Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul care se ocupă de organizarea călătoriilor de afaceri trebuie să știe ce documente necesită angajații pentru a putea călători în alte țări, pentru a planifica eficient și a evita problemele.
Certificatul de vindecare, ce va fi o formă a certificatului verde privind COVID-19, va avea o valabilitate de aproape șase luni, conform regulamentului european care a introdus acest document. Certificatul verde va ușura călătoriile în țările UE și va fi aplicat în toată Uniunea de la 1 iulie 2021. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece una dintre cerințele pentru stabilirea rezidenței fiscale este dovada unui spațiu fizic în România unde se desfășoară conducerea efectivă a firmei, iar gestionarea proprietăților și facilităților este responsabilitatea lor.
Pentru stabilirea rezidenței fiscale, firmele străine folosesc, alături de prevederile Codului fiscal, un nou chestionar cuprins într-un ordin al Ministerului Finanțelor (MF), ce a fost publicat la mijlocul lunii mai în Monitorul Oficial. Prin acest document, care trebuie depus până pe 30 iunie 2021, se are în vedere implementarea standardelor de transparență stabilite la nivel global și obţinerea anumitor informații despre firmele străine care solicită rezidenţă fiscală în România, potrivit locului conducerii efective. Citește articolul
Este util pentru a ști cum să pregătească și să faciliteze controalele anunțate sau inopinate la sediul firmei, realizate de autorități, asigurând accesul și suportul necesar echipei de control.
Obținerea granturilor destinate afacerilor din domeniul HoReCa va veni la pachet cu o perioadă de monitorizare în care autoritățile vor putea face controale la beneficiari, inclusiv inopinate. În situația în care un beneficiar refuză aceste verificări, autoritățile vor cere înapoi grantul încasat, plus dobândă. Granturile vor fi acordate în curând pentru a acoperi o parte din pierderile cauzate de epidemia de coronavirus afacerilor din acest domeniu. Citește articolul
Informatiile despre creșterea prețurilor pe piața imobiliară sunt esențiale pentru planificarea bugetelor de achiziții sau închirieri de spații (birouri, depozite), pentru extinderea locațiilor sau pentru gestionarea portofoliului imobiliar al companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea și achizițiile de proprietăți, iar articolul menționează utilizarea fondurilor pentru investiții în imobile.
OUG-ul privind desființarea granturilor pentru investiții (măsura 3 din OUG nr. 130/2020), prin care se alocă acești bani granturilor pentru capitalul de lucru (măsura 2), a fost publicat marți în Monitorul Oficial. Acest OUG, care se aplică deja, a venit în contextul în care banii alocați inițial pentru capitalul de lucru nu ajung pentru a finanța toate dosarele eligibile. Totuși, ajutorul de stat pentru investiții nu e abandonat cu totul. Citește articolul
Pentru a organiza mai bine călătoriile de afaceri ale angajaților și pentru a le oferi informațiile necesare despre documentele de călătorie cerute de noile reglementări.
Certificatul verde privind COVID-19, ce va permite cetăţenilor UE să demonstreze, când călătoresc în spațiul comunitar, că sunt vaccinaţi anticoronavirus, că au un test cu rezultat negativ sau că s-au vindecat de boală, va fi implementat oficial de la 1 iulie 2021. Asta după ce regulamentul european care prevede introducerea certificatului verde a fost publicat azi în Jurnalul Oficial al UE. Documentul va ajuta cetățenii UE să se deplaseze cu ușurință dintr-un stat în altul, fiind emis peste tot în exact același format și fiind acceptat la intrarea în orice țară din Uniune. Citește articolul
Este important pentru a ști cum trebuie gestionate spațiile companiei în privința fumatului, pentru a asigura respectarea regulilor și un mediu adecvat.
Fumatul a fost interzis în spaţiile publice închise în 2016, însă era posibil ca această interdicţie să se aplice şi amatorilor de ţigări electronice şi dispozitive ce încălzesc tutunul, potrivit unui proiect legislativ care a fost respins definitiv azi la Camera Deputaților și nu se va aplica. Practic, Legislativul nu este de acord cu această propunere de interdicție și a refuzat-o. Citește articolul
Se asigură că deșeurile rezultate din lucrările de construcție sau renovare ale companiei sunt gestionate corect și conform legii.
Deoarece domeniul nu este foarte bine reglementat, iar oamenii nu au, în prezent, multe soluții la dispoziție, ministrul mediului a anunțat azi că, destul de curând, cei ce-și construiesc sau renovează casa vor putea duce deșeurile provenite din aceste activități la centre specializate în colectarea lor. Citește articolul
Simplificările privind documentele necesare pentru dosarul de finanțare ușurează munca administrativă a acestui departament, care se ocupă adesea cu pregătirea și depunerea actelor pentru diverse inițiative ale companiei.
Persoanele juridice interesate să ceară bani de la stat pentru a-și cumpăra mașină nouă prin intermediul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus trebuie să includă, începând din 14 iunie 2021, în cadrul dosarelor de finanțare, mai puține documente decât până acum, conform unor modificări recente. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea, întreținerea și administrarea proprietăților (clădiri, spații, locuințe), fiind esențial pentru implementarea unui astfel de proiect.
Medicii și asistenții medicali angajați la stat vor deveni eligibili pentru obținerea unei locuințe de intervenție, situată în apropierea spitalelor unde aceștia își desfășoară activitatea, conform unei propuneri legislative adoptate luni de senatori. Citește articolul