Declinul anumitor industrii și creșterea altora (precum IT-ul) influențează cererea de spații de birouri, depozite, fabrici și alte proprietăți, fiind esențial pentru gestionarea activelor imobiliare ale companiei.
Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele mai accentuate modificări structurale de la nivel european. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de organizarea deplasărilor și de gestionarea cheltuielilor angajaților. Trebuie să știe cum se emit corect facturile electronice pentru aceste cheltuieli, pentru a le putea prelucra fără probleme.
Una dintre situațiile problematice apărute în contextul trecerii, în 2024, la folosirea e-Factura pentru toate operațiunile B2B este cea a facturilor pentru deconturile salariaților. Practic, angajatorii trebuie să se asigure că facturile sunt emise pe numele firmei și transmise prin e-Factura, pentru a putea fi înregistrate în contabilitate. Totodată, este recomandabil ca furnizorii să știe să treacă anumite informații la comentariile facturilor XML, pentru a ușura reconcilierea la nivelul angajatorului. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de siguranța și întreținerea clădirilor companiei, fiind interesat de programele de consolidare seismică și de modul în care se pot aplica pentru finanțare sau de cum se desfășoară aceste proiecte.
Legislația privind reducerea riscului seismic al clădirilor a fost modificată de mai multe ori în ultima perioadă, printre noutăți fiind de amintit schimbarea numelor celor două subprograme ale programului de consolidare a clădirilor cu risc seismic și modificarea regulilor folosite de asociațiile de proprietari pentru a-și exprima acordul privind participarea la programul de consolidare. Pentru a se transpune aceste schimbări în normele metodologice, un ordin al Ministerului Dezvoltării a fost publicat chiar azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Cei care gestionează proprietățile companiei (închirieri, cumpărări, vânzări) trebuie să fie la curent cu noile reguli pentru agenții imobiliari, cu tipurile de contracte și cu cerințele de autorizare, pentru a asigura conformitatea și eficiența operațiunilor.
O nouă propunere legislativă ce vizează reglementarea activității de intermediere imobiliară în România a fost înregistrată recent la Parlament, iar inițiatorii cer adoptarea acesteia în procedură urgență. Propunerea are scopul de a organiza și reglementa în mod expres profesia de intermediar imobiliar într-un mod care să asigure exercitarea acesteia în condiții de profesionalism, transparență și protecție a consumatorilor. Se dorește instituirea unui cadru legal care să condiționeze exercitarea profesiei de intermediar imobiliar de obținerea unui titlu profesional, respectiv a calităților de broker imobiliar sau agent imobiliar, în funcție de nivelul de competențe profesionale și calificări. Citește articolul
Acest departament este cel care se ocupă direct de administrarea parcului auto al companiei (înmatriculări, radieri), iar posibilitatea de a face aceste operațiuni integral online poate simplifica și eficientiza munca.
În acest an e programată apariția unei platforme electronice, care va permite celor interesați să înmatriculeze sau să radieze vehicule din fața calculatorului. Totuși, potrivit actualelor reguli, ei vor trebui să se prezinte, o singură dată, la autorități, pentru a obține datele de logare în platformă. Pentru a elimina acest drum la autorități, se propune, printr-un proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor, ca autoritățile din domeniu să vină cu proceduri ce vor asigura crearea conturilor de utilizator pe această platformă exclusiv online. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și facilităților, inclusiv de instalarea, întreținerea și buna funcționare a sistemelor de supraveghere audio-video în grădinițe și creșe.
Pe fondul creșterii violenței în mediul școlar, la Camera Deputaților a fost înregistrat marți un proiect legislativ, care prevede obligativitatea instalării, în creșe și grădinițe, a unor sisteme de monitorizare audio-video. În plus, părinții vor putea accesa imaginile pe care le transmit camerele de filmat pe toată perioada în care copiii sunt la creșă, respectiv la grădiniță. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și facilităților firmei. Schimbările legate de accizele la gaze naturale pot afecta costurile cu utilitățile pentru sediile și operațiunile firmei.
Mai multe ajustări ale prevederilor Codului fiscal, ce țin de domeniul TVA-ului și de domeniul accizelor, sunt incluse într-o lege apărută recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Schimbările legate de modul de calcul al impozitului pe proprietate pot afecta semnificativ costurile de administrare și evaluarea activelor imobiliare ale companiei.
Din declarațiile recente ale reprezentanților Ministerului Finanțelor (MF) și Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) reiese că anul 2024 va fi unul sărac în noutăți fiscale majore. Autoritățile spun că se vor concentra mai ales pe analizarea sistemului fiscal, pentru a vedea ce mai trebuie optimizat, însă modificări majore vom mai vedea abia după anul curent. Citește articolul
Se ocupă direct de clădirile firmei, de închirieri și de întreținere, fiind responsabil să se asigure că acestea sunt conforme cu noile reguli de siguranță seismică.
Astăzi se împlinesc 47 de ani de la cutremurul din 1977, care a afectat zeci de mii de clădiri, majoritatea din Moldova, Muntenia, Oltenia și Dobrogea. Pentru a reduce riscul seismic al clădirilor, legislația din domeniul a fost modificată de multe ori. De pildă, unele dintre schimbări au apărut la începutul anului. Interzicerea închirierii apartamentelor din clădirile cu bulină roșie și reintroducerea interdicției de a organiza activități sau evenimente cu mulți participanți în aceste clădiri sunt doar două dintre schimbările ce au apărut recent în domeniu. În plus, acum, asociațiile de proprietari pot stabili mai ușor includerea imobilelor cu risc seismic în programul de consolidare, amplasarea de reclame pe clădirile cu risc seismic este intrezisă, iar în cadrul programului privind consolidarea clădirilor pe banii statului a apărut o nouă cheltuială eligibilă. Citește articolul
Este interesat de aceste informații pentru că se ocupă de asigurarea și gestionarea proprietăților companiei și trebuie să înțeleagă noile reguli.
Pentru că deținătorii de locuințe, în special cei din mediul urban, preferă să-și asigure locuința pentru riscuri pe care le întâlnesc mai frecvent (de pildă, spargeri), mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect pus marți în dezbaterea senatorilor, ca asigurarea facultativă a locuinței să se poată încheia și în lipsa uneia obligatorii, care acoperă doar dezastre naturale. Citește articolul