Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de detaliile administrative generale, inclusiv de procesele de aplicație pentru diverse ajutoare și de asigurarea logisticii necesare, cum ar fi echipamentele pentru angajații la distanță.
De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea actelor necesare obținerii ajutorului financiar. Citește articolul
Departamentul administrativ poate folosi semnăturile electronice pentru a eficientiza procesele de documentare internă, comunicare cu autoritățile (de exemplu, depunerea de acte) și gestionarea diverselor solicitări, reducând birocrația.
În lumea reală, ideea de semnătură e un concept pe care toată lumea îl ințelege din instinct. Probabil că, dacă întrebi 10 oameni pe stradă, toți 10 îți vor spune că o semnătură e urma pixului pe o foaie de hârtie. Ca să fie mai greu de falsificat, nevoia ne-a învățat, în trecut, să facem aceste semnături în moduri cat mai alambicate, cât mai greu de replicat de alții. Astăzi, când nevoia de semnătură s-a mutat în mediul online, avem nevoie să regândim întregul concept, fără a uita, însă, de unde am plecat la începuturi. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de posibilitățile de a instala terminale de loterie în spațiile comerciale gestionate, influența asupra fluxului de clienți sau de optimizarea utilizării spațiilor fizice ale companiei.
Jocurile de loto se pot desfășura de-acum inclusiv online sau la terminalele amplasate în centrele comerciale, fără să mai fie necesară deplasarea jucătorilor la sediul agențiilor, se arată într-o hotărâre inițiată de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul este interesat de noile dezvoltări imobiliare majore pentru a înțelege piața de proprietăți, a evalua oportunitățile sau tendințele și pentru a lua decizii informate privind investițiile în real estate.
În timp ce întreaga economie suferă din cauza crizei sanitare, pe șantiere se lucrează fără întrerupere. Potrivit Institutului de Statistică, în primele 7 luni - în România - s-a construit cu 18 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Citește articolul
Procesul de depunere a cererilor și a documentelor la APIA, gestionarea datelor despre suprafețele de teren afectate și comunicarea cu autoritățile sunt sarcini administrative importante. Acest departament se asigură că toate aceste demersuri sunt făcute corect și la timp pentru a beneficia de ajutor.
Autoritățile au instituit o schemă de ajutor pentru fermierii afectați de seceta accentuată și prelungită din perioada 2019-2020, ce este prevăzută de o ordonanță de urgență recent oficializată. Fermierii au putut depune cererile pentru acordarea banilor timp de zece zile lucrătoare, până la jumătatea acestei săptămâni, iar, începând de azi, vor primi și bani, potrivit unui anunț de joi al ministrului Agriculturii, Adrian Oros. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea spațiilor și proprietăților companiei. Informațiile despre cum deschiderea metroului influențează prețurile și atractivitatea anumitor zone sunt utile pentru deciziile de închiriere sau achiziție de birouri, depozite sau alte facilități.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Poate fi interesat de aspectele legate de garanțiile imobiliare (ipoteca pe teren și construcție viitoare) și de simplificarea proceselor administrative prin semnătura electronică.
Programul IMM Invest, conceput să ajute IMM-urile cu obținerea de credite bancare, prin garantarea acelor credite, de către stat, și acoperirea dobânzilor, până la un anumit punct, a primit anumite modificări la normele de punere în aplicare, modificări aplicabile din 16 septembrie. De exemplu, normele metodologice au fost modificate astfel încât dobânzile să fie acoperite pe o perioadă de opt luni de la momentul acordării creditului și nu doar până la finalul anului 2020. Citește articolul
Acest departament este interesat de informația că nu mai e nevoie de autorizație de construire pentru panourile solare, ceea ce simplifică mult procesul pentru proprietarii de clădiri.
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat marți o nouă listă cu 65 de beneficiari ai programului de finanțare ce dă posibilitatea primirii unui ajutor consistent de la stat, pentru instalarea de panouri fotovoltaice în gospodăriile izolate. În cadrul programului, cei interesați pot cere de la autorități o finanțare 100% nerambursabilă, în valoare de cel mult 25.000 de lei. Citește articolul
Evaluează soluțiile moderne și eficiente de iluminat menționate, pentru a le putea aplica în propriile clădiri sau proprietăți, căutând îmbunătățiri și economii.
Primăriile pot cere până la un milion de lei pentru înlocuirea corpurilor de iluminat public care au consum mare de energie cu unele mai eficiente, ce funcționează pe bază de becuri LED, stabilește un ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), apărut la începutul lunii iunie. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat marți prima listă cu dosarele aprobate în cadrul Programului Iluminat Public - sesiunea 24 iulie - 22 septembrie 2020. Citește articolul
Articolul discută despre regulile de instalare și utilizare a camerelor de supraveghere în incinta companiei, aspect ce ține de administrarea clădirilor și spațiilor.
Webinarul le-a avut ca invitate pe Adriana Radu și Silvia Opriș, avocați parteneri în cadrul Radu Opriș SPARL și a tratat problema monitorizării angajaților din mai multe perspective. O conversație foarte interesantă și importantă pentru toate afacerile din Româniavși nu numai. Citește articolul