dispoziției președinteului Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Până acum s-a derulat numai înscrierea dealerilor în program. Citește articolul
Articolul descrie serviciile de cercetare de piață și consultanță ESG oferite de Ipsos, servicii pe care o companie le-ar putea achiziționa. Departamentul de Achiziții ar evalua Ipsos ca un potențial furnizor.
Ipsos România a fost desemnată Business Superbrand pentru anul 2024, consolidându-și poziția de lider în industria românească de cercetare de piață. Recunoașterea acordată de Superbrands România reflectă angajamentul companiei față de calitate, fiabilitate, distincție și implicare în inițiative ESG (Mediu, Social și Guvernanță). Statutul de Superbrand a fost acordat în urma unui proces riguros de selecție, realizat de Consiliul Onorific Superbrands, care a evaluat performanța Ipsos pe baza unor criterii cheie de excelență și reputație. Această distincție marchează un nou moment de referință pentru Ipsos România, confirmând influența sa continuă și standardele ridicate în domeniul cercetării de piață. Statutul de Superbrand este recunoscut internațional drept un etalon al valorii și credibilității în branding, reflectând dedicarea Ipsos de a oferi expertiză și servicii la cele mai înalte standarde.
Citește articolulPentru a se asigura că produsele cumpărate de la furnizori respectă standardele de calitate și au documentele corecte, pentru a nu crea probleme la revânzare.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) utilizează o fișă de control pentru verificarea conformității comercializării legumelor și fructelor, document ce poate fi considerat un ghid de bune practici pentru orice comerciant din acest domeniu. Respectarea cerințelor din acest document ajută atât la garantarea siguranței consumatorilor, cât și la evitarea sancțiunilor de către comercianți. Atenție, amenzile pe care le aplică ANPC au un caracter cumulativ, astfel încât suma totală pe care un comerciant poate ajunge să o plătească poate fi semnificativă. Citește articolul
Pentru a înțelege cum se procesează mai ușor facturile și plățile pentru servicii sau produse cumpărate de la firme mici din alte țări europene, fără complicații legate de TVA-ul de achiziție.
Dincolo de majorarea plafonului de scutire de TVA, regimul în sine va fi deschis curând pentru mai multe firme - pe scurt, persoanele impozabile din România vor putea opta (în România) să aplice regimul și în alte state membre, iar persoanele impozabile din alte state membre vor putea opta (în acele state membre) să aplice regimul în România. Însă care va fi impactul practic al acestei măsuri pregătite de Guvern? Citește articolul
Se ocupă de procesul de achiziție a utilajelor, echipamentelor, programelor informatice și de gestionarea contractelor pentru servicii de proiectare, construcții sau consultanță, toate acestea fiind cheltuieli eligibile.
Microîntreprinderile din șase județe ale țării vor putea accesa, începând cu luna iulie a acestui an, ajutoare financiare nerambursabile cuprinse între 50.000 de euro și 300.000 de euro, prin intermediul Programului pentru Tranziție Justă. Antreprenorii trebuie să asigure, din fonduri proprii, o cofinanțare de cel puțin 10% din valoarea eligibilă a investiției și să creeze cel puțin un nou loc de muncă în urma implememntării proiectului. Citește articolul
Pentru că articolul descrie cum se cumpără (achiziționează) serviciile de evaluare și consolidare a clădirilor, informație utilă atât pentru companiile care oferă aceste servicii, cât și pentru cele care ar dori să le cumpere.
Gestionarea riscului seismic în marile centre urbane din România este un proces aflat în derulare, reglementat prin Legea 212/2022. Cum răspund primăriile acestei provocări vom afla în cadrul următoarei analize comparative, realizate pe baza informațiilor oficiale obținute. În cele ce urmează, vei vedea modul în care administrațiile din Cluj-Napoca, Constanța, București, Timișoara și Craiova derulează evaluarea vizuală rapidă a clădirilor, ce dificultăți întâmpină și cum prioritizează imobilele pentru consolidare. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe că anumite contracte de achiziții sau vânzări pot fi suspendate în cazul rechiziționării de bunuri de către stat, pentru a putea gestiona relațiile cu furnizorii și clienții în aceste situații neprevăzute.
În condițiile în care lista cu prețurile principalelor bunuri consumptibile rechiziționabile necesare estimării fondurilor folosite la plata despăgubirilor acestora, valabile în anul 2025, a fost oficializată recent, astăzi trecem în revistă principalele prevederi legate de această măsură specială, prin care, în anumite situații, autoritățile publice poate obliga firmele, instituțiile publice, dar și persoane fizice să cedeze, temporar sau permanent, diverse bunuri pe care le dețin. Pentru bunurile rechiziționate, proprietarii sunt îndreptățiți să primească despăgubiri. Citește articolul
Gestionează achizițiile de echipamente (ex: linii de sortare, sisteme de transport) și contractele cu furnizorii necesari pentru extinderea și modernizarea SGR.
Un proiect de hotărâre de Guvern, pus recent în dezbatere publică pe site-ul ministerului Mediului, stabilește direcția de dezvoltare aferentă următorilor patru ani pentru Sistemul de garanție - returnare (SGR). Obiectivele propuse în document sunt legate de extinderea și mărirea rețelei de colectare, eficientizarea costurilor logistice și operaționale, îmbunătățirea experienței utilizatorilor și extinderea punctelor de colectare în mediul rural. Citește articolul