Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Supraveghează administrarea și întreținerea parcului auto al firmei, inclusiv asigurarea că vehiculele sunt conforme cu cerințele legale.
Vremea rece atrage atenţia şoferilor că este timpul schimbării anvelopelor de vară cu cele de iarnă, însă trebuie menţionat că în Codul Rutier din România nu este specificată o dată de la care acestea ar fi obligatorii. Citește articolul
Acest departament, responsabil cu proprietățile companiei, trebuie să fie la curent cu noile reguli pentru a gestiona eficient portofoliul de terenuri, fie că este vorba de vânzări, achiziții sau arendări.
Mai multe schimbări se aplică, începând de azi, la regulile privind vânzarea terenurilor agricole din extravilan, inclusiv noi condiții pe care vor trebui să le îndeplinească cei ce vor să achiziționeze un astfel de teren, indiferent dacă sunt firme sau persoane fizice, impozite mai mari la vânzarea unora dintre ele și amenzi dublate pentru nerespectarea noilor reguli. Citește articolul
Proiectul va implica achiziția de terenuri pentru traseul autostrăzii și căii ferate și poate influența piața imobiliară din zonele pe unde va trece noua infrastructură.
O autostradă și o linie de cale ferată care să lege portul Constanța de portul Gdansk, din Polonia – acest proiect major de infrastructură ar putea fi demarat cu asistență și cofinanțare americană. Citește articolul
Se ocupă de chiria spațiilor, plata utilităților și de alte cheltuieli administrative, așa că ar fi util să știe că există fonduri (microgranturi) care pot fi folosite pentru a acoperi aceste costuri.
Alături de întreprinderile mici și mijlocii, persoanele fizice autorizate (PFA) sunt eligibile pentru a obține microgranturi de câte 2.000 de euro de la stat și pentru care perioada de înscriere a început chiar azi. Multe dintre PFA-urile din România au obținut însă, în primăvară, bani de la stat sub forma unor indemnizații pentru suspendarea activității în contextul stării de urgență decretate pe fondul pandemiei COVID-19. Care e relevanța obținerii acestor bani în contextul solicitării microgranturilor: Citește articolul
Succesul Iași-ului ca hub tehnologic influențează piața imobiliară și necesarul de facilități și infrastructură, aspecte de interes pentru planificarea spațiilor de birouri și a logisticilor.
Ce face un oraș inteligent să fie cu adevărat „inteligent”? Astăzi, orașele se luptă între ele să atragă talente și investitori, dezvoltă tehnologie și gândesc direcții de evoluție bazate pe date. Am discutat cu Dan Zaharia, fondatorul Fab Lab Iași, precum și unul dintre oamenii cu o perspectivă extrem de interesantă asupra modului în care trebuie să se dezvolte comunitățile locale din România, despre Iași, ideea de smart city și proiectele pe care le conduce și pregătește. Citește articolul
Conține instrucțiuni clare despre metodele de depunere, termene și excepții pentru declarațiile privind proprietarii reali, fiind esențial pentru departamentul care se ocupă de transmiterea acestor documente.
În acest an au apărut unele amânări și scutiri ce privesc noua obligație a firmelor de a depune declarația privind beneficiarii lor reali. În acest context, este necesar să clarificăm punctual cine încă este obligat să depună declarația, la ce termene (nu doar anul acesta, ci și începând cu anul viitor) și în ce moduri. Citește articolul
Acest departament este responsabil de instalarea, funcționarea și întreținerea echipamentelor de supraveghere și trebuie să înțeleagă regulile de utilizare a acestora în conformitate cu legea.
Angajatorii care folosesc camere de supraveghere, pentru a asigura securitatea și siguranța unor zone, nu pot să le folosească și pentru supravegherea salariaților, consideră Autoritatea națională de protecție a datelor (ANSPDCP), în recentul său raport de activitate pentru anul 2019. Motivul principal pentru care acest lucru este interzis de legislația privind protecția datelor (în principal, Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR - și Legea nr. 190/2018, care stabilește condițiile în care salariații pot fi supravegheați) este că supravegherea video nu se poate face pentru un scop nedeclarat. Citește articolul
Acest departament este interesat de simplificarea proceselor legate de evidența proprietăților și de cadastre, deoarece gestionează aspectele administrative și imobiliare ale companiei.
De puțină vreme, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a introdus o nouă măsură de digitalizare și optimizare a activității. Este vorba, mai exact, despre posibilitatea de a semna documentele direct în browser. Totodată, ANCPI a anunțat și că testează sistemul de plată cu cardul direct în aplicația eTerra. Pentru că inițial nu era foarte clar, ca urmare a unei solicitări făcute de redacția noastră, ANCPI ne-a transmis că, pentru a putea semna documentele astfel, e nevoie de o semnătură electronică calificată, echivalentă semnăturii de mână. Citește articolul
Deciziile privind școlile (ex. cursuri online) pot influența modul de lucru al angajaților (mai multă muncă de acasă), ceea ce poate afecta necesarul de spații de birouri și modul de gestionare a facilităților.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul tratează implicațiile fiscale ale vânzării terenurilor agricole extravilane și stimulentelor fiscale pentru proprietarii care închiriază spații. Aceste aspecte sunt de interes pentru gestionarea activelor imobiliare și a contractelor de închiriere.
Împreună cu specialiștii FiNEXPERT, am discutat despre principalele modificări adoptate recent în materie fiscală și socială, cu impact direct pentru mediul de afaceri, cum ar fi impactul pe termen mediu și lung al măsurilor recent adoptate în sfera impozitării directe și a TVA-ului (i.e bonificații, facilități, scutiri, amânări la plată etc.).
Citește articolul