avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1369 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația cu beneficiarii reali se va depune doar în format fizic. Din noiembrie se elimină depunerea electronică sau prin poștă ori curier

Personalul din acest departament se ocupă adesea cu gestionarea documentelor și interacțiunea cu instituțiile publice. Schimbarea de la depunerea online sau prin poștă la necesitatea unui drum fizic la Registrul Comerțului le afectează direct organizarea muncii și timpul alocat.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Septembrie 2020 | 4589 | Timp de citire: 4 min.

O lege nouă dată de Parlament va elimina posibilitatea depunerii declarației privind beneficiarii reali fără deplasarea la Registrul Comerțului. Mai precis, o să dispară posibilitatea de a transmite declarația electronic sau cu poșta și curierul. Deși legea se va aplica de sâmbătă, există o ordonanță a Guvernului care permite oricum, însă doar până la jumătatea lunii noiembrie 2020, transmiterea formularului online sau cu poșta și curierul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Afișarea datelor unei persoane la avizierul blocului s-ar putea să fie contrară GDPR

Acest departament gestionează diverse informații administrative, inclusiv cele legate de imobile sau spații și de persoanele care le folosesc. Articolul oferă îndrumări despre cum să gestioneze corect afișarea publică a datelor pentru a evita probleme de confidențialitate și legale, aplicabil și în contextul unor birouri, sedii sau alte proprietăți.

Alexandros Bakos în Date personale & viața privată
Redactor, avocatnet.ro
24 Septembrie 2020 | 13 | 9041 | Timp de citire: 2 min.

O practică foarte obișnuită pentru români, afișarea datelor acestora la avizierul blocului (de exemplu, numele sau cheltuielile de întreținere), s-ar putea să fie ilegală. În esență, aceasta ar contraveni Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), pentru că ea ar putea reprezenta o prelucrare de date ce este contrară acestui act normativ (mai ales din perpectiva principiului minimizării prelucrării datelor), care pretinde ca orice prelucrare de date să se facă strict în limita a ceea ce este necesar. Adevărul, în acest context, e că există și alte modalități de a informa locatarii ce datorii au la asociația de proprietari, fără a le face publice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De sâmbătă, avocații pot rezolva noi formalități pentru clienții lor, în relația cu statul: cereri de înmatriculare, certificate, caziere

Noile prevederi care permit avocaților să gestioneze anumite formalități administrative, cum ar fi înregistrarea la Registrul Comerțului sau obținerea de certificate, pot simplifica procesele administrative și reduce birocrația pentru departament.

Alexandros Bakos în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
24 Septembrie 2020 | 9765 | Timp de citire: 2 min.

Avocații pot face noi formalități pentru clienții lor (persoane fizice sau juridice), în relația cu statul, conform unei legi care se va aplica începând de sâmbătă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Câte locuințe au fost construite în România în ultimii 30 de ani și unde sunt cele mai multe case noi

Datele despre stocul de locuințe și dezvoltarea imobiliară sunt cruciale pentru deciziile legate de achiziția sau închirierea de proprietăți (birouri, spații comerciale) și pentru înțelegerea pieței locative pentru angajați.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Septembrie 2020 | 783 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecția economico-financiară la firme: MFP a înlocuit modelele actelor de control

Acest departament trebuie să știe ce spații și resurse logistice trebuie să pregătească și să pună la dispoziția inspectorilor în timpul controalelor, conform cerințelor legale.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Septembrie 2020 | 2933 | Timp de citire: 2 min.

Modelele actelor de control folosite de reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice (MFP) în activitatea de inspecție economico-financiară au fost înlocuite azi prin ordin de ministru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Situații financiare: Evaluarea imobilizărilor, stocurilor și creanțelor pe timp de epidemie

Acest departament gestionează proprietățile și activele fizice ale companiei (clădiri, terenuri, echipamente). Articolul abordează evaluarea și amortizarea acestor imobilizări în condiții economice dificile, inclusiv situația trecerii lor în conservare, aspecte importante pentru deciziile administrative și de management al spațiilor.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Septembrie 2020 | 2041 | Timp de citire: 5 min.

Criza provocată de epidemia de coronavirus începe să-și facă simțită prezența și în activitatea curentă a fiscaliștilor. Practic, începând cu raportările contabile semestriale la 30 iunie 2020 și continuând cu situațiile financiare interimare și situațiile financiare aferente anului 2020, criza influențează în mod direct și actele contabile ce reflectă activitatea companiilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Platforma cu ajutorul căreia se pot compara prețurile furnizorilor de gaze, actualizată

Se ocupă de gestionarea clădirilor și facilităților, inclusiv de asigurarea utilităților, și are nevoie să știe cum poate obține cele mai bune prețuri pentru gaz și electricitate.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Septembrie 2020 | 1 | 7729 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iulie, piața gazelor, în privința furnizării către consumatorul final casnic, s-a liberalizat, adică statul nu mai fixează prețul. Pentru a beneficia de prețuri mai bune, consumatorii trebuie să încheie noi contracte de furnizare, iar, pentru a le face decizia mai ușoară, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) pune la dispoziția persoanelor interesate un instrument pentru a compara ofertele existente pe piață, ce a primit recent o actualizare din partea autorității. Citește articolul

ACCES PREMIUM

IMM Leasing: Care sunt domeniile excluse din sfera programului

Dacă firma vrea să închirieze mașini sau alte bunuri pentru birouri sau operațiuni, acest departament trebuie să știe dacă se poate folosi de acest program de leasing, mai ales că sunt excluderi specifice domeniilor de închiriere/leasing.

Alexandros Bakos în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
21 Septembrie 2020 | 1825 | Timp de citire: 2 min.

Fiind o soluție pentru multe firme aflate la început de drum sau care au dificultăți în a contracta un împrumut, programul IMM Leasing ajută astfel de operatori economici să obțină, mai ușor, bunuri necesare desfășurării activității, prin facilitarea încheierii contractelor de leasing financiar cu privire la ele (în esență, statul garantează astfel de contracte). Problema e că nu orice firme pot aplica, unele companii find automat excluse, dacă activează în anumite domenii predeterminate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din ce în ce mai mulţi români cumpără locuinţe cu banii jos. Ce preferințe au

Acest departament se ocupă direct de clădirile și spațiile firmei, de închirieri sau cumpărări. Aceste știri sunt esențiale pentru a ști cum să gestioneze și să planifice costurile legate de imobiliare.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
21 Septembrie 2020 | 1 | 629 | Timp de citire: 1 min.

Din ce în ce mai mulţi români cumpără locuinţe cu banii jos. Pentru că trăim vremuri în schimbare, nu vor să se îndatoreze la bănci sau văd în imobiliare o investiţie mai sigură decât să îşi ţină banii în depozite sau la saltea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Firmele de consultanță în construcții, responsabile legal de calitatea lucrărilor

Dacă firma noastră construiește sau dezvoltă proprietăți, acest departament trebuie să știe ce responsabilități au firmele de consultanță angajate, pentru a se asigura că proiectele respectă standardele de calitate și termenele.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Septembrie 2020 | 1 | 8825 | Timp de citire: 4 min.

Firmele de consultanță în construcții figurează de-acum și ele în rândul factorilor implicați responsabili de respectarea cerințelor fundamentale pentru calitatea în construcții, potrivit unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial și intrate azi în vigoare. Citește articolul