Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament face multe achiziții mici, de la consumabile de birou la servicii de întreținere. Îl interesează cum ar putea compania să-și rezolve mai simplu și rapid problemele cu furnizorii de bunuri sau servicii de valoare mică, în loc să recurgă la procese costisitoare.
Un proiect de lege înregistrat marţi la Senat vizează includerea persoanelor juridice în legea protecţiei consumatorilor, pentru ca şi acestea, pe lângă persoanele fizice, să poată apela la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul unor nemulţumiri legate de achiziţia unor servicii sau bunuri pe care le folosesc direct în activitatea lor. În prezent, legea prevede că un consumator poate fi doar o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care nu acţionează în scopuri comerciale. Citește articolul
Pentru companiile care oferă cazare, acest departament stabilește procedurile zilnice pentru recepție și se asigură că modul în care se colectează și se prelucrează CNP-urile clienților este în regulă, conform legii.
Recent, Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) a publicat raportul de activitate pe anul 2019, unde a discutat și despre o serie de cazuri specifice de prelucrare de date și ce trebuie să știe cei care fac prelucrarea. O asemenea situație se referă la prelucrarea de date, de către cei care administrează hoteluri, pensiuni sau alte locuri de cazare. Un tip de prelucrare de date ce are loc, în repetate rânduri, în locuri de cazare, este colectarea și arhivarea codului numeric personal (CNP) al clienților. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea documentelor oficiale și cu interacțiunea cu instituțiile publice. Schimbarea modului de depunere a declarațiilor privind proprietarii reali (de la online la fizic sau prin avocat/notar) afectează direct modul lor de lucru.
Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație din cauza Legii 208/2020, informația fiind confirmată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Asta deși autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și a facilităților firmei. El trebuie să se asigure că normele de igienă și siguranță sunt respectate în sedii și să gestioneze logisticile pentru munca la distanță sau decalarea programului.
Autoritățile au stabilit că se vor intensifica verificările la firme cu privire la respectarea măsurilor de igienă și de siguranță. În plus, se ia în considerare implementarea, pe viitor, a măsurii de suspendare temporară a activității firmelor ce nu respectă asemenea măsuri. În același timp, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a adoptat o hotărâre prin care obligă autoritățile locale să analizeze în ce localități este cazul să se închidă interioarele restaurantelor și cinematografelor și firmele să își analizeze programul de muncă, pentru a-și desfășura activitatea la distanță - este vorba de acele localități unde incidența cazurilor de coronavirus este de 1,5 la mia de locuitori sau mai mult. Citește articolul
Dacă departamentul se ocupă de gestionarea cantinei companiei sau de aprovizionarea cu produse pentru birou, cunoașterea prețurilor alimentelor este importantă pentru a gestiona bugetul și a alege furnizori avantajoși.
Alimentele de bază sunt mai ieftine în această perioadă față de toamna trecută, cel puțin așa reiese din comparația prețurilor din piețele capitalei București. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și a sistemelor de acces în sediu. Dacă intenționează să folosească tehnologii biometrice (cum ar fi recunoașterea facială sau amprentarea) pentru acces, trebuie să cunoască cerințele legale.
Publicat recent, raportul Autorității române de protecție a datelor (ANSPDCP) pe anul 2019 clarifică o serie de aspecte concrete legate de prelucrarea datelor în anumite contexte, inclusiv cum pot fi prelucrate datele biometrice ale persoanelor (amprentele, imagini cu fețele celor vizați și altele asemenea (în esență, date ce țin de aspectele biologice ale persoanei). Cei vizați trebuie să știe că prelucrarea de asemenea date este permisă de legislația specifică, însă garanțiile care există, pentru a se evita abuzurile, sunt sporite. Citește articolul
Pentru că administratorii trebuie să știe dacă există noi reguli pentru gestionarea clădirilor, a birourilor, a curățeniei sau a accesului, în funcție de măsurile anunțate de autorități.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a declarat, sâmbătă, la Târgu Mureş, că în acest moment nu se discută de închiderea unor activităţi sau de lockdown, însă vor fi luate măsuri suplimentare. Citește articolul
Discuțiile despre lucrul de acasă devenit obișnuință și despre o mai mică dependență de spațiul fizic de birou sunt relevante pentru planificarea și gestionarea facilităților și a proprietăților imobiliare ale companiei.
Am stat de vorbă cu Andreia Stanciu, Head of ACCA South-Eastern Europe at The Association of Chartered Certified Accountants, despre dezvoltarea organizației pe care o conduce, despre viitorul educației și perfecționării profesionale. Am aflat despre un studiu ACCA care punctează, spre exemplu, că 71% dintre respondenții români identifică transformarea practicilor de lucru cu o mai mică dependență de utilizarea spațiului fizic drept cea mai probabilă implicație pe termen lung a actualei crize. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de gestionarea, întreținerea și amenajarea spațiilor fizice, cum sunt căminele. Ei trebuie să se asigure că regulile privind distanțarea paturilor, curățenia zilnică, dezinfectarea, aerisirea, amenajarea spațiilor de izolare și dotarea cu materiale igienico-sanitare sunt implementate corect.
Căminele studenţeşti vor trebui să fie dezinfectate zilnic, grupurile sanitare comune dotate cu săpun lichid, în timp ce camerele de studenţi vor putea fi locuite doar de două persoane sau studenţi din aceeaşi grupă, potrivit prevederilor stipulate într-un ordin publicat pe 30 septembrie în Monitorul Oficial, intrat în vigoare tot de la această dată. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei, inclusiv de obținerea și reînnoirea documentelor pentru mașinile de serviciu sau cele folosite în scopuri administrative. Cunoașterea noilor metode de plată este esențială pentru a asigura că toate vehiculele companiei sunt în regulă din punct de vedere legal și administrativ.
Din prima zi de octombrie, adică de azi, taxele pentru eliberarea certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor de circulație provizorie și a permiselor de conducere nu se mai pot plăti, în numerar, direct la ghișeele serviciilor de permise și înmatriculări auto, potrivit unui comunicat de miercuri al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Citește articolul