Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de noile reguli pentru a gestiona spațiile de lucru și facilitățile în conformitate cu cerințele de distanțare și igienă, asigurând un mediu sigur la revenirea angajaților.
Bolnavii COVID-19 confirmaţi printr-un test RT-PCR care nu prezintă simptome sau au forme uşoare se vor putea întoarce la muncă în 14 zile de la data primului test pozitiv, fără a mai fi nevoie de efectuarea unui test de control şi fără a avea nevoie de un aviz epidemiologic de intrare în colectivitate, se menţionează într-un ordin al ministrului Sănătăţii publicat marţi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Responsabil de curățenia, igienizarea și aerisirea spațiilor de lucru, precum și de asigurarea condițiilor optime de funcționare a birourilor în contextul măsurilor de sănătate, așa cum este menționat în articol.
În condiţiile în care numărul zilnic de infectări cu virusul SARS CoV-2 este din ce în ce mai mare, o persoană care are un rezultat pozitiv la testul RT-PCR pentru depistarea COVID-19, dar are o stare de sănătate bună sau acceptabilă, trebuie să cunoască următorii paşi de urmat pentru a traversa cu bine perioada de boală/inactivitate la locul de muncă. Citește articolul
Articolul menționează modificări ale impozitelor pe proprietate în Franța și Italia, care pot influența costurile de operare și administrare a imobilelor deținute sau închiriate.
Dezbaterile ultimelor săptămâni s-au centrat în România pe deficitul bugetar, pe iminența creșterilor de taxe și pe apariția de noi tipuri de impozite. În plan european, însă, voci de diferite culori politice, aflate în poziții de conducere în mai multe instituții europene, atrag atenția asupra „greșelii” majore pe care o pot comite guvernele – „de a întări politica fiscală prea repede” – Laurence Boone, economistul-șef al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, cerând „menținerea sustenabilității fiscale pe tot timpul perioadei de recuperare” - Consiliul Bugetar European. Și, atunci, ce este de făcut? Cum să finanțezi un deficit bugetar în creștere, fără să tai oxigenul firmelor, ci, dimpotrivă, să le alimentezi arderea? Citește articolul
Informațiile despre recordurile pe piața imobiliară din București sunt direct relevante pentru companiile care își gestionează spațiile (birouri, depozite) sau care caută să se extindă, oferind o perspectivă asupra costurilor și disponibilității.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează contracte de închiriere sau alte acorduri legate de spații și facilități. Este important să știe cum sunt taxate plățile pentru încetarea anticipată a acestor contracte.
În vara aceasta, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a venit cu o decizie prin care confirma faptul că sumele compensatorii achitate de clienți pentru rezilierea contractelor de telefonie înainte de termen, din motive imputabile acestora, sunt supuse TVA. CJUE nu a analizat însă pentru prima dată, în acel caz, situații în care sume considerate drept despăgubiri (prin urmare, nesupuse TVA) au fost recalificate drept componente ale prestării de serviciu, așa cum a fost convenită de părți inițial și, prin urmare, obligatoriu de facturat cu TVA. În contextul actual, în care multe contracte s-au desfăcut sau se desfac anticipat, din cauze economice, fiscaliștii recomandă (re)analizarea sumelor de acest fel și eventuala reîncadrare a acestora pentru impunerea TVA-ului. Citește articolul
Departamentul ar putea fi implicat în organizarea spațiilor sau a logisticii pentru efectuarea testelor la locul de muncă și în gestionarea relațiilor cu furnizorii de servicii medicale.
Informația apărută în presa centrală potrivit căreia Guvernul a aprobat decontarea cheltuielilor făcute de firme cu testele COVID-19 impuse angajaților sau a cheltuielilor făcute de persoanele care lucrează pe cont propriu nu este corectă. Guvernul, printr-o recentă ordonanță apărută în Monitorul Oficial, a prevăzut doar niște facilități fiscale în privința acestor cheltuieli. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei, de la înmatriculare și asigurări, până la gestionarea permiselor de conducere ale angajaților care folosesc mașini de serviciu și trebuie să fie la curent cu valabilitatea acestora.
Pe perioada stării de alertă, dar și 90 de zile după încheierea ei, valabilitatea unor documente, inclusiv a permiselor auto sau autorizațiilor de circulație provizorie, se menține, fără ca deținătorii acestora să fie nevoiți să facă ceva în acest sens. Totuși, așa cum a transmis recent Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea se păstrează doar dacă pentru mașina respectivă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă. Citește articolul
Informațiile despre vaccinuri ajută la planificarea gestionării spațiilor de birouri și a revenirii angajaților la sediu.
”Trei sau patru vaccinuri” urmează să fie disponibile până la sfârşitul lui 2020 şi începutul lui 2021 în Uniunea Europeană (UE), estimează preşedintele Consiliului European Charles Michel. Citește articolul
Departamentul este interesat de discuțiile despre posibile măsuri suplimentare în spațiile comerciale, cum ar fi dispensere de dezinfectant și monitorizarea măștilor. Aceste informații pot fi relevante pentru gestionarea și adaptarea spațiilor administrate de companie (birouri, magazine etc.) la cerințele de sănătate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informații relevante pentru gestionarea spațiilor companiei, a parcărilor și a facilităților, precum și pentru planificarea accesului angajaților la transport și servicii, mai ales în contextul sprijinirii angajaților cu familii.
Marţi, la Parlament au fost depuse o serie de proiecte legislative ce vizează asigurarea unei contribuţii zilnice de hrană pentru copiii de creşă şi grădiniţă în valoare de 15 lei/zi, asigurarea transportului elevilor cu autobuze şcolare pentru localităţile cu peste 50.000 de locuitori, înfiinţarea unor locuri de parcare pentru gravide sau familii cu copii mici lângă şcoli şi alte clădiri cu utilitate publică, precum şi acordarea unui stimulent de risc poliţiştilor locali în valoare de 2.000 lei, pe modelul celui acordat medicilor şi profesorilor. Citește articolul