avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1566 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească IMM-urile pentru a obține granturi pentru investiții între 50.000 și 200.000 de euro

Granturile pot fi utilizate pentru extinderea, modernizarea sau construirea de noi spații și unități de producție sau servicii. Acest departament este responsabil cu gestionarea acestor aspecte legate de imobile și infrastructură fizică a companiei.

Alexandros Bakos în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 3801 | Timp de citire: 3 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care au fost afectate de pandemie au acces la o serie de granturi nerambursabile (ajutoare de stat), inclusiv pentru susținerea unor investiții. Însă, dincolo de condiția să fi fost afectate în timpul pandemiei, IMM-urile mai trebuie să îndeplinească niște cerințe pentru a putea obține finanțarea menționată mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență

Respingerea nelegală a unei rambursări de TVA: ANAF e obligată să plătească unei companii TVA și dobânzi de peste 26 de milioane de lei

Acest departament se ocupă cu achizițiile și gestionarea proprietăților companiei. Articolul, deși despre TVA, pornește de la o achiziție de imobil și arată ce riscuri fiscale pot apărea după o astfel de tranzacție, fiind util pentru decizii viitoare legate de patrimoniu.

George Hari Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2381 | Timp de citire: 1 min.

Printr-o sentință definitivă recentă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este obligată să ramburseze taxa pe valoare adăugată (TVA) în cuantum de peste 16 milioane de lei, în beneficiul unei companii active pe piața internațională imobiliară, la care se adaugă și dobânzi de peste 10 milioane de lei.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
POC 2014-2020

Cabinetele medicale pot obține fonduri nerambursabile: Câți bani pot cere de la stat și în ce condiții

Acest departament poate fi interesat de posibilitatea de a deconta chiria spațiilor sau alte cheltuieli administrative necesare activității curente a companiei, din banii primiți prin grant.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2808 | Timp de citire: 2 min.

Anumite cabinete medicale individuale, alături de persoanele fizice autorizate, vor putea beneficia, în contextul epidemiei de COVID-19, de fonduri nerambursabile în valoare de 2.000 de euro, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Pentru a primi banii de la stat, cabinetele medicale trebuie să îndeplinească mai multe condiții simultan, una dintre ele fiind legată de menținerea, pe o perioadă de cel puțin șase luni, a activității. Citește articolul

ACCES PREMIUM
POC 2014-2020

UPDATE PFA-urile pot primi 2.000 de euro pentru cheltuieli precum plata datoriilor și achiziția de echipamente și utilaje

Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și spațiilor. Articolul le arată că pot folosi fondurile pentru a plăti chiria sau pentru a cumpăra obiecte de inventar necesare bunei funcționări.

George Hari Popescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 8 | 8144 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) pot beneficia de microgranturi de 2.000 de euro din partea statului, prin Programul Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, în contextul pandemiei COVID-19, potrivit unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului (OUG) care este în vigoare din 6 august 2020. Iată ce condiții trebuie să îndeplinească PFA-urile pentru a primi ajutorul financiar. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vom fi obligați să avem toți acte de identitate electronice? Iată ce zice noua legislație

Departamentul Administrativ ar trebui să fie la curent cu noile tipuri de buletine, pentru că ele sunt folosite pentru identificarea vizitatorilor, accesul în clădiri sau diverse proceduri administrative, și este important să știe cum arată și ce informații conțin noile documente.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 August 2020 | 3 | 5891 | Timp de citire: 2 min.

Așa cum stabilește o lege ce vizează modificarea cadrului legal al actelor de identitate și care va intra în vigoare mâine, românii nu vor fi obligați să aibă acte de identitate electronice. De fapt, legislația ne dă posibilitatea de a alege ce tip de act de identitate vrem să folosim: unul simplu sau unul electronic, document ce conține, în cipul încorporat, mai multe date personale decât unul simplu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce date vor fi înscrise pe viitoarele cărți de identitate

Departamentul administrativ poate avea nevoie să verifice identitatea persoanelor care intră în clădire sau care semnează diverse acte, așa că trebuie să știe cum arată și funcționează noile cărți de identitate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 August 2020 | 2 | 5366 | Timp de citire: 2 min.

Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate, în teorie. Practic, nu e prima dată când se dorește introducerea unui astfel de act

Schimbările aduse documentelor de identitate pot afecta procedurile administrative standard ale companiei, cum ar fi accesul în clădire sau înregistrarea vizitatorilor.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
5 August 2020 | 1645 | Timp de citire: 2 min.

Parlamentarii au adoptat o lege (ce va intra în vigoare vineri) prin care se dorește introducerea cărților electronice de identitate, ce ar înlocui și cardurile naționale de sănătate. Însă atât cărțile electronice de identitate, cât și operațiunea de înlocuire a cardurilor, nu reprezintă măsuri legislative noi propriu-zise. Existau și înainte prevederile incipiente pentru aceste schimbări, însă ele nu au putut fi implementate din cauza lipsei de tehnologie. Legea adoptată de parlamentari mai trebuie completată cu norme metodologice (ce vor depinde, cel mai probabil, de implementarea tehnologiei la care am făcut referire), pentru a se aplica. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Criza coronavirusului

Trei măsuri date de Parlament pentru a ajuta firmele și persoanele fizice care n-au apucat să se aplice

Informațiile privind posibilitatea de amânare a chiriilor sunt direct relevante pentru gestionarea spațiilor și proprietăților închiriate ale companiei și pentru planificarea bugetului aferent.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 August 2020 | 1557 | Timp de citire: 2 min.

Din martie și până acum, autoritățile au venit cu tot felul de reglementări menite să ajute companiile și persoanele fizice să treacă mai ușor peste criza provocată de epidemia de coronavirus. Deși majoritatea măsurilor au venit din partea Guvernului, pe calea rapidă a ordonanțelor, Parlamentul a contribuit și el cu legi, dar unele n-au apucat să se aplice deloc. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Concediu medical carantină sau izolare: Modul concret de acordare a concediului și indemnizației, detaliate prin OUG

Oferă informații despre documentele și procedurile necesare pentru concediile de carantină și izolare, utile pentru gestionarea administrativă a absențelor angajaților.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
4 August 2020 | 7 | 15586 | Timp de citire: 4 min.

Pentru a pune în aplicare prevederile Legii izolării și carantinei, de puțină vreme în vigoare, Guvernul a modificat de curând ordonanța concediilor medicale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Locuințele și chiriile ANL se scumpesc substanțial în 2020, din cauza majorării valorii de înlocuire pe metrul pătrat

Acest departament gestionează toate clădirile și spațiile companiei (birouri, depozite, terenuri). Articolul este important pentru a înțelege cum se calculează valoarea acestor proprietăți, costurile de întreținere sau prețurile de achiziție/vânzare/închiriere.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 August 2020 | 4 | 8293 | Timp de citire: 2 min.

Anul acesta, prețurile și cuantumul chiriilor locuințelor Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL) se vor majora, din cauza măririi valorii de înlocuire pe metrul pătrat, potrivit unui ordin ministerial. În 2020, această valoare va fi de aproape 3.000 de lei. Citește articolul