Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul gestionează spațiile și facilitățile companiei. Noile reguli de relaxare pot influența modul în care sunt utilizate sălile de ședințe, spațiile comune sau chiar organizarea unor evenimente interne, necesitând respectarea limitelor de capacitate și a condițiilor specifice.
Guvernul a oficializat vineri seară măsurile aferente unei noi etape de relaxare -- cea programată pentru 1 iulie 2021 --, conform unei hotărâri publicate în Monitorul Oficial. Măsurile de relaxare, în contextul stării de alertă generate de pandemia de coronavirus, vizează în principal afacerile, dar vizează și persoanele fizice. Citește articolul
Interesat de asigurarea dovezilor (documente, funcționarea unui birou) privind locul de conducere efectivă a firmei în România, care este important pentru rezidența fiscală.
Firmele străine înregistrate cu locul conducerii efective în România au obligația ca, până la 30 iunie 2021 inclusiv, să depună la Fisc un chestionar pe baza căruia ANAF urmează să le stabilească rezidența fiscală în țara noastră. În urma analizei datelor, Fiscul va anunța firma străină, în cel mult 30 de zile, dacă îndeplinește sau nu condiția de rezidență potrivit locului conducerii efective în România. Astfel, firma străină va primi, prin poștă sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, o notificare în acest sens. Citește articolul
Acest departament se ocupă de clădirile și facilitățile companiei și este responsabil să se asigure că acestea sunt echipate corespunzător (cu ventilație, apă potabilă, dușuri) pentru a oferi condiții bune de muncă angajaților, mai ales pe căldură.
Un val de caniculă va cuprinde întreaga ţară de astăzi până vineri inclusiv, fiind aşteptate temperaturi cuprinse între 33 şi chiar 41 de grade. Şapte judeţe din ţară se vor afla sub cod roşu de caniculă şi 11 judeţe în cod portocaliu, în timp ce restul ţării se află sub atenţionare de tip cod galben. În condiţiile în care Administraţia Naţională de Meteorologie a emis atenţionări de temperaturi extreme încă de miercuri, aducem în atenţia angajatorilor obligaţiile pe care aceştia le au faţă de salariaţii, mai ales că au fost anunţate şi controale din partea Inspecţiei Muncii. Citește articolul
Se ocupă de administrarea generală a parcului auto al companiei și este interesat de modificările în legislația asigurărilor auto, care pot influența gestionarea și costurile polițelor RCA pentru vehicule.
Noi reguli privind asigurarea auto obligatorie urmează să fie aplicate, pe viitor, în toate țările membre ale Uniunii Europene (UE), lucru care va însemna, printre altele, protecție mai bună pentru toate victimele accidentelor rutiere. Mai exact, cetățenii UE vor beneficia de tratament egal atunci când vine vorba despre asigurări și acoperirea daunelor, indiferent de țara de proveniență sau de cea în care are loc accidentul, vor avea la dispoziție un instrument de comparare a ofertelor de asigurare la nivel european, iar istoricul privind daunele provocate, pe baza căruia se stabilește coeficientul bonus-malus, va putea fi folosit în orice țară. Citește articolul
Modificarea condițiilor de muncă poate implica amenajări ale spațiilor existente, achiziția de echipamente noi sau alte investiții în infrastructură, aspecte coordonate de acest departament.
Locurile de muncă mai pot fi menţinute în condiţii deosebite în baza unor avize care urmează să expire în toamna aceasta. Așadar, până la 1 septembrie 2021, firmele care încă mai au astfel de condiții trebuie să le normalizeze. Cum situația din practică arată că termenul e mult prea optimist pentru unele dintre acestea, senatorii au adoptat marți un proiect ce prevede ca avizele care expiră în toamnă să-și mențină valabilitatea încă doi ani. Citește articolul
Departamentul poate fi implicat în încheierea contractelor de închiriere sau alte acorduri imobiliare, unde scrisorile de garanție sunt folosite pentru a asigura respectarea obligațiilor, cum ar fi plata chiriei.
Scrisorile de garanție emise de bănci sunt considerate titluri executorii numai dacă sunt emise în garantarea unor contracte de credit, a decis recent Înalta Curte de Casație și Justiție, printr-o decizie de dezlegare a unei chestiuni de drept civil. Scrisoarea de garanție bancară este una din cele mai sigure garanții, care asigură creditorul de îndeplinirea obligației de către instituția de credit, în locul debitorului. În practică, ele sunt puse în executare fără a fi necesară dovedirea caracterului de titlu executoriu, iar instituțiile de credit pot refuza onorarea lor doar în caz de abuz sau fraudă vădită. Citește articolul
Acest departament se ocupă de documentele care dovedesc că firma are dreptul să folosească terenul pe care cultivă plantele aromatice și trebuie să se asigure că toate actele necesare sunt în ordine pentru primărie și Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA).
Pentru a susține producția anumitor plante aromatice, Guvernul a instituit prin hotărâre un ajutor de stat pentru producătorii agricoli, indiferent că aceștia sunt persoane fizice (inclusiv autorizate) sau firme. Cererile pot fi depuse până în ultima zi a lunii iunie 2021. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu întreținerea clădirilor, a spațiilor de lucru și comerciale, inclusiv cu asigurarea igienei generale și a măsurilor fizice (etanșare, închiderea ușilor) pentru a preveni accesul dăunătorilor.
Firmele din industria alimentară vor face obiectul, în perioada următoare, unor controale ale inspectorilor Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) ce vor viza efectuarea acţiunilor de tip dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie (DDD), după ce instituţia s-a autosesizat în cazul apariţiei recente a unor imagini cu rozătoare aflate printre produsele alimentare ale unui supermarket. Amenzile pentru cei care nu iau măsurile necesare împotriva insectelor şi rozătoarelor pot ajunge până la 8.000 lei, firmele riscând chiar şi suspendarea activitaţii sau închiderea unităţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de administrarea flotei auto a companiei. Cunoașterea deciziilor juridice despre sancțiunile rutiere, cum ar fi suspendarea permisului, este crucială pentru politica internă de utilizare a mașinilor de serviciu, pentru gestionarea șoferilor și pentru eventualele demersuri administrative legate de incidente în trafic.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a tranșat în aprilie, printr-un recurs în interesul legii, o chestiune care nu era unitar privită printre judecători: dacă, atunci când au în față o contestație a unui proces-verbal de contravenție și poliția a dispus și măsura suspendării dreptului de a conduce se pot pronunța asupra proporționalității măsurii suspendării - cu alte cuvinte, dacă pot aprecia că era necesară sau nu ori dacă perioada de suspendare ar trebui să fie mai mică. Decizia ICCJ a apărut vineri în Monitorul Oficial, iar judecătorii au subliniat că legislația nu permite instanței să anuleze aceste măsuri dacă ele au fost dispuse în mod legal. Citește articolul
Companiile își gestionează propriile flote de vehicule. Aceste informații sunt importante pentru planificarea infrastructurii necesare (ex: stații de încărcare) și pentru deciziile legate de achiziția sau închirierea de vehicule.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul