Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar putea fi interesat dacă granturile sunt destinate investițiilor în clădiri, echipamente sau alte bunuri necesare funcționării companiei, pe care ei le administrează.
Ordonanța de urgență a Guvernului 130/2020 a introdus posibilitatea IMM-urilor de a aplica la mai multe tipuri de finanțări: granturi pentru capital de lucru, granturi pentru investiții etc. În piață există, de regulă, un curent de gândire care spune că, odată ce aplici la o linie de finanțare, ar fi imposibil să mai ceri finanțarea pe alte linii, în același timp. Să fie acest lucru valabil și în cazul granturilor pentru capital de lucru și investiții? Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiului de birouri și de arhivarea documentelor. Soluțiile de arhivare electronică ajută la reducerea spațiului necesar pentru documente fizice și la eficientizarea accesului.
Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul
Departamentul este direct impactat de fluctuațiile pieței imobiliare, deoarece este responsabil cu gestionarea spațiilor companiei, achiziția sau închirierea de proprietăți și administrarea costurilor aferente, iar scăderea prețurilor și chiriilor influențează deciziile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Conține informații despre obligațiile proprietarilor de fond forestier privat privind accesul public și modificări la acoperirea costurilor serviciilor silvice, relevante pentru gestionarea proprietăților imobiliare care includ păduri.
Legea nr. 197/2020 (care va intra în vigoare vineri) modifică radical Codul silvic, înăsprind regimul anumitor infracțiuni, precum și aducând anumite schimbări în ceea ce privește chestiuni precum ajutoarele de stat în domeniu ori accesul în pădure al publicului. Citește articolul
Instalarea de panouri solare și stații de încărcare la sediul companiei implică modificări ale infrastructurii și proprietății, sarcini care intră în responsabilitatea acestui departament.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) și reprezentanți ai domeniului hotelier și serviciilor alimentare (HORECA) vor putea cere până la 100.000 de euro pentru achiziționarea de panouri fotovoltaice și stații de încărcare pentru mașini electrice. OUG-ul ce cuprinde schema Electric Up, pentru care s-au alocat 100 milioane de euro de la buget, a fost publicat de curând în Monitorul Oficial și este "în așteptarea" unor norme care să facă finanțarea disponibilă pentru cei interesați. Citește articolul
Dacă firma are automate de vânzare în propriile clădiri (în afara spațiilor de birouri exclusive), acest departament trebuie să se asigure că ele respectă noile reguli de interzicere a vânzării de băuturi energizante, inclusiv în unități de învățământ sau sanitare dacă firma operează astfel de locații.
Comercianții nu vor mai putea să vândă băuturi energizante copiilor sub 18 ani sau vor risca amenzi de până la 25.000 de lei, conform unui proiect de act normativ repus în dezbatere la Ministerul Sănătății (MS). Față de versiunea anterioară, pusă în dezbatere cu doi ani în urmă, versiunea publicată acum de MS stabilește că va fi interzisă vânzarea de băuturi energizante minorilor atât direct în magazine, cât și prin comerțul online ori alte metode de vânzare la distanță. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea parcului auto al firmei și trebuie să se asigure că toate mașinile sunt în regulă cu actele (ITP, înmatriculare) și echipamentul obligatoriu, pentru o bună funcționare.
Actele mașinii, permisul de conducere, trusa medicală sau extinctorul sunt doar câteva dintre lucrurile pe care șoferii trebuie să le aibă în mașină atunci când circulă pe drumurile publice. În contextul în care, peste puțină vreme, șoferii scapă de obligația de a purta în mașină polița RCA în format tipărit, facem astăzi inventarul lucrurilor ce trebuie să se găsească în mașină, în cazul unui control în trafic. Citește articolul
Dacă departamentul administrează proprietăți sau spații unde pot locui temporar angajați (de exemplu, locuințe de serviciu, cămine, spații închiriate de companie), aceste noi reguli privind stabilirea reședinței sunt relevante. Companiile ar putea fi vizate de verificări dacă un număr mare de persoane solicită viza de flotant la o adresă gestionată de departament.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță că Direcția de Evidență a Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a introdus noi măsuri de verificare suplimentară pentru adresele la care sunt înregistrate mai multe cereri de stabilire a reședinței. În aceste situații, polițiștii vor face verificări în teren și, dacă se dovedește că solicitanții vizelor de flotant nu locuiesc, în realitate, acolo, cererile vor fi respinse. Citește articolul
Departamentul administrativ, care gestionează flota de vehicule a companiei, trebuie să știe cum se face dovada asigurării RCA, în ce format și cu ce documente, pentru a se asigura că toate vehiculele sunt în regulă și pentru a instrui șoferii.
Existența asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi demonstrată cu mai multe documente și în mai multe feluri, conform unui act normativ al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care se va aplica de joi. Această schimbare vine în contextul în care, până acum, dovada asigurării se putea face numai prin prezentarea în format tipărit a poliței RCA. Citește articolul
În cazul în care spațiile interioare ale locației nu pot fi folosite, departamentul trebuie să gestioneze aspecte precum chiriile, utilitățile, întreținerea și securitatea clădirilor și a facilităților.
Lista localităților în care se poate permite restaurantelor și cinematografelor să-și redeschidă spațiile interioare a fost publicată azi de Institutul Național de Sănătate Publică. Citește articolul