Dacă firma cumpără servicii de publicitate politică pentru propriile campanii sau în numele altor entități, acest departament trebuie să se asigure că furnizorii respectă noile reguli și că toate contractele sunt în conformitate cu cerințele de transparență.
Toți actorii politici din țara noastră, respectiv partidele sau alianțele politice, candidații sau orice persoană care reprezintă sau promovează un candidat, vor trebuie să respecte o serie de reguli pe durata campaniei electorale a alegerilor prezidențiale din acest an, programate pentru mai, altfel vor risca amenzi de zeci de mii de lei, potrivit unei ordonanțe apărute în ianuarie. De aceea, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a stabilit, printr-un proiect de hotărâre oficializat recent, detaliile privind publicitatea electorală la alegerile din mai. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile asociate cu proprietățile și infrastructura obținute prin contracte de închiriere sau alte forme de folosință, deoarece noua taxă poate influența aceste costuri.
Regulile impozitului pe construcțiile speciale (supranumit taxa pe stâlp) urmează să fie modificate de Guvern, într-un efort de a corecta cadrul legal actual și a pregăti normele metodologice. Potrivit reprezentanților Ministerului Finanțelor (MF), modificările vor veni ca urmare a discuțiilor cu mediul de afaceri - discuții care vor avea efecte și asupra normelor metodologice ale impozitului. Citește articolul
Analizează facturile de energie și gaze primite de la furnizori pentru a se asigura că toate detaliile obligatorii sunt prezente și că valoarea facturată este corectă, conform contractelor încheiate, prevenind plata unor sume incorecte.
Clienții casnici trebuie să primească de la furnizorii de energie electrică sau gaze naturale, odată cu factura, o serie de informații importante, potrivit Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). De pildă, factura trebuie să lămurească perioada pentru care s-a facturat energia, cantitatea consumată, dar și detalii legate de scadența facturilor. Citește articolul
Dacă firma are contracte cu instituții militare sau trebuie să livreze bunuri și servicii către unități militare, este esențial să știe noile reguli de acces și control pentru a se asigura că își poate îndeplini obligațiile conform noilor cerințe de securitate.
În zonele militare restricționate trebuie stabilite o serie de măsuri de siguranță ce se aplică celor care nu activează în cadrul unităților militare care gestionează aceste zone, dar care interacționează cu ele, potrivit noilor reguli pentru organizarea și executarea serviciului interior în unitățile militare, aplicabile de luna asta. Astfel, în zonele militare restricționate se poate stabili, de pildă, interzicerea sau limitarea accesului sau a deplasării persoanelor și vehiculelor. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum să negociați și să gestionați contractele complexe legate de proprietăți (închirieri, construcții, vânzări), pentru a vă asigura că interesele companiei sunt protejate și că nu există pierderi financiare.
Sectorul imobiliar este în ultima vreme supus unor provocări și teste tot mai diverse, mai ales pe piața locală. Factori precum instabilitatea geopolitică, eliminarea unor facilități fiscale, deficitul bugetar mare și inflația influențează în mod direct apetitul investitorilor. Cu toate acestea, aderarea României la spațiul Schengen, revenirea unui număr tot mai mare de români din diaspora și dezvoltarea accelerată a infrastructurii contribuie la revitalizarea interesului pentru plasamente în domeniul imobiliar. Citește articolul
Modul în care statul gestionează proiectele și contractele (mai ales cele finanțate prin PNRR), lipsa de transparență și stagnarea implementării sunt relevante pentru companiile care au parteneriate sau urmăresc licitații publice.
Doar unul din patru români are competențe digitale de bază, iar România rămâne la coada clasamentului european privind digitalizarea serviciilor publice, cu 52 de puncte față de media UE de 79. Deși se alocă fonduri considerabile prin PNRR pentru digitalizare. Site-urile instituțiilor publice sunt greu de navigat, lipsite de structură coerentă și transparență reală, transformând digitalizarea într-un simplu „dumping de informații legislative” în format text, fără orientare spre nevoile cetățeanului. Citește articolul
Cine gestionează contractele trebuie să știe ce obligații și drepturi au compania și partenerii, mai ales când achiziționează servicii de la terți care pot afecta clienții finali, cum ar fi zborurile care fac parte dintr-un pachet turistic.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că pasagerii care călătoresc în baza unui pachet turistic achiziționat de un terț au dreptul la compensații pentru întârzierile zborurilor. De asemenea, CJUE a clarificat că o carte de îmbarcare poate servi drept dovadă validă a unei „rezervări confirmate” pentru zbor, cu excepția unor circumstanțe speciale. Citește articolul
Atunci când compania are nevoie să angajeze extern auditori sau experți pentru proiecte de construcții sau evaluări de clădiri, acest departament se asigură că sunt contractați doar profesioniști atestați și recunoscuți legal.
Ministerul Dezvoltării a anunțat că va organiza în vara acestui an sesiuni de atestare pentru auditorii energetici pentru clădiri, precum și pentru verificatorii de proiecte și experții tehnici în construcții. Examenele vor avea loc simultan în șase centre regionale: București, Brașov, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. Citește articolul
Pentru a ști ce tipuri de echipamente sau investiții sunt eligibile și aduc punctaj suplimentar, ghidând astfel deciziile de cumpărare și negociere a contractelor.
O nouă procedură de implementare a programului Start-up Nation a fost publicată recent de către Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), iar schimbările aduse sunt semnificative și vizează, în primul rând, departajarea activităților economice prin acordarea unui punctaj diferențiat. Implicit, se schimbă și grila de evaluare a cererilor de finanțare, fiind încurajate, de-acum înainte, unele activități din sfera industriei prelucrătoare. Citește articolul
Atunci când o companie decide să lucreze cu o agenție de intermediere pentru zilieri, departamentul de Achiziții trebuie să se asigure că agenția este acreditată și respectă toate regulile, pentru a evita riscuri legale sau de reputație în relația contractuală.
În România există norme speciale privind intermedierea dintre cererea și oferta de muncă zilieră, iar desfășurarea de activități de intermediere fără acreditare poate aduce societății o amendă de până la 10.000 de lei. Citește articolul