Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Gestionarea spațiilor de birouri, a sălilor de conferință și a altor facilități trebuie să țină cont de regulile de distanțare, capacitate și igienă impuse de noile măsuri, inclusiv excepțiile privind masca la locul de muncă.
Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile, începând cu 12 iulie și până pe 10 august, potrivit unei hotărâri de Guvern adoptate joi și care a apărut azi în Monitorul Oficial. Principala noutate se referă la prelungirea perioadei în care se aplică exceptarea de la măsurile impuse în această perioadă pentru persoanele care au fost bolnave de COVID-19. Citește articolul
Articolul clarifică ce înseamnă un 'sediu comercial fix' pentru scopuri de TVA, o informație utilă atunci când compania închiriază sau deține proprietăți în alte țări și trebuie să înțeleagă implicațiile fiscale legate de acele locații.
Mai multe decizii ale Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), apărute în ultimele săptămâni, vizează domeniul taxei pe valoarea adăugată (TVA). Dintre acestea, patru se referă la deducerea TVA în cazul falimentului, plata datoriilor de TVA atunci când vine vorba despre atragerea răspunderii solidare a unei persoane, stabilirea venitului unei operațiuni nedeclarate și netaxate și contextul în care un imobil dat în chirie de o firmă într-o altă țară poate fi considerat un sediu comercial fix.
Citește articolulOferă ghidaj practic pentru departamentul care gestionează utilitățile clădirilor și facilităților companiei, ajutându-i să știe cum să depună și să urmărească eficient plângerile către furnizorii de energie.
Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul
Informațiile despre pandemie și vaccinare sunt relevante pentru organizarea spațiilor de lucru, implementarea măsurilor de igienă și siguranță în birouri și gestionarea accesului în sediul companiei.
Vaccinarea anti-COVID este voluntară şi aşa va rămâne, a precizat, vineri, preşedintele Klaus Iohannis, referindu-se la o declaraţie a sa anterioară. Citește articolul
Acest departament se va ocupa de gestionarea flotei auto și de implementarea infrastructurii necesare (cum ar fi stațiile de încărcare) pentru vehiculele electrice, în conformitate cu noile reglementări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Fenomenele meteorologice extreme, cum ar fi valurile de căldură, afectează clădirile, sistemele de climatizare și infrastructura, putând crește costurile de întreținere și operare ale facilităților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se ocupă de contractele pentru utilități (apă, electricitate, internet) și alte servicii de întreținere a clădirilor. Propunerea legislativă vizează direct aceste tipuri de servicii, deci departamentul va trebui să ajusteze contractele existente și viitoare.
Contractele încheiate pentru furnizarea sau prestarea de servicii se vor raporta exclusiv la prețuri și plăți în lei, nu în euro, conform unui proiect de lege ce este pe punctul de a fi adoptat de deputați (ca for decizional), după ce propunerea a primit un al doilea raport favorabil de adoptare. Totodată, se propune modificarea anumitor contracte actuale care se raportează la moneda unică europeană. Citește articolul
Informațiile sunt esențiale pentru a înțelege cerințele legale la construirea, renovarea sau expertizarea proprietăților și clădirilor companiei, ajutând la planificarea și gestionarea corectă a acestora.
Organizarea de examene în mai multe orașe, nu doar în București, și stabilirea unor date clare pentru cele două sesiuni anuale de examen se numără printre schimbările pe care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) le-a stabilit, prin intermediul unui ordin oficializat marți, la procedura de atestare a verificatorilor de proiecte şi a experților tehnici în construcții. Modificarea procedurii apare în contextul în care, în domeniu, este o nevoie acută de specialiști, iar examenele pentru noi experți de securitate la incendiu nu au fost organizate de peste trei ani. Citește articolul
Gestionează clădirile și spațiile de lucru ale companiei. Trebuie să se asigure că acestea sunt conforme cu recomandările de sănătate publică (ventilație, distanțare), că sunt eficiente energetic conform noilor cerințe UE și că renovările nu creează riscuri noi de sănătate (precum creșterea concentrației de radon).
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul este interesat de modul în care trebuie organizat spațiul de lucru pentru a respecta distanțarea fizică și alte măsuri de siguranță, precum și de gestionarea logistică a prezenței angajaților la birou.
Relaxarea, de la 1 iunie, a măsurilor impuse de Guvern ca urmare a pandemiei de coronavirus permite angajatorilor să îşi organizeze activitatea în funcţie de salariaţii vaccinaţi sau vindecaţi, iar acest lucru a dus la o revenire a unora dintre angajaţi la sediul firmei. Ţinând cont de această schimbare, dar şi a faptului că unele firme au decis ca revenirea la birou să se facă voluntar sau în sistem hibrid (un interval de timp în telemuncă, un interval de la sediu), este foarte important de identificat situaţiile care pot da naştere unor discriminări între cei care vin fizic la birou şi cei care lucrează de acasă şi găsirea unor soluţii pentru ele. Citește articolul