Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Gestionează locațiile fizice și dotările necesare pentru ca firma să își poată desfășura activitatea legal.
Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte. Citește articolul
Acest departament se ocupă de clădirile companiei și de cât costă să le administreze, inclusiv impozitele, așa că sunt direct interesați de orice posibilitate de a reduce aceste cheltuieli.
Proprietarii de clădiri incluse în circuitul economic pot beneficia de o reducere a impozitului pe proprietate în anumite condiții, în baza unui act normativ adoptat în contextul pandemiei de COVID-19 care, însă, a lăsat la latitudinea autorităților locale să decidă dacă acordă sau nu această facilitate, în ce cuantum și pentru ce perioadă. Termenul pentru depunerea cererii de accesare a facilității este 15 septembrie 2020. În ce măsură au răspuns autoritățile locale la această provocare și ce condiții trebuie îndeplinite pentru a obține reducerea de impozit? Citește articolul
Articolul descrie probleme concrete din mediul urban, cum ar fi gestionarea deșeurilor, parcările și respectul pentru spațiile comune. Aceste aspecte au un impact direct asupra modului în care o companie își administrează propriile clădiri, facilități și proprietăți, precum și asupra confortului angajaților și vizitatorilor.
Tocmai ce închideam, momente în urmă, fereastra de lucru pe ziua de astăzi, că-mi și apare de niciunde, în mijlocul ecranului, o reclamă mare cu unul dintre candidații la Primăria Generală a Capitalei. Sunt peste tot, nu te mai poți ascunde nicăieri de ei. Frecvența cu care îmi apar reclamele candidaților îmi aduce aminte de speranța excesivă pe care ne-o punem în persoana unui singur om, fie el președinte, primar, consilier, deputat, senator...
Citește articolulAcest departament ar fi interesat de procesele de distribuție, inventariere și gestionare a bunurilor companiei care sunt date în folosință angajaților sau altor terți, inclusiv de modul în care se asigură returnarea și buna conservare a acestora.
După ce a făcut și alocarea de fonduri pentru dispozitivele conectate la internet ce vor fi folosite de unii elevi în noul an școlar, Executivul a mai făcut un pas și a oficializat și criteriile de repartizare a acestora, precum și modelul contractului în baza căruia vor ajunge la elevi. Astfel, cele 250.000 de tablete vor ajunge, prin școli, în baza unor contracte de comodat, la elevii care nu își pot permite astfel de tablete sau la cei care nu dețin niciun fel de dispozitiv conectat la internet pe care să-l folosească pentru a participa la școala online. Citește articolul
Articolul menționează că se pot achiziționa containere sanitare mobile, ceea ce influențează gestionarea spațiilor și a dotărilor. De asemenea, oferă informații despre suportul administrativ pentru școli.
Ministerul Educației și Cercetării a lansat două linii telefonice gratuite, destinate unei mai bune informări legate de începerea anului școlar sau a celui universitar, în contextul epidemiei de coronavirus, apare într-un comunicat de azi al instituției. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea clădirilor și controlul accesului, așa că trebuie să știe cum să implementeze corect sistemele de măsurare a temperaturii la intrare, respectând în același timp regulile de protecție a datelor personale.
Firmele sau instituțiile care folosesc termocamere pentru a măsura temperatura persoanelor care intră într-o clădire sunt obligate să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Asta deoarece, conform autorităților europene, vorbim de o prelucrare de date făcută total sau parțial prin mijloace automatizate, în contextul epidemiei de coronavirus. Citește articolul
Fenomenele meteo extreme pot afecta direct siguranța, întreținerea și gestionarea clădirilor și facilităților companiei, necesitând măsuri preventive și de intervenție.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de spațiile în care își desfășoară activitatea firma, de contractele de închiriere și de plata chiriilor, fiind direct vizat de aceste ajutoare.
Sub forma unor granturi de până la 80.000 de euro, Guvernul vrea să sprijine circa 3.000 de firme din centrele comerciale mari din țară, care au avut activitatea suspendată până la 15 iunie, cu plata chiriilor către deținătorii spațiilor. Astfel, până la final de an, firmele vor putea aplica pentru aceste ajutoare de stat, dar numai dacă au beneficiat deja de reduceri la plata chiriilor de la proprietari. Citește articolul
Informațiile despre organizarea spațiilor, igienă, distanțare și amenajarea zonelor de izolare sunt direct aplicabile pentru echipa care gestionează clădirile și facilitățile companiei, inclusiv spațiile de birouri și zonele comune.
Anul școlar 2020-2021 este programat să înceapă la data de 14 septembrie, numai că în contextul epidemiei de coronavirus activitatea didactică se va desfășura în condiții speciale. Potrivit unui ordin comun al Ministerului Educației și Cercetării (MEC) și al Ministerului Sănătății (MS), publicat marți în Monitorul Oficial, redeschiderea școlilor va fi decisă zonal, în funcție de rata de îmbolnăvire, iar până la data de 10 septembrie, fiecare școală trebuie să-și aleagă unul dintre cele trei scenarii posibile. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile fizice ale companiei (săli de spectacole, cinematografe) și trebuie să se asigure că acestea sunt adaptate noilor reguli, cum ar fi marcarea distanțelor, gestionarea fluxurilor de intrare/ieșire și reconfigurarea locurilor în sală.
Pe lângă măsurile impuse firmelor și angajaților ce activează în domeniul culturii, în această perioadă marcată de epidemia de coronavirus, și cei ce merg la cinema ori la diverse alte spectacole trebuie să respecte anumite reguli, ce sunt destinate reducerii răspândirii COVID-19, potrivit unui ordin comun al Ministerului Culturii (MC) și al Ministerului Sănătății (MS), document oficializat marți. Asta, în condițiile în care sălile de spectacole și cinematografele se pot redeschide de la începutul acestei luni. Citește articolul