Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto al companiei (înmatriculări, documente, etc.) și trebuie să cunoască noile cerințe pentru a gestiona corect actele vehiculelor.
Un ordin al ministrului Transporturilor, publicat ieri în Monitorul Oficial, stabilește conținutul noilor cărți de identitate ale vehiculelor, în care nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Totuși, vechile documente de acest tip își vor păstra valabilitatea. Citește articolul
Personalul administrativ gestionează adesea facturile de utilități și alte cheltuieli, având nevoie ca facturile electronice să fie ușor de citit și să conțină toate datele necesare pentru a le procesa eficient.
Sistemul e-Factura este o iniţiativă extrem de bună şi are nevoie doar de mici ajustări pentru a uşura semnificativ viaţa tuturor persoanelor juridice din România. Chiar dacă am putea să aducem anumite critici implementării făcute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), diferenţa cea mai mare o pot face softurile şi platformele care generează facturile în format XML, inclusiv utilizatorii, solicitând softurilor să implementeze soluțiile de mai jos. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de gestionarea parcului auto al firmei trebuie să fie la curent cu aceste programe pentru a face achiziții eficiente și a se asigura că mașinile respectă toate cerințele.
Prin intermediul a două ordine publicate luni în Monitorul Oficial, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurii (MMAP) a stabilit modificarea ghidurilor de finanțare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Printre modificările apărute se numără stabilirea unui prag valoric pentru prețul mașinilor achiziționate prin Rabla Clasic și reducerea celui existent pentru cumpărarea unui autovehicul electric (Rabla Plus). În plus, pentru a ajuta la promovarea programelor amintite, pe toate mașinile cumpărate astfel se vor aplica autocolante, care vor trebui păstrate pe parcursul perioadei de monitorizare. Potrivit președintelui Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), programele Rabla vor fi lansate săptămâna viitoare. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea proprietăților și spațiilor, iar înțelegerea modului în care sunt afectate taxele pe chirie, chiar și pentru proprietarii individuali, îi ajută în relația cu aceștia sau în situațiile în care compania închiriază spații de la ei.
Explicăm astăzi ce trebuie să știe persoanele fizice despre declararea veniturilor din 2023 din cedarea folosinței bunurilor, prin declarația unică (D212), pentru care taxele aferente trebuie achitate până la data de 27 mai 2024. Pentru veniturile din chirii, persoanele fizice datorează impozit pe venit și, dacă este cazul, contribuția la sănătate (CASS). Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea spațiilor și clădirilor. Propunerea legală impune înființarea de centre de prim ajutor în centrele comerciale și hipermagazine, ceea ce implică modificări fizice și dotări în spațiile pe care le gestionează.
O propunere înregistrată la Parlament toamna trecută prevede că centrele comerciale, parcurile comerciale, hiper și supermagazinele trebuie să aibă centre de prim ajutor dotate cu truse de prim ajutor și defibrilatoare și personal pregătit să ofere primul ajutor. Propunerea a fost adoptată la prima Cameră luni și merge acum pentru discuții la Camerea Deputaților, care are votul decisiv, inițiatorii susținând că modificarea legislației în acest sens e necesară pentru a asigura asistență medicală de urgență în situații critice care pot apărea în spațiile comerciale frecventate de un număr mare de oameni. Cu toate acestea, operatorii economici, din calitatea lor de angajatori, sunt obligați de lege să ia măsuri pentru acordarea primului ajutor, având cel puțin un lucrător care să fi fost instruit în acest sens. Citește articolul
Ajută la gestionarea și amenajarea spațiilor sau a depozitelor unde mărfurile pot fi prezentate direct vameșilor pentru export, fără a mai merge la biroul vamal.
În cazul exporturilor, legislația vamală a Uniunii Europene permite celor care au statutul de operator economic autorizat să solicite, la Autoritatea Vamală Română (AVR), prezentarea mărfurilor în alte locuri decât birourile vamale. În acest sens, AVR a oficializat luni un ordin cu normele de aplicare necesare. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de faptul că terenurile sunt acum incluse în activele eligibile pentru finanțare, ceea ce poate influența deciziile de achiziție de terenuri sau extindere a spațiilor pentru proiectele de construcții.
Statul va stimula producția internă de produse și materiale de construcții prin programul Construct Plus. Deși ajutorul de stat a fost introdus, prin OUG, în iulie 2023, acesta este ajustat acum printr-o lege nouă înainte să fi devenit operațional. Citește articolul
Poate fi implicat în adaptarea spațiilor de lucru sau a echipamentelor, pentru a respecta noile standarde de siguranță legate de substanțele periculoase.
Normele de sănătate și securitate în muncă (SSM) cuprinse în cele două hotărâri de Guvern pentru protecția lucrătorilor împotriva riscurilor legate de expunerea la agenți cancerigeni sau mutageni la locul de muncă și pentru protecția lucrătorilor împotriva riscurilor legate de prezența agenților chimici sunt modificate începând de azi printr-un act normativ ce vizează transpunerea unor norme adoptate în 2022 la nivel european. Hotărârea de Guvern publicată azi în Monitorul Oficial realizează extinderea reglementărilor naționale pentru substanțe toxice pentru reproducere, printre altele. Citește articolul
Schimbările privind consolidarea clădirilor cu risc seismic afectează companiile care dețin sau administrează proprietăți, influențând planificarea și gestionarea spațiilor și investițiilor în clădiri.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 4 - 10 martie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul administrativ gestionează de obicei parcul auto al companiei și va trebui să aplice noile reguli și tarife atunci când plătește taxele de drum pentru vehicule și să se ocupe de documentația necesară.
Perioadele de valabilitate a tarifelor de utilizare a drumurilor naționale (rovinieta), precum și excepțiile de la plata acestei taxe au fost modificate la începutul anului și intră în vigoare începând cu data de 11 martie. Conform modificărilor, pentru autoturismele mici si cele cu masa mai mică de 3,5 tone, dispare rovinieta cu valabilitate de șapte zile și cea de 90 de zile și este introdusă rovinieta cu valabilitate de o zi, cea cu valabilitate de 10 zile și cea cu valabilitate de 60 de zile. De la aceeași dată, și ambulanțele private sunt obligate să platească această taxă, scutirea urmând să rămână valabilă numai pentru cele publice. Citește articolul