Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă de administrarea parcului auto al firmei și este responsabil direct de achiziționarea, monitorizarea valabilității rovinietelor și evitarea amenzilor pentru toate vehiculele din dotare.
De astăzi, încă două camere fixe au fost puse în funcțiune pentru a depista autovehiculele care circulă fără rovinietă valabilă, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, în momentul de față există 108 puncte fixe de control valabilitate rovinietă la nivel național. Citește articolul
Acest departament gestionează documentele și procesele administrative, inclusiv cele legate de imobile și construcții, și este direct implicat în preluarea și arhivarea documentelor semnate electronic.
De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este responsabil pentru instalarea și întreținerea camerelor de supraveghere în clădirile companiei și trebuie să știe exact unde și cum pot fi montate, respectând legea.
Montarea camerelor video de supraveghere pe stâlpii de iluminat public va putea fi făcută de primării fără să plătească nimic, doar folosindu-se de infrastructura de distribuție a energiei electrice, potrivit unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Știrile despre deschiderea unei noi linii de metrou pot influența modul în care angajații ajung la serviciu și pot fi relevante pentru planificarea spațiilor de birouri sau a accesului la sediu.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea proprietăților și a contractelor de închiriere, iar informația despre duplicatul Cererii de înregistrare a contractelor de locațiune (C168) este relevantă.
Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au dezvoltat și implementat noi facilități ale serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV): se acordă titularului contului posibilitatea de a plăti, în numele oricărei alte persoane fizice, impozite sau contribuții evidențiate în declarația unică, anunță ANAF azi într-un comunicat. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu organizarea și implementarea sistemului de colectare separată a deșeurilor biodegradabile în spațiile companiei (birouri, cantine etc.) și cu asigurarea conformității operaționale.
Firme și persoane fizice deopotrivă vor trebui, de anul viitor, să colecteze separat biodeșeurile, stabilește o lege apărută în 20 august în Monitorul Oficial, dar aplicabilă abia din 20 februarie 2021. Cei care nu vor respecta obligația vor putea fi amendați de Garda de Mediu cu câteva sute sau cu câteva zeci de mii de lei. Țara noastră, alături de alte state europene, este obligată să bifeze această bornă în domeniul colectării selective până în 2023. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și facilităților, iar deciziile de suspendare a activităților față în față sau de modificare a modului de funcționare a acestora sunt direct relevante pentru organizarea muncii și utilizarea clădirilor.
Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din școli se vor putea desfășura și pe perioada stării de alertă, chiar dacă Legea care stabilește unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de coronavirus nu permite acest lucru. În plus, școlile și universitățile ar putea fi cele care propun suspendarea și reluarea cursurilor față în față. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de lege adoptat de Guvern în ședința de joi. Citește articolul
Articolul menționează în mod specific condițiile de cazare și cheltuielile de transport pentru angajații detașați, informații importante pentru organizarea logistică și administrativă a acestor aspecte.
Legea detașărilor transanționale a fost recent modificată semnificativ. Multe dintre prevederi aduc obligații noi pentru agenții de muncă temporară și întreprinderile care detașează de pe teritoriul României în alte state ale Uniunii Europene (UE) sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, multe dintre ele obligații de informare, dar nu numai. Citește articolul
Acest departament se asigură de gestionarea corespunzătoare a registrelor fizice (dacă există) și se ocupă de afișarea corectă și vizibilă a informărilor de confidențialitate pentru clienți în spațiile locale (ex: panouri sau ecrane).
Autoritatea de protecție a datelor din Belgia (APDB) a lansat un ghid despre datele personale pe care proprietarii de terase le pot colecta de la clienții care-i vizitează, în contextul pandemiei de Covid-19 și cu respectarea Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR). Iată recomandările ce pot fi puse în practică și în România de către firmele din industria HoReCa. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei, iar informațiile despre cum se vând sau se cumpără terenuri agricole sunt cruciale pentru administrarea eficientă a acestor active.
Din luna octombrie, legislația privind vânzarea ori cumpărarea terenurilor agricole din extravilan va suferi mai multe modificări, apărând noi restricții, impozite și sancțiuni. Noua legislație conține, de asemenea, și procedura de vânzare ori cumpărare a terenurilor, stabilind pașii ce trebuie urmați pentru a face o astfel de tranzacție și cum se vor putea departaja cei ce doresc să cumpere același teren. Citește articolul