Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest conținut este relevant pentru că evidențiază necesitatea măsurilor de securitate fizică (iluminat, garduri, sisteme de supraveghere) pentru protejarea bunurilor companiei. Subliniază cum lipsa acestora poate influența responsabilitatea angajaților și deciziile judecătorești.
Dacă fișa postului unui salariat nu presupune obligații legate de paza bunurilor deținute de firma angajatoare, angajatul nu săvârșește o abatere disciplinară și nu i se poate impune o sancțiune disciplinară, dacă sunt constatate furturi din patrimoniul societății, a stabilit, în primăvara acestui an, Curtea de Apel Galați. Citește articolul
Înțelegerea aspectelor administrative și a formalităților necesare pentru înființarea și gestionarea zilnică a unei afaceri, fie ca PFA, fie ca SRL, din perspectiva sarcinilor administrative.
În contextul în care, de la 1 iulie, se aplică noi reguli de TVA privind comerțul electronic, vă prezentăm principalele criterii de care ar trebui să se țină cont în momentul în care se alege forma de organizare juridică în cazul comercializării online a bunurilor, când trebuie luată o decizie în sensul în care se optează fie pentru PFA, fie pentru SRL în scopul desfășurării acestei activități. Citește articolul
Gestionează parcul auto al companiei, ceea ce include și asigurările, precum și procedurile în cazul unor evenimente rutiere, având un rol în coordonarea plății franșizei.
Dacă așa e stabilit în contractul de asigurare CASCO, în cazul unui accident, deținătorul mașinii suportă o parte din daunele ce-au apărut în urma acestuia, sumă ce poartă numele de franșiză. În cazul mașinilor deținute de firme, de principiu, franșiza nu trebuie plătită de șofer, ci de companie. Totuși, în anumite situații, și șoferul poate fi pus să plătească această franșiză. Citește articolul
Acest departament se ocupă de logistică și de procesele administrative ale companiei. Informațiile despre modul de depunere a declarației (în persoană, prin poștă sau e-mail cu semnătură electronică) sunt esențiale pentru a se asigura că documentele ajung la timp la instituțiile corecte.
Declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor, care pentru 2021 trebuie depusă până la 1 octombrie, va putea fi eliminată din nou abia din 2022, a declarat marți Claudiu Năsui, ministrul economiei. Astfel, avem o confirmare că documentul trebuie depus neapărat de firme în 2021 și că orice discuție despre eliminarea obligației se amână pentru anul viitor. Citește articolul
Tendințele pieței imobiliare din Europa și din România sunt esențiale pentru planificarea spațiilor de birouri, relocări, investiții în proprietăți sau pentru a oferi suport angajaților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea spațiilor de birouri și a altor proprietăți ale companiei, iar prețurile de pe piața imobiliară sunt esențiale pentru deciziile de închiriere, cumpărare sau vânzare.
Prețurile apartamentelor noi vândute pe piața din România au crescut cu 3,1% în 2020 față de anul anterior, ajungând la o medie de 1.322 de euro/mp. Citește articolul
Dacă firma are propriile spații verzi sau zone de recreere pe proprietatea sa, acest departament ar trebui să aplice principii similare celor din legea picnicului (ex: amenajare parcări, gestionarea deșeurilor, reguli pentru foc) pentru a asigura ordinea și curățenia.
Persoanele care vor să iasă la iarbă verde trebuie să respecte anumite prevederi, conform legislației în vigoare. Obligațiile principale ale celor care ies la picnic sunt de a păstra curățenia în spațiul special amenajat, iar cei care nu respectă aceste obligații riscă să primească amenzi usturătoare. Sancțiunile pentru anumite fapte pot ajunge chiar la 5.000 de lei. Citește articolul
Pentru a planifica logistic călătoriile de serviciu ale angajaților, ținând cont de restricțiile actuale, și pentru a monitoriza piața imobiliară, ceea ce poate influența deciziile legate de spațiile de lucru sau de relocări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de spațiile închiriate sau deținute de companie (birouri, depozite etc.). Informațiile despre prețurile locuințelor și evoluția pieței chiriilor sunt cruciale pentru a înțelege costurile și pentru a lua decizii bune privind proprietățile companiei.
Se preconizează o creștere a chiriilor în următorii ani în România, ca şi în întreaga regiune a Europei Centrale şi de Est, se arată într-o analiză publicată marţi de o companie de consultanţă imobiliară. Citește articolul
Cei responsabili cu administrarea proprietăților și a clădirilor trebuie să se asigure că adăposturile pentru porci sunt construite și întreținute conform noilor cerințe de biosecuritate, pentru a preveni contactul animalelor cu alte surse de infecție.
Pentru a împiedica apariția de noi focare de pestă porcină africană, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a lansat, în dezbatere publică, un proiect de OUG ce prevede, printre altele, faptul că porcii nu vor mai putea să fie crescuți în aer liber, iar persoanele fizice care dețin crescătorii pentru vânzare vor putea să vândă carnea doar dacă primesc o autorizare sanitar-veterinară. Citește articolul