Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul Administrativ este direct responsabil de implementarea fizică a măsurilor, cum ar fi amenajarea spațiului (paravane, distanțare), asigurarea ventilației și organizarea curățeniei și dezinfecției regulate a clădirilor.
În contextul în care sălile de spectacole și cinematografele se pot redeschide de la 1 septembrie 2020, autoritățile au oficializat aseară un ordin cu regulile ce trebuie respectate, în aceste cazuri, pe perioada stării de alertă. Redeschiderea depinde, în esență, de numărul de infectări din ultimele 14 zile, decizia fiind luată la nivel de județ (inclusiv dacă e vorba doar de anumite localități din județ). Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă adesea de gestionarea flotei auto (întocmirea de acte, permise, înmatriculări) și de sprijinirea angajaților în chestiuni administrative, inclusiv cele legate de călătorii (pașapoarte). Posibilitatea de a plăti online aceste taxe simplifică și eficientizează procesele administrative.
Mai multe taxe precum cele de permis sau de pașaport pot fi plătite online, prin platforma ghiseul.ro, după ce ordonanța de urgență a Guvernului ce conține măsura a fost oficializată marți. Citește articolul
Regulile detaliază modul în care trebuie organizate și utilizate spațiile fizice (accesul părinților, aranjarea locurilor în clasă, gestionarea fluxului de elevi și profesori pe holuri și în pauze), aspecte esențiale pentru administrarea facilităților.
Nu mai puțin de șase ghiduri ce stabilesc modul în care se vor desfășura orele, în acest an marcat de epidemia de coronavirus, în toate instituțiile de învățământ preuniversitar din România, de la grădiniță la liceu, au fost publicate marți de Ministerul Educației și Cercetării. Mai exact, ghidurile acoperă regulile ce se vor aplica, în anul școlar 2020 - 2021, în învățământul preșcolar, cel primar, cel gimnazial și liceal, cel profesional și tehnic, cel vocațional și cel special. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu administrarea clădirilor și instalarea sistemelor de securitate, inclusiv camerele video. Articolul le oferă instrucțiuni clare despre cum să monteze și să folosească aceste camere, cum să afișeze informațiile necesare și să asigure securitatea sistemului, toate acestea respectând legea.
Asociațiile de proprietari au ajuns, din nou, în atenția Autorității române de protecție a datelor (ANSPDCP), după ce Autoritatea a sancționat o astfel de asociație cu 500 de euro pentru prelucrare ilegală de date, prin filmarea unei persoane și afișarea imaginii ei la avizierul blocului. În plus, asociației respective i s-a impus și să adopte măsuri adecvate de securitate pentru imaginile captate de camera video din bloc și să se asigure că numărul persoanelor care au acces la filmări este cât mai redus posibil. Citește articolul
Gestionează operațiunile zilnice ale clădirii, igienizarea spațiilor, asigurarea materialelor necesare (dezinfectanți) și menținerea unui mediu sigur și curat.
Pentru ca firmele să știe ce trebuie să facă pentru redeschiderea spațiilor interioare ale restaurantelor și cafenelelor, autoritățile au publicat azi în Monitorul Oficial un ordin cu regulile ce trebuie respectate de azi. Astfel, prima zi a lunii septembrie aduce posibilitatea redeschiderii spațiilor interioare ale localurilor, decizie care se ia, însă, la nivel de județ, în funcție de numărul de infectări. Citește articolul
Există informații despre obligații noi pentru clădirile care se construiesc (sisteme de climatizare) și termene pentru plata impozitelor locale pe clădiri și terenuri. De asemenea, redeschiderea spațiilor și starea de alertă pot impune adaptarea spațiilor de muncă.
Printre chestiunile majore programate pentru luna septembrie 2020, se numără accesibilizarea ajutoarelor de stat din Ordonanța Kurzarbeit, termenul-limită pentru conectarea caselor de marcat ale marilor contribuabili la sistemul Fiscului, depunerea bilanțurilor semestriale și plata tranșei a doua pentru impozitele locale. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea spațiilor fizice (restaurante, cinematografe, săli de evenimente) conform noilor reguli de capacitate, distanțare și program de funcționare impuse de autorități.
Pentru prima dată de când de când am intrat în stare de urgență, s-a dat săptămâna trecută undă verde deschiderii activității restaurantelor și cafenelelor în spațiile închise (la interior). Decizia a fost luată de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) și a fost apoi însușită de Guvern. Posibilitatea de deschidere, de azi, vizează și spațiile de acest fel din unitățile de cazare, și sălile de spectacole și de cinema. Totuși, situația nu va sta la fel în toată țara pentru că redeschiderea spațiilor depinde de evoluția cazurilor de COVID-19 la nivel local, iar autoritățile locale vor putea decide oricând închiderea lor la loc. La acest moment însă, niciun set de norme sanitare pentru funcționarea acestor activități la interior nu a fost publicat în Monitorul Oficial, ci doar în dezbatere Citește articolul
Obligativitatea montării contoarelor de căldură în spațiile comerciale sau sediile de firmă impactează direct costurile și gestionarea proprietăților companiei.
Azi începe a doua sesiune parlamentară ordinară din acest an și numeroase proiecte legislative "moștenite" din precedentele sesiuni legislative ar putea să primească votul decisiv în lunile următoare. Vorbim de proiecte care au trecut deja de o Cameră a Parlamentului și care vizează aspecte ce țin de legislația muncii, evaziunea fiscală, stopajul la sursă, asigurările RCA, vaccinarea obligatorie, legalizarea canabisului și nu numai. Citește articolul
Se ocupă de administrarea clădirilor și a flotei de mașini. Regulile de parcare influențează disponibilitatea locurilor de parcare pentru angajați și vizitatori, precum și posibilele amenzi pentru vehiculele companiei.
Parcarea pe trotuare ar putea fi interzisă în Anglia, Guvernul intenționând astfel să le facilitize accesul persoanelor cu dizabilități și părinților care merg cu cărucioarele. Citește articolul
Personalul administrativ este cel care, de obicei, se ocupă de plățile către instituțiile publice și de obținerea de documente oficiale. Noile reguli privind modalitatea și locul de efectuare a plăților sunt cruciale pentru îndeplinirea sarcinilor specifice și pentru eficiența operațională.
Persoanele care sunt interesate să obțină documente sau informații din registrul organizațiilor non-guvernamentale (ONG) - cunoscut, tehnic, ca „Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial” - vor face, de acum, plata pentru obținerea lor într-un cont diferit decât cel de acum. Mai mult, o veste bună pentru cei interesați este că, de acum, plata poate fi făcută de oriunde din țară. Citește articolul