avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1483 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM
Legea tichetului verde

Propunere: Firmele care colectează deșeuri reciclabile să acorde, la schimb, tichete pentru cumpărarea de produse și servicii

Departamentul responsabil cu administrarea clădirilor și spațiilor poate fi interesat de modul în care această propunere influențează gestionarea deșeurilor interne și contractele de salubrizare ale companiei.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Iulie 2021 | 1 | 1986 | Timp de citire: 2 min.

O recentă propunere legislativă din Parlament aduce ideea unui mecanism de recompensare a celor care colectează deșeurile separat: un tichet verde, pe care, în format exclusiv electronic, persoanele fizice sau firmele care aduc spre colectare deșeuri reciclabile să primească anumite sume de bani pe care să le folosească, ulterior, la achiziții în anumite locații partenere celor care colectează respectivele deșeuri. Pentru firmele care colectează s-ar schimba inclusiv modul de calcul a contribuției datorate la Fondul pentru Mediu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum să faci inventarierea corect încă de la începutul afacerii tale

Acest departament se ocupă de administrarea și întreținerea bunurilor fizice ale firmei, cum ar fi mobilierul sau echipamentele de birou, iar inventarierea îi ajută să aibă o evidență clară a acestora.

CIEL Romania în Contabil și fiscal
5 Iulie 2021 | 2997 | Timp de citire: 7 min.

Ca antreprenor, este important să fii informat din timp cu privire la aspectele importante ce țin de buna funcționare a afacerii tale. Daca ești la început în afaceri, poate fi copleșitor să ții pasul cu toate activitățile. Cum inventariatul nu este cel mai usor proces, iată aici câteva informații foarte utile pentru un început de drum stabil și în conformitate cu legislația de inventariere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Efectele pandemiei încă se simt în aeroporturi. Ce trebuie să știi dacă zbori în străinătate

Personalul administrativ care se ocupă de rezervarea și organizarea călătoriilor de afaceri are nevoie de aceste informații pentru a estima corect timpii de deplasare și pentru a rezolva eficient eventualele probleme.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
5 Iulie 2021 | 496 | Timp de citire: 1 min.

Mergeți mai devreme la aeroport dacă aveți bilete la o cursă aeriană. Efectele pandemiei încă se simt. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Pandemia a dus prețurile la transportul maritim de marfă la un nivel record: „Rămânem fără nave şi containere goale”

Datele despre calitatea vieții și mediul urban din diverse orașe pot influența deciziile privind extinderea sau relocarea spațiilor de lucru și facilitățile pentru angajați.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
5 Iulie 2021 | 433 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: 15 clarificări de la autorități legate de ajutorul de stat pentru domeniul ospitalității

Gestionează documentele necesare pentru înscriere (cum ar fi autorizațiile de funcționare), se ocupă de procesul tehnic de încărcare a cererii în platformă și de gestionarea actelor.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Iulie 2021 | 3622 | Timp de citire: 4 min.

Cei ce activează în domeniul HoReCa, indiferent că sunt firme ori persoane fizice, pot cere, până pe 20 iulie 2021, granturi în valoare de cel mult 800.000 de euro, pentru acoperirea a 20% din pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest context, Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a răspuns recent la cele importante întrebări pe care le-a primit în legătură cu granturile pentru HoReCa. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contractarea energiei electrice se face de-acum, pentru orice locuință, fără a mai prezenta actul de proprietate

Este foarte util pentru gestionarea contractelor de energie electrică pentru clădirile companiei, simplificând procesul de semnare și ajutând la înțelegerea și verificarea facturilor de utilități.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Iulie 2021 | 10 | 49374 | Timp de citire: 2 min.

Procedura de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice de către clienții finali a fost simplificată, prin eliminarea obligației de prezentare a actului de proprietate a spațiului, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), ce a fost oficializat joi. În schimb, cei ce vor să semneze un contract de electricitate trebuie să dea o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că au dreptul să folosească respectivul spațiu. Această măsură vine după ce, în 2020, ANRE a stabilit că actul de proprietate nu mai e necesar în cazul racordării la rețeaua de electricitate a unei locuințe noi. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Climatolog: Valul extrem de căldură din Canada era așteptat abia la sfârșitul secolului. Și în România ar urma să fie depășit recordul

Nevoia de a adapta clădirile și spațiile de lucru pentru a face față condițiilor meteo extreme, cum ar fi valurile de căldură, asigurând confortul și siguranța angajaților.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 Iulie 2021 | 1058 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de alertă

O nouă etapă de relaxări începe azi: Ce restricții sunt pentru firme, în funcție de incidența locală, în iulie

Cei de la administrativ și gestionarea facilităților trebuie să știe ce reguli se aplică spațiilor fizice ale firmei (birouri, magazine, restaurante, săli de evenimente) în ceea ce privește capacitatea, programul, condițiile de acces și măsurile sanitare, pentru a le gestiona corect.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iulie 2021 | 2141 | Timp de citire: 7 min.

A treia etapă majoră de relaxare a restricțiilor aplicate în cadrul stării de alertă se aplică începând cu data de 1 iulie 2021, conform unei hotărâri recente a Guvernului. În acest context, iată cum arată mai nou scenariile în care se poate găsi o localitate și restricțiile asociate pentru companii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE De-acum, soldații și gradații profesioniști pot folosi banii pentru chirie și în cazul contractării unui credit ipotecar ori imobiliar

Articolul detaliază cum se pot folosi anumite fonduri pentru a cumpăra o locuință, prin credit ipotecar sau plata în rate. Este relevant pentru departamentele care se ocupă de gestionarea proprietăților sau de sprijinirea angajaților în chestiuni legate de locuință.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
1 Iulie 2021 | 2 | 18902 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a elimina o neconcordanță între prevederile conținute, Legea 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților profesioniști a fost modificată, dându-le acestora posibilitatea de a justifica compensația lunară pentru chirie atât în cazul cumpărării unei case cu plata în rate, cât și a contractării unui credit ipotecar sau imobiliar. Măsura se regăsește într-o ordonanță oficializată miercuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Se relaxează condițiile pentru ocuparea posturilor de arhitecți-șefi la nivelul localităților

Modificările legislative afectează direct procesul de obținere a autorizațiilor de construire și a certificatelor de urbanism, documente esențiale pentru gestionarea proprietăților, dezvoltarea de proiecte imobiliare sau construcții noi.

Anca Cernat în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
1 Iulie 2021 | 1 | 8117 | Timp de citire: 3 min.

Arhitecții-șefi pot profesa cu numai cinci ani de vechime în specialitatea studiilor în cadrul municipiilor și cu doar trei ani de vechime în cadrul orașelor și comunelor, dacă la concurs nu se prezintă persoane cu vechimea de șapte ani prevăzută de lege, potrivit unui OUG publicat miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul