avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

ONRC anunță reguli noi pentru unitățile sale: Asistență numai cu programare, interacțiuni de maximum 15 minute și altele

Acest departament este important deoarece gestionează modul în care angajații firmei interacționează cu instituțiile externe, precum ONRC. Ei trebuie să știe despre programări, regulile de acces fizic (mască, distanțare, temperatură), pentru a organiza eficient vizitele și a asigura respectarea procedurilor administrative.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Martie 2021 | 3251 | Timp de citire: 2 min.

Ținând cont de situația epidemiologică din țara noastră și pentru a preveni infectarea cu virusul SARS-CoV-2, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță, printr-un comunicat de presă publicat joi, că, în următoarea perioadă, cei ce au de rezolvat o situație în relația cu autoritatea și trebuie să facă o vizită la unul dintre sediile acesteia vor trebui să respecte o serie de reguli speciale. Astfel, după cum anunță ONRC, asistența nu se poate acorda celor interesați la sediu decât dacă fac o programare în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce trebuie să ții cont dacă vrei să-ți deschizi un magazin online, conform specialiștilor

Se ocupă de obținerea autorizației generale de funcționare de la primărie și de îndeplinirea altor cerințe administrative necesare pentru buna desfășurare a activității firmei.

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Martie 2021 | 2935 | Timp de citire: 4 min.

În contextul actual al pandemiei de coronavirus care a determinat digitalizarea activității aproape în toate domeniile și o creștere semnificativă a vânzărilor pe internet, să deschizi un magazin online poate fi mai simplu și mult mai ieftin decât să deschizi un magazin fizic, așa cum reiese dintr-un ghid întocmit recent de către specialiștii de la Accace România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Care sunt perioadele minime de păstrare și în ce condiții, conform celor mai recente modificări

Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și a resurselor necesare funcționării firmei. Articolul specifică cerințe pentru spațiile de arhivare a documentelor fizice (grupare, numerotare, siguranță), aspecte de care se ocupă în mod direct acest departament.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Martie 2021 | 7028 | Timp de citire: 3 min.

Arhivarea presupune păstrarea, în anumite condiții, fie fizic, fie electronic, pe perioade de timp care pot ajunge și până la 50 de ani, a unor documente folosite de firme în activitatea lor curentă. Orice modalitate ar alege de a le păstra, firmele trebuie să fie în măsură să le pună la dispoziția celor interesați atunci când li se solicită asta prin lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit clădiri 2021: Tot ce trebuie să știi în legătură cu evaluarea clădirilor pe care le are compania ta

Acest departament gestionează proprietățile și activele fizice ale firmei. Articolul îi ajută să înțeleagă ce tipuri de clădiri și structuri trebuie evaluate pentru impozitare și cum pot fi prelungite duratele de utilizare ale acestora prin evaluări, având impact asupra planificării și bugetării.

Dragoș Niculescu în Taxe și impozite
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Martie 2021 | 2837 | Timp de citire: 3 min.

Pentru ca autoritățile să poată stabili nivelul impozitului pe clădiri, firmele ce le dețin trebuie să le reevalueze, mai nou, la fiecare cinci ani. Apoi, la evaluarea clădirilor ce sunt supuse impozitului local, o firmă trebuie să ia în considerare toate construcţiile amplasate pe terenurile deţinute, chiar dacă nu se regăsesc în bilanţurile contabile sau pot părea neînsemnate. În contextul în care primul termen de plată pentru impozitele locale este la numai o săptămână distanță, prezentăm astăzi cele mai importante informații pe care trebuie să le știe reprezentanții firmelor despre evaluarea clădirilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANSVSA: Inspectorii sanitari își intensifică verificările la firme până la începutul lunii mai

Departamentul Administrativ este responsabil pentru menținerea curățeniei, igienei și a condițiilor optime în spațiile fizice ale companiei (magazine, depozite, unități de producție), conform cerințelor sanitare.

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Martie 2021 | 1280 | Timp de citire: 2 min.

Inspectorii sanitari din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) au început să-și intensifice controalele la companii, conform unui anunț publicat marți. Verificările suplimentare vin în contextul intensificării comerțului specific sărbătorilor pascale și sunt programate să țină până la începutul lunii mai 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Noile măsuri propuse de DSP pentru București: program decalat de lucru, închiderea locurilor de joacă, mai puțini clienți în magazine

Se ocupă cu organizarea spațiilor fizice ale companiei și cu asigurarea respectării regulilor noi de igienă și distanțare la intrarea în sediu și în birouri.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Martie 2021 | 649 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Evaluarea clădirilor: Prelungirea duratei de funcționare a mijloacelor fixe și impactul asupra amortizării

Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei. Articolul le oferă informații despre cum pot prelungi, pe baza unei evaluări, durata de utilizare a acestor active, ceea ce este important pentru planificarea și întreținerea proprietăților.

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
23 Martie 2021 | 5782 | Timp de citire: 2 min.

Cu toate că legislația impune respectarea unor durate normale de funcționare stabilite prin acte normative pentru mijloacele fixe, prelungirea acestor durate e posibilă, doar că impactul în privința amortizării contabile e diferit față de cea în termeni fiscali. O discuție pe acest subiect, în cel mai recent webinar organizat de avocatnet.ro pentru abonații premium, cu tema evaluării clădirilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Actele “de mână” NU vor putea fi titluri executorii fără să fie înregistrate în registrele publice. Schimbarea, respinsă în Parlament

Este important pentru a gestiona contractele de închiriere sau alte acte legate de proprietăți, asigurându-se că pot fi puse în aplicare legal și evitate problemele administrative.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Martie 2021 | 13396 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul care ar fi permis ca înscrisurile sub semnătură privată să poată fi folosite ca titluri executorii chiar și fără să fie înscrise în registrele publice corespunzătoare, așa cum stabilește legislația din domeniu în prezent, a fost respins definitiv azi la Camera Deputaților. Măsura ar fi putut ușura munca celor ce folosesc anumite categorii de astfel de înscrisuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Evaluările patrimoniului recomandate la depunerea situațiilor financiare anuale

Pentru că gestionează clădirile, terenurile și echipamentele companiei și este important să știe cum sunt evaluate aceste bunuri și cum se reflectă valoarea lor în situațiile financiare.

Lucia Tozaru în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Martie 2021 | 2482 | Timp de citire: 2 min.

În situaţiile în care este necesară stabilirea unei noi durate de utilizare unei clădiri sau unui echipament aflat în patrimoniul societăţii, este recomandat ca, înainte de depunerea situaţiilor financiare anuale, să se facă o reevaluarea a acestor imobilizări corporale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Impozite locale: Proprietarii de locuințe NU trebuie să le reevalueze periodic. Obligația e pentru firme, de obicei

Acest departament gestionează proprietățile companiei și trebuie să fie la curent cu obligațiile legate de acestea, cum ar fi termenele pentru reevaluarea clădirilor, pentru a planifica și bugeta corect.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 Martie 2021 | 1 | 4908 | Timp de citire: 2 min.

Impozitul pe clădirile deținute de firme se calculează pe baza unei reevaluari periodice a acestora, ce trebuie făcută, mai nou, la cinci ani. În cazul în care firmele nu fac reevaluarea periodică a clădirilor, primăriile de care aparțin emit decizii de impunere cu cote majorate. Obligația de a reevalua clădirile periodic nu se aplică însă și persoanelor fizice, ci doar firmelor. Așadar, persoanele fizice nu riscă o majorare a impozitului pe clădiri din cauza faptului că nu reevaluează clădirile pe care le dețin, deoarece nu au această obligație. Citește articolul