Departamentul Administrativ se ocupă adesea cu facilitarea și sprijinirea angajaților în diverse demersuri birocratice, inclusiv obținerea de documente. Cunoașterea opțiunilor digitale pentru serviciile consulare le permite să ofere un sprijin mai eficient și mai rapid.
O serie de servicii consulare, printre care și eliberarea adeverinței de cazier judiciar, se pot solicita online, ceea ce elimină nevoia deplasării persoanelor aflate în afara granițelor la consulatele sau ambasadele țării noastre. Cererile în format electronic pot fi depuse prin intermediul unui site al autorităților române de către cei ce sunt înregistrați în aplicația RoeID. Citește articolul
Conține detalii despre actele necesare pentru sediul social al firmei, cum ar fi contractul de închiriere sau comodat, care sunt esențiale pentru procesul de înregistrare.
Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) care nu se achită de obligația înregistrării fiscale riscă amendarea, conform Codului de procedură fiscală. Venim cu această clarificare plecând de la o speță prezentată recent de un cititor pe forumul avocatnet.ro, în care se întreba despre riscurile neînregistrării fiscale. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu amenajarea spațiilor speciale și amplasarea recipientelor necesare pentru colectarea medicamentelor expirate în incinta spitalului.
Deși legislația impune colectarea medicamentelor expirate în spitale, începând cu 1 ianuarie 2024, doar unele dintre acestea au început să primească aceste deșeuri de la populație, altele, însă, nu au definitivat încă organizarea punctelor de colectare. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea operațiunilor zilnice, inclusiv a deșeurilor și a substanțelor folosite în cadrul facilităților. Trebuie să știe noile reguli pentru a evita probleme legate de poluare sau gestionarea greșită a deșeurilor periculoase și pentru a menține permisele și autorizațiile necesare funcționării.
O nouă directivă europeană care va trebui transpusă până pe 21 mai 2026 vizează consolidarea legislației de protecția mediului în Uniunea Europeană (UE), introducând sancțiuni penale efective, proporționale și descurajante pentru infracțiunile de mediu, înlocuind directivele anterioare, care s-au dovedit ineficiente. Această nouă legislație reprezintă un angajament ferm al Uniunii de a asigura un nivel ridicat de protecție a mediului și vine ca răspuns la creșterea îngrijorătoare a numărului de infracțiuni împotriva mediului și a efectelor lor dăunătoare. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile și facilitățile companiei. Digitalizarea documentelor SSM elimină nevoia de spațiu fizic de depozitare, ceea ce reduce costurile și eficientizează gestionarea activelor.
În era digitală, adaptarea la tehnologie este esențială pentru eficiența și flexibilitatea în mediul de afaceri. Un domeniu care a început să beneficieze de această transformare este și cel al securității și sănătății în muncă (SSM), unde digitalizarea poate simplifica și eficientiza o parte a proceselor, reducând în același timp costurile asociate. Implementarea soluțiilor digitale în acest domeniu devine din ce în ce mai accesibilă, mai ales în lumina reglementărilor legislative care favorizează acest proces. Citește articolul
Articolul discută despre utilizarea documentelor scrise de mână versus cele tehnoredactate și despre importanța digitalizării în procesele administrative zilnice, ceea ce poate influența modul în care sunt organizate și echipate spațiile de lucru.
Să ai un scris lizibil, de ce nu chiar caligrafic, face parte din categoria calităților din ce în ce mai rar întâlnite, într-adevăr, însă în anul 2024 nu prea mai reprezintă o „competență cheie” pentru salariați, accentul fiind pus în special pe competențele digitale. Situația de față descrie adevărul trist care ne confirmă că inteligența artificială nu reușește să învingă rezistența la schimbare a unui sistem încremenit în secolul precedent. Citește articolul
Este util pentru firmele de construcții și imobiliare, deoarece arată cum TVA-ul pentru locuințe le afectează direct afacerea și ce trebuie să facă pentru a fi în regulă.
Anularea aplicării cotei reduse de TVA de 5%, pentru livrarea de locuințe, poate să intervină nu doar atunci când o tranzacție este „spartă” artificial în două, ci și dacă dezvoltatorul imobiliar nu poate demonstra că sunt îndeplinite condițiile legale din Codul fiscal. Citește articolul
Articolul menționează explicit 'penuria cronică de locuințe' ca o problemă majoră. Acest departament este direct interesat de disponibilitatea și costul spațiilor, fie că sunt birouri sau locuințe pentru angajați, deoarece impactează capacitatea companiei de a atrage și reține personalul.
Fenomenul penuriei de locuințe s-a extins în ultimele decenii la nivel global, în special în rândul țărilor puternic industrializate, determinând pierderea unuia dintre cei mai de încredere factori ai creșterii economice. Criza locuințelor este strâns legată de imigrație, care la rândul ei influențează economia. Citește articolul
Proiectul implică instalarea de panouri solare, stații de încărcare și sisteme de încălzire/răcire, echipamente care afectează direct infrastructura și proprietățile firmei, fiind în sarcina acestui departament să le gestioneze.
Programul Electric Up, care este gestionat de Ministerul Energiei, a fost modificat semnificativ printr-o ordonanță de urgență recent oficializată de Executiv. Acesta se adresează IMM-urilor și firmelor din HoReCa ce vor să ceară bani pentru instalarea de panouri fotovoltaice, stații de reîncărcare pentru mașini electrice și, de-acum, sisteme alternative de încălzire/răcire. Citește articolul
Acest departament este responsabil de condițiile fizice ale locului de muncă. Articolul menționează uzura echipamentelor și necesitatea de a crea un mediu de lucru sigur, aspecte gestionate direct de acest departament.
Pe 28 aprilie a fost marcată ziua internaţională a securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM), ocazie cu care am aflat că, de la un an la altul, prea puțin se schimbă în peisajul autohton în materia accidentelor de muncă. Procesul de instruire rămâne în multe situații superficial, după cum arată chiar datele înfățișate de Inspecția Muncii pentru anul precedent, accidente care au deseori la consecințe grave pentru victime, inclusiv pierderea capacitații de muncă sau care fac reintegrarea dificilă în comunitate. Citește articolul