avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1109 soluții astăzi
LIVE, ACUM (320 PARTICIPANȚI) Formarea angajaților și responsabilitățile SSM ale angajatorului: Cum să te conformezi efectiv și să eviți sancțiunile ITM
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Măsuri noi de fluidizare a traficului de mărfuri prin birourile vamale. Folosirea vămuirii la domiciliu, încurajată de autorități

O înțelegere a proceselor vamale simplificate ajută la eficientizarea achizițiilor internaționale, asigurând că bunurile ajung la timp și la costuri optimizate.

EY Romania în Contabil și fiscal
17 August 2020 | 1687 | Timp de citire: 3 min.

Începând cu luna august 2020, la nivelul birourilor vamale din România au fost implementate noi măsuri de fluidizare a traficului de mărfuri ținând cont de timpii mari de așteptare (între 30 și 500 de minute), cât și pentru a sprijini operatorii economici în contextul crizei COVID-19. Aceste măsuri sunt menite să ajute birourile de frontieră și în contextul operațiunii Brexit, ce se va materializa în mai puțin de cinci luni (1 ianuarie 2021) și va atrage în vamă un volum suplimentar de importuri/exporturi de peste 4 miliarde de euro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Vânzare terenuri agricole: Din octombrie, nerespectarea dreptului de preempțiune va duce la amenzi de până la 200.000 de lei

Cei responsabili cu achiziția de terenuri trebuie să știe exact cui trebuie să ofere primul terenul la vânzare și ce pași legali trebuie urmați pentru a nu încălca legea și a evita amenzi.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 August 2020 | 5 | 11482 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care vând terenuri agricole aflate în extravilan și care nu țin cont de dreptul de întâietate la cumpărarea acestuia al unor categorii de persoane, inclusiv al arendașilor, al proprietarilor de terenuri agricole vecine sau al tinerilor fermieri, vor risca, începând din octombrie, amenzi considerabile. Această măsură se regăsește, printre altele legate de vânzarea și cumpărarea terenurilor agricole, într-o lege ce a fost oficializată vineri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scutirea de TVA în tranzacțiile intracomunitare - documente necesare în funcție de afilierea partenerilor

Este relevant pentru a se asigura că termenii contractuali, mai ales cei legați de transport și responsabilitatea documentelor, sunt în conformitate cu cerințele de TVA, fie că firma este vânzător sau cumpărător în tranzacțiile intra-UE, și pentru a verifica relațiile de afiliere cu partenerii.

Deloitte România în Taxe și impozite
17 August 2020 | 2585 | Timp de citire: 4 min.

Întrucât dovada transportului între state membre este una dintre condițiile substanțiale pentru acordarea scutirii de TVA, Uniunea Europeană (UE) a stabilit un set de documente specifice care pot constitui dovada transportului intracomunitar. Documentația necesară diferă, însă, dacă părțile implicate în tranzacții (vânzătorul, transportatorul, cumpărătorul) sunt afiliate sau nu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

România înregistrează cea mai mare cădere economică din ultimii 30 ani. Gaura uriaşă provocată de pandemie

O economie în scădere poate afecta stabilitatea furnizorilor, prețurile materiilor prime și condițiile de negociere ale contractelor de achiziții.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
17 August 2020 | 1 | 551 | Timp de citire: 1 min.

Boala atrage după ea şi sărăcie. În lunile de pandemie, România a avut cea mai mare cădere economică din anii ’90 încoace. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, expeditorii de mărfuri ce vor folosi serviciile unui transportator care încalcă legea ar putea fi trași și ei la răspundere

Acest departament alege firmele de transport și negociază contractele. Noile reguli îi obligă să fie foarte atenți la cine aleg ca partener, pentru că firma noastră poate fi responsabilă dacă transportatorul ales încalcă legea.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2020 | 1689 | Timp de citire: 2 min.

Din 21 februarie 2022, expeditorii, agenții de expediție, contractanții și subcontractanții (dar doar cei care vor acționa ca profesioniști) vor putea fi sancționați pentru încălcarea anumitor reglementări europene în domeniul transportului, de către firmele din acest sector pe ale căror servicii le folosesc. În esență, e vorba de încălcări ale Regulamentului nr. 1072/2009 (cele privind transportul rutier internațional de mărfuri, în numele unui terț, în cadrul Uniunii Europene - UE - și cele privind cabotajul). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Ce șanse mai are România să se apropie de zona euro în noile condiții ale crizei economice?

O economie slabă poate schimba prețurile la materii prime sau servicii, iar acest departament are nevoie de aceste informații pentru a negocia contracte mai bune și a gestiona costurile de cumpărare pentru companie.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 August 2020 | 1 | 678 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Starea de alertă a fost prelungită oficial până în data de 14 septembrie

Acest departament trebuie să fie informat despre starea de alertă, deoarece restricțiile pot afecta furnizorii, lanțul de aprovizionare și condițiile contractuale semnate de companie.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
14 August 2020 | 2 | 6777 | Timp de citire: 1 min.

Starea de alertă a fost prelungită de Executiv cu încă 30 de zile, începând cu ziua de 16 august și până în ziua de 14 septembrie 2020, inclusiv, potrivit unei hotărâri care a fost publicată azi în Monitorul Oficial. În această perioadă, restricțiile pentru companii și persoanele fizice rămân, de principiu, aceleași. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Instruirea salariaților din firmele mari: Au apărut regulile pentru accesarea finanțării de la stat, iar înscrierile încep luni

Dacă firma decide să folosească aceste fonduri pentru a contracta furnizori externi de training digital, acest departament va fi responsabil cu selecția, negocierea și administrarea contractelor cu acești furnizori.

Andreea Tutulan în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 3219 | Timp de citire: 3 min.

În contextul în care Guvernul acordă fonduri pentru unele firme care vor să-și instruiască salariații în vederea dobândirii de competențe digitale în tehnologia informației și comunicației (IT&C), Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site-ul instituției Ghidul denumit "Competenţe digitale pentru angajaţii din întreprinderi mari". Firmele eligibile pot începe să depună proiectele din data de 17 august 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, transportatorii vor fi obligați să aibă un parc auto și un număr de angajați proporționale cu volumul activității

Se preocupă de achiziționarea sau închirierea de vehicule noi, în conformitate cu cerințele legale, și de gestionarea contractelor cu furnizorii de transport.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 1601 | Timp de citire: 2 min.

Regulile Uniunii Europene (UE) privind transportul rutier se vor schimba considerabil din 21 februarie 2022, după ce Regulamentul nr. 1055/2020 a fost oficializat recent. Apar modificări considerabile în privința condițiilor pe care companiile de transport (atât rutier, cât și de persoane) vor trebui să le îndeplinească pentru a putea să își desfășoare activitatea. Printre altele, companiile care nu vor avea un număr de vehicule și de angajați proporțional cu volumul activității desfășurate vor fi nevoite să investească pentru a se ajunge la un echilibru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campaniile de promovare, utile în relansarea afacerilor post COVID-19. Care sunt implicațiile fiscale?

Acest departament negociază și semnează contracte. Ei trebuie să se asigure că un contract este încadrat corect, fie ca sponsorizare, fie ca serviciu de publicitate, și că include toate clauzele necesare, pentru a evita problemele cu taxele.

PwC România în Contabil și fiscal
14 August 2020 | 2384 | Timp de citire: 3 min.

Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul