avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1402 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT
Revista presei

Prețul la carne în România, cel mai scăzut din UE în 2019. Țara în care produsul s-a vândut cel mai scump

Deși nu este tema principală, mențiunea pierderilor cauzate de investițiile imobiliare ale fondului poate fi de interes pentru a înțelege tendințele și riscurile de pe piața imobiliară.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 August 2020 | 1 | 675 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce vor putea face, concret, microîntreprinderile și IMM-urile cu banii pe care-i vor primi de la stat pentru digitalizare

Programul acoperă amenajarea centrelor de date sau a rețelelor, aspecte ce țin de organizarea spațiului și infrastructurii fizice a companiei, gestionate de departamentul Administrativ.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 August 2020 | 3 | 3772 | Timp de citire: 3 min.

Peste nu multă vreme, microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) vor putea primi bani de la stat pentru creșterea competitivității acestora, prin digitalizare, potrivit unei hotărâri oficializate deja. Programul de digitalizare pentru microîntreprinderi și IMM-uri le va permite acestora să achiziționeze, printre altele, echipamente informatice eficiente și diverse aplicații inovative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2022, statul ar putea să creeze peste 2000 de grădinițe și creșe pentru copiii bugetarilor

Acest departament ar fi responsabil cu găsirea spațiului, amenajarea și gestionarea zilnică a creșelor și grădinițelor, dacă firma decide să le înființeze. Ei trebuie să știe ce cerințe sunt pentru astfel de facilități.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 August 2020 | 3 | 2843 | Timp de citire: 2 min.

Un proiect de lege inițiat la Camera Deputaților (ca primă cameră sesizată) ar putea să introducă posibilitatea pentru instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat (parțial sau integral) și pentru întreprinderile cu capital majoritar sau integral de stat să pună la dispoziția angajaților creșe și grădinițe pentru copiii acestora. Pentru ca acest lucru să fie demarat, va fi nevoie ca cel puțin cinci solicitări din partea angajaților unei anumite entități să existe, pentru crearea de creșe sau grădinițe pentru antepreșcolari, ori zece, dacă va fi vorba de educație pentru preșcolari. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din toamnă, arendașii vor putea cumpăra terenurile pe care le lucrează doar dacă vor avea contracte mai vechi de un an

Acest departament, care gestionează proprietățile companiei și achizițiile imobiliare, trebuie să înțeleagă noile reguli pentru arendare și cumpărarea terenurilor agricole pentru a asigura respectarea legii în tranzacțiile imobiliare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 August 2020 | 6168 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce desfășoară activități agricole în baza unui contract de arendă vor putea cumpăra terenul pe care îl lucrează doar dacă vor deține un astfel de contract încheiat și înregistrat la autorități cu cel puțin un an înainte, potrivit unei legi ce va intra în vigoare în octombrie și care aduce multe modificări la legislația privind vânzarea terenurilor agricole. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară eTerra a fost simplificată

Acest departament gestionează proprietățile companiei (birouri, depozite, terenuri). Noile proceduri simplificate pentru obținerea actelor și înregistrarea proprietăților sunt esențiale pentru administrarea eficientă a acestor bunuri.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
17 August 2020 | 5592 | Timp de citire: 2 min.

De acum, înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară se face mai simplu, datorită unor modificări aduse sistemului informativ eTerra, informează Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Noua versiune a programului vizează continuarea procesului de digitalizare a activității de cadastru și carte funciară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Restricții și impozite mari la vânzarea anumitor terenuri agricole, aplicabile din octombrie

Furnizează informații esențiale pentru gestionarea și achiziția de terenuri agricole, incluzând condițiile legale și drepturile de preempțiune, aspecte importante pentru departamentele care se ocupă de proprietăți.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 August 2020 | 4 | 16277 | Timp de citire: 3 min.

Dacă nu sunt achiziționate de cei ce au dreptul de întâietate la cumpărare, potrivit legii, din octombrie, terenurile agricole aflate în extravilan vor putea fi vândute doar către cei care fac agricultură în România de cel puțin cinci ani, potrivit unei legi oficializate vineri. Noua lege stabilește, de asemenea, că cei ce vor vinde terenurile înainte de împlinirea a opt ani de la cumpărare vor fi nevoiți să plătească un impozit de 80% aplicat pe diferența între prețul de achiziție și cel de vânzare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mai nou, salariații detașați în afara țării trebuie să fie informați în avans despre banii pe care-i vor primi

Acest departament se ocupă de organizarea și suportul logistic pentru angajați, inclusiv cazarea și transportul acestora atunci când sunt trimiși să lucreze temporar în altă țară, și trebuie să cunoască detaliile obligatorii de comunicat.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2020 | 3467 | Timp de citire: 2 min.

Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Starea de alertă a fost prelungită oficial până în data de 14 septembrie

Departamentul administrativ trebuie să știe despre starea de alertă pentru a organiza spațiile de lucru, a impune măsuri de igienă și a se asigura că birourile și clădirile respectă restricțiile de sănătate publică.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
14 August 2020 | 2 | 6776 | Timp de citire: 1 min.

Starea de alertă a fost prelungită de Executiv cu încă 30 de zile, începând cu ziua de 16 august și până în ziua de 14 septembrie 2020, inclusiv, potrivit unei hotărâri care a fost publicată azi în Monitorul Oficial. În această perioadă, restricțiile pentru companii și persoanele fizice rămân, de principiu, aceleași. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

Pentru a optimiza procesele administrative prin utilizarea semnăturilor electronice pentru documente interne sau externe și pentru a înțelege validitatea legală a acestora în contextul operațiunilor zilnice, inclusiv pentru acte legate de proprietăți.

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 14117 | Timp de citire: 8 min.

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Când îți cumperi o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să se ocupe de înmatriculare

Departamentul administrativ, care se ocupă de mașinile companiei, va fi interesat de aceste modificări. Articolul arată cum pot simplifica procesul de înmatriculare a vehiculelor noi, lăsând dealerul să se ocupe de formalități.

Andreea Tutulan în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 1 | 10630 | Timp de citire: 2 min.

După ce ți-ai achiziționat o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să facă toate formalitățile legate de înmatricularea autoturismului, scrie într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a intrat în vigoare în urmă cu câteva zile. Numai că, la rândul său, și dealerul respectiv trebuie să îndeplinească niște condiții.  Citește articolul