Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Departament: Achiziții (Procurement)

ACCES GRATUIT

UPDATE Proiect repus în dezbatere: Asociațiile de bloc vor putea beneficia de 150 de milioane de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice

Dacă o companie sau o entitate pe care o reprezintă va beneficia de finanțare, va avea nevoie să cumpere echipamentele necesare (panouri, sisteme de stocare). Acest departament se ocupă de selectarea furnizorilor și negocierea contractelor pentru aceste achiziții.

Cristina Iacob în Redactor, avocatnet.ro
30 Aprilie 2025 | 3 | 6077 | Timp de citire: 2 min.

Asociațiile de bloc, respectiv cele de proprietari sau chiriași, dar și primăriile, pentru blocurile cu locuințe sociale pe care le dețin, vor putea beneficia de un sprijin financiar din partea statului pentru achiziționarea și instalarea de panouri fotovoltaice și instalații de stocare a energiei electrice, cu scopul utilizării directe a energiei din surse regenerabile. Proiectul de ordonanță ce conține programul de finanțare Urban-Up a fost repus recent în dezbatere de către Ministerul Energiei (ME), într-o formă modificată față de cea inițială. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Se profilează sfârșitul procedurii anulării din oficiu a înregistrării de TVA? Despre o speță importantă de la CJUE

Acest departament trebuie să știe că dacă un furnizor are codul de TVA anulat, compania nu-și poate deduce TVA-ul de pe facturile primite, ceea ce înseamnă costuri mai mari și probleme cu contractele și plățile.

Viboal FindEx în 30 Aprilie 2025 | 1689 | Timp de citire: 6 min.

Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire practica (adesea prea răspândită) de anulare, din oficiu, a codurilor de TVA de către organele fiscale. Această cauză are în vedere litigiul dintre societatea bulgară Cityland și administrația fiscală din Bulgaria ca urmare a anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA pe motivul unor încălcări repetate ale obligațiilor fiscale din partea Cityland. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rabla Auto 2025: Ce formalități au de îndeplinit firmele și PFA-urile după ce se înscriu și sunt acceptate în program

Este foarte util pentru departamentul care cumpără mașini pentru firmă, arătând cum se pot obține bani de la stat și ce pași trebuie urmați pentru a face o achiziție avantajoasă.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
30 Aprilie 2025 | 2345 | Timp de citire: 2 min.

Programul Rabla Auto 2025 va fi lansat în curând, iar persoanele juridice și PFA-urile pot participa, alături de alte entități, în vederea achiziționării unui autovehicul nou subvenționat cu până la 37.000 de lei. Beneficiarii vor avea la dispoziție o perioadă de cel mult 60 de zile pentru a radia din evidența circulației un autovehicul uzat, iar noul autovehicul achiziționat nu poate fi înstrăinat o perioadă minimă de 18 luni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rabla Auto 2025: Procedura de înregistrare a firmelor și PFA-urilor care vor un ajutor financiar pentru achiziția de mașini noi

Acest departament se ocupă cu cumpărarea de bunuri (cum ar fi mașinile) și servicii pentru firmă și este responsabil de procesul de înscriere, de colectarea documentelor și de respectarea condițiilor contractuale pentru a obține finanțarea pentru achiziția de vehicule.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
29 Aprilie 2025 | 11335 | Timp de citire: 3 min.

Întreprinderile care doresc să-și reînnoiască parcul auto și să achiziționeze vehicule mai puțin poluante și eficiente din punct de vedere energetic se vor putea înscrie în cadrul programului Rabla Auto 2025. Astfel, societățile (dar și PFA-urile sau alte entități) vor putea accesa un sprijin nerambursabil de până la 37.000 de lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Una dintre modificările importante în programul de anul acesta este, conform procedurii de implementare publicate recent, excluderea de la finanțare a autovehiculelor echipate cu motoare diesel. Începând cu 2025, nu mai avem reguli separate pentru Rabla Clasic și Rabla Plus, ci un ghid unic pentru ambele componente ale programului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendar 2025: Cele mai importante finanțări pentru digitalizarea IMM-urilor din acest an

Departamentul se ocupă de cumpărarea echipamentelor IT, software și a serviciilor de digitalizare menționate în articol, iar fondurile pot acoperi o mare parte din aceste costuri.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
28 Aprilie 2025 | 3083 | Timp de citire: 3 min.

Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din mai multe județe ale țării vor putea accesa, în perioada următoare, ajutoare financiare nerambursabile de aproximativ 106 milioane de euro pentru digitalizarea activităților desfășurate. Finanțările sunt acordate prin intermediul Agențiilor de Dezvoltare Regională (ADR) din patru regiuni ale țării, iar apelurile de proiecte vor fi lansate în perioada următoare. Bugetul alocat celor mai importante apeluri care vor fi lansate pentru digitalizarea IMM-urilor se ridică la peste 100 de milioane de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 28 aprilie - 4 mai 2025

Se asigură că furnizorii sunt de încredere (verificând listele ANAF) și că contractele sunt încheiate corect. De asemenea, este interesat de ajutoarele de stat pentru transportatori, dacă aceste informații sunt relevante pentru partenerii sau costurile de transport ale companiei.

avocatnet.ro în 28 Aprilie 2025 | 861 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Transport: Amenzile pentru netransmiterea coordonatelor vehiculelor prin GPS sunt suspendate din nou. De data aceasta, până la finalul anului 2025

Dacă firma contractează servicii de transport sau trebuie să achiziționeze dispozitive GPS pentru vehiculele proprii, acest departament trebuie să se asigure că furnizorii sau echipamentele respectă noile cerințe legale.

avocatnet.ro în 25 Aprilie 2025 | 2086 | Timp de citire: 2 min.

Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate în timp real, în prezent, prin dispozitive GPS. Deși cea mai recentă suspendare a amenzilor aferente obligației a expirat recent, sancțiunile fiind aplicabile pentru scurt timp, Guvernul a decis să le suspende oficial încă o dată. De data aceasta, suspendarea este mai lungă decât precedentele - până la finalul anului 2025. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rabla tractoare: Ghidul a fost înlocuit, iar fermierii așteaptă lansarea sesiunii de depunere a cererilor de finanțare

Departamentul de achiziții este interesat de modul în care fermierii pot cumpăra utilaje prin acest program, inclusiv de procesul de selecție a furnizorilor și de condițiile speciale de achiziție și monitorizare pe termen lung.

Marian Dumitrache în Consultant și Trainer Fonduri Europene,
24 Aprilie 2025 | 1 | 5070 | Timp de citire: 3 min.

Programul Rabla pentru Tractoare a mai făcut un pas spre lansarea sesiunii de depunere a cererilor de către fermieri, după ce ghidul de finanțare a fost înlocuit recent. Astfel, fermierii vor putea solicita în curând ajutoare financiare nerambursabile pentru achiziția unor tractoare și utilaje agricole noi. Programul de finanțare va debuta după publicarea dispoziției președinteului Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Până acum s-a derulat numai înscrierea dealerilor în program. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Parteneriat media

Ipsos România, recunoscută ca Business Superbrand 2024

Articolul descrie serviciile de cercetare de piață și consultanță ESG oferite de Ipsos, servicii pe care o companie le-ar putea achiziționa. Departamentul de Achiziții ar evalua Ipsos ca un potențial furnizor.

Superbrands România în 24 Aprilie 2025 | 1162 | Timp de citire: 3 min.

Ipsos România a fost desemnată Business Superbrand pentru anul 2024, consolidându-și poziția de lider în industria românească de cercetare de piață. Recunoașterea acordată de Superbrands România reflectă angajamentul companiei față de calitate, fiabilitate, distincție și implicare în inițiative ESG (Mediu, Social și Guvernanță). Statutul de Superbrand a fost acordat în urma unui proces riguros de selecție, realizat de Consiliul Onorific Superbrands, care a evaluat performanța Ipsos pe baza unor criterii cheie de excelență și reputație. Această distincție marchează un nou moment de referință pentru Ipsos România, confirmând influența sa continuă și standardele ridicate în domeniul cercetării de piață. Statutul de Superbrand este recunoscut internațional drept un etalon al valorii și credibilității în branding, reflectând dedicarea Ipsos de a oferi expertiză și servicii la cele mai înalte standarde.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce verifică ANPC la comercianții de legume și fructe și ce amenzi riscă aceștia

Pentru a se asigura că produsele cumpărate de la furnizori respectă standardele de calitate și au documentele corecte, pentru a nu crea probleme la revânzare.

Cristian Stanescu în Redactor, avocatnet.ro
23 Aprilie 2025 | 935 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) utilizează o fișă de control pentru verificarea conformității comercializării legumelor și fructelor, document ce poate fi considerat un ghid de bune practici pentru orice comerciant din acest domeniu. Respectarea cerințelor din acest document ajută atât la garantarea siguranței consumatorilor, cât și la evitarea sancțiunilor de către comercianți. Atenție, amenzile pe care le aplică ANPC au un caracter cumulativ, astfel încât suma totală pe care un comerciant poate ajunge să o plătească poate fi semnificativă. Citește articolul