Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă cu gestionarea proprietăților companiei (clădiri, terenuri) și trebuie să fie la curent cu toate obligațiile și costurile legate de acestea, inclusiv cu procesele de evaluare și impozitare.
Actualizarea valorii folosite la calculul impozitului pe clădirile deținute de firme se face, mai nou, la fiecare cinci ani. În plus, așa cum ne-au confirmat mai mulți specialiști, reevaluările făcute, în ultimii ani, pentru clădirile firmelor pot fi folosite pentru cinci ani, nu doar pentru trei ani. Totuși, după câte se pare, sunt primării care nu acceptă noul termen de valabilitate pentru rapoartele de reevaluare a clădirilor și emit decizii de impunere cu cote majorate, considerând clădirile neevaluate. Citește articolul
Să înțeleagă ce construcții de pe terenul companiei (inclusiv cele mici sau neconvenționale) trebuie tratate fiscal ca 'clădiri', pentru o gestionare corectă a proprietăților și a costurilor asociate.
Atunci când face evaluarea clădirilor ce sunt supuse impozitului local, o persoană juridică trebuie să ia în considerare orice construcţie amplasată pe terenurile deţinute, chiar dacă s-ar putea să nu se regăsească în bilanţurile contabile sau poate părea neînsemnată. Citește articolul
Departamentul care administrează proprietățile companiei (clădiri, terenuri) este direct afectat de modul în care acestea sunt evaluate pentru impozitare și pentru situațiile financiare. Informațiile sunt utile pentru o administrare eficientă a patrimoniului imobiliar.
Împreună cu Adrian Popa-Bochiș, Partener Senior la Darian DRS, cu o experiență de 20 de ani în consultanță, am discutat pentru prima oară la un webinar avocatnet.ro despre obligațiile sau oportunitatile de evaluare a patrimoniului pe care le au companiile românești. Citește articolul
Planificarea și coordonarea lucrărilor de racordare la electricitate și gaze naturale pentru proprietățile companiei, în special pentru noi construcții sau extinderi, asigurând buna funcționare a sediilor.
Dezvoltatorii ansamblurilor rezidenţiale nu vor mai putea transfera către proprietarii individuali cheltuielile făcute cu racordarea la reţeaua de electricitate şi la cea cu gaze naturale, deoarece aceste costuri vor fi acoperite de către distribuitori sau vor fi recuperate de la distribuitori, dacă constructorii vor ajunge să le achite. Aceste prevederi se regăsesc în două ordine ale Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) publicate recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei. Articolul menționează cerințe specifice despre cum trebuie construite și amenajate adăposturile pentru porci și zonele de igienizare, lucruri de care acest departament trebuie să țină cont.
Pentru a reduce numărul de îmbolnăviri cu pestă porcină africană, boală ce face probleme crescătorilor de porci din țara noastră de mai mulți ani, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a pus marți în dezbatere un proiect de ordonanță, ce conține, de fapt, un plan de măsuri destinate supravegherii, prevenției și controlului acestei boli. Astfel, pentru a se asigura că nu li se îmbolnăvesc animalele, atât cei care cresc porci în propriile gospodării, cât și cei care au exploatații comerciale de porci vor trebui să respecte o serie de noi reguli. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de clădirile și facilitățile companiei, inclusiv de racordarea la utilități. Este esențial să știe cum se face racordarea la electricitate, cât durează și cine plătește, pentru a planifica eficient.
Cei care doresc să se racordeze la reţeaua de electricitate o pot face, în mod gratuit, doar cu plata verificării dosarului de instalaţie, sau vor putea suporta ei costurile necesare pentru proiectarea şi execuţia instalaţiilor de racordare, urmând ca, apoi, să îşi recupereze banii de la distribuitorii de energie electrică, în cinci tranşe anuale egale, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Citește articolul
Datele despre construcții sunt direct relevante pentru planificarea și gestionarea spațiilor companiei, inclusiv pentru investiții în noi clădiri sau pentru reparații.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea și întreținerea proprietăților și facilităților companiei. Articolul oferă informații despre obligațiile proprietarilor de terenuri de a combate ambrozia, iar acest departament ar trebui să se asigure că se iau măsurile necesare pentru a evita amenzile.
Companiile care au ambrozie pe propriile terenuri și nu iau măsuri pentru a o distruge ar fi riscat inclusiv amendarea zilnică, potrivit unui proiect respins azi definitiv la Camera Deputaților și care nu se va aplica. Citește articolul
Acest departament este responsabil de gestionarea proprietăților companiei și trebuie să fie informat despre obligațiile fiscale legate de clădirile cu destinație mixtă, pentru a asigura o administrare corectă a acestora.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient proprietățile și spațiile deținute de companie, fiind esențial să se înțeleagă dacă accesul și utilizarea acestora sunt complete sau limitate de existența unui drept de uzufruct, aspect care influențează planificarea și operațiunile zilnice.
Dacă ne gândim la un proprietar ca la un supererou, putem spune în deplină corectitudine că el are trei superputeri prin raportare la bunul său: posesia, folosința și dispoziția. Adică poate să posede bunul acela, să-l folosească și să-l dea ori să-l distrugă cum dorește, atâta vreme cât nu calcă pe altcineva pe coadă făcând asta (căci asta se cheamă deja abuz de drept și într-o democrație civilizată nu ar trebui să existe așa ceva). Uneori, pentru că are prea multe, are nevoie de bani sau din alte motive legitime care nu ne interesează, supereroul renunță temporar la două dintre superputerile sale -- folosința și posesia -- și le dă altcuiva, rămânând cu (ați ghicit?) nuda proprietate! Citește articolul