Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre renovarea clădirilor pentru eficiență energetică sunt utile pentru gestionarea și modernizarea spațiilor companiei. De asemenea, închiderea unor drumuri poate afecta planificarea deplasărilor sau a accesului la proprietăți.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deși articolul se referă la consumatorii casnici, principiile de liberalizare a pieței, posibilitatea de a renegocia contracte sau de a schimba furnizorul pentru a obține prețuri mai bune sunt relevante și pentru gestionarea contractelor de utilități ale companiei (gaze, electricitate) pentru clădirile și facilitățile acesteia.
Consiliul Concurenței (CC) le reamintește consumatorilor de gaze că pot să își renegocieze contractele cu furnizorii, iar cei care fac acest lucru vor putea să ajungă să plătească cu până la 150 lei mai puțin, pe lună (sau chiar 200, în anumite situații), iarna aceasta. Posibilitatea de renegociere este un efect al liberalizării, de la 1 iulie, a pieței gazelor. Cu alte cuvinte, statul nu mai intervine în stabilirea tarifelor la gaze, ci acestea sunt negociate între furnizori și consumator. Citește articolul
Acest departament, care adesea administrează parcul auto al companiei și se ocupă cu diverse formalități, are nevoie de aceste informații pentru a se asigura că toate vehiculele firmei sunt în regulă și taxele sunt plătite la timp.
Persoanele care vor să plătească tarifele pentru permisul de conducere, certificatul de înmatriculare sau pentru autorizaţia de circulaţie provizorie care trebuie plătite la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmarticulare a Vehiculelor (DRPCIV) au la dispoziţie mai multe opţiuni, după ce instituţia a renunţat la plata în numerar a acestor taxe la ghişeele sale. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care programul de lucru decalate influențează utilizarea spațiilor de birouri, fluxul de persoane în clădire și buna funcționare administrativă a companiei.
Cu toate că această obligație n-a mai fost scoasă prea mult în evidență în ultima vreme, angajatorii publici sau privați trebuie în continuare să treacă salariații pe munca la distanță sau să aplice un program decalat. Măsura se aplică atât timp cât este instituită starea de alertă, iar cei care n-o respectă riscă amenzi de mii de lei. Citește articolul
Întrucât acest departament gestionează deseori contractele de închiriere pentru spațiile și facilitățile companiei, este crucial să știe noile reguli pentru a se asigura că aceste contracte pot fi puse în aplicare legal în caz de nevoie (ex: neplata chiriei de către un chiriaș al companiei).
În septembrie a avut loc o modificare a Legii publicității mobiliare, prin care s-a stabilit că orice înscris sub semnătură privată căruia legea îi recunoaște caracterul executoriu, pentru a putea fi pus în executare, trebuie să fie înregistrat în Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM). Citește articolul
Acest departament este responsabil de modul în care sunt folosite spațiile companiei și trebuie să se asigure că sunt respectate regulile de siguranță, cum ar fi purtarea măștii sau limitarea numărului de persoane în anumite zone, gestionând facilitățile în conformitate cu legile.
Guvernul a decis miercuri, în ședința săptămânală, prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile, începând de azi, ceea ce înseamnă până în data de 13 noiembrie 2020, decizia fiind publicată chiar în aceeași zi și în Monitorul Oficial. Totodată, documentul oficializat recent conține și regulile ce se vor aplica în următoarea perioadă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea spațiilor firmei (ex: cantine, săli de evenimente interne) și trebuie să aplice regulile de distanțare și capacitate, sau să gestioneze chiriile pentru spații comerciale afectate.
Reguli mai permisive pentru funcționarea spațiilor interioare ale restaurantelor, cafenelelor, cinematografelor, sălilor de spectacole/concerte și sălilor de jocuri de noroc se aplică începând de astăzi și până pe 13 noiembrie 2020, conform unei noi hotărâri de Guvern prin care starea de alertă a fost prelungită cu alte 30 de zile. Iată aspectele importante de reținut: Citește articolul
Ei sunt responsabili cu gestionarea birourilor și a clădirilor. Trebuie să știe regulile de purtare a măștii în spațiile comune, să asigure stocuri de măști și dezinfectanți, și să se asigure că spațiile sunt sigure.
Purtarea măştii de protecţie este obligatorie, de astăzi, în toate spaţiile publice deschise din județele sau localităţile unde rata de infectare a depăşit 3 la mia de locuitori, în ultimele 14 zile, în timp ce în cazul localităţilor în care rata de infectare este mai mică sau egală cu 3 la mia de locuitori, masca de protecţie este obligatorie doar în spațiile deschise aglomerate, conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2020, publicată aseară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament gestionează serviciile de salubrizare și costurile aferente pentru sediile companiei. O eventuală modificare a TVA-ului ar fi influențat direct bugetul și contractele pentru aceste servicii.
Taxa pe valoarea adăugată (TVA) pentru serviciile publice de salubrizare a localităților ar urma să scadă de la 19% la 9%, dacă o propunere legislativă va fi adoptată în Parlament. Recent înregistrată, propunerea e motivată de speranța că, având astfel cheltuieli mai mici cu gunoiul, românii vor fi mai deschiși la activitățile de reciclare și colectare selectivă, în contextul în care țara noastră stă foarte prost la acest moment la capitolul managementului deșeurilor, față de media europeană. Citește articolul
Se vorbește despre finanțări pentru construirea de clădiri noi sau pentru acoperirea costurilor de chirie, aspecte ce țin de infrastructura și spațiile firmei.
Vom prezenta trei programe de finanțare care pot fi accesate de companiile mari. Unul din programe finanțează investițiile în construire spații de lucru, achiziție de echipamente și soft-uri necesare desfășurării activității, al doilea finanțează costurile salariale pentru locuri de muncă nou create în urma realizării unei investiții și al treilea este dedicat formării profesionale în domeniul competențelor digitale pentru angajații din companii mari. Citește articolul