Pentru a organiza spațiile fizice ale companiei, cum ar fi parcările, conform noilor cerințe legale pentru gravide și părinți cu copii mici.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea proprietăților și facilităților companiei, inclusiv a parcărilor. Ei trebuie să știe cum să amenajeze și să semnalizeze corect locurile de parcare speciale conform noii legi.
Magazinele care au peste zece locuri de parcare trebuie să pună la dispoziție, din 22 aprilie 2024, locuri speciale pentru femeile gravide și pentru persoanele însoțite de copii mici, conform unei legi de anul trecut. Dacă nu respectă obligația, firmele riscă să fie amendate cu sume de până la 10.000 lei. Citește articolul
Pentru a gestiona procesul de relocare a spațiilor comerciale conform noilor cerințe legate de numărul de locuitori și pentru a obține dovezile necesare de la primărie.
Legea referitoare la reglementarea jocurilor de noroc a fost oficializată și va intra în vigoare pe 28 aprilie 2024. Conform prevederilor acesteia, operatorii jocurilor de noroc nu vor mai putea pune „păcănele” în funcțiune în localități care au mai puțin de 15.000 de locuitori. Citește articolul
Se fac referiri la documente necesare pentru spațiile în care funcționează serviciile sociale, cum ar fi extrase de carte funciară și contracte de închiriere/comodat. Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților și de conformitatea spațiilor fizice ale companiei cu cerințele legale.
Sistemul de asistență socială se reformează din temelii, în urma scandalului privind „azilele groazei”, legea apărută în acest sens fiind oficializată azi. Printre altele, niciun serviciu social nu va mai putea funcționa, nici măcar provizoriu, fără o verificare în teren făcută de inspectorii sociali și se introduc sancțiuni penale pentru încălcarea noii legislații. Citește articolul
Gestionează vehiculele folosite pentru nevoile administrative ale companiei și se asigură că sunt respectate regulile legate de taxele de drum pentru acestea.
Șoferii mașinilor mici pot plăti acum rovinieta prin SMS, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) publicat azi în Monitorul Oficial, și în cazul celei pentru 10 zile, nu doar pentru o zi, cum era anterior. Citește articolul
Departamentul gestionează clădirile, terenurile și facilitățile companiei. Poliția locală are atribuții legate de paza obiectivelor, disciplina în construcții, afișajul stradal, salubrizarea zonelor adiacente și parcările, aspecte care influențează direct activitatea administrativă și de mentenanță.
Regulile organizării poliției locale se vor modifica, potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, unele dintre schimbări vizând și extinderea atribuțiilor polițiștilor locali. Mai exact, aceștia vor avea noi competențe în domeniul pazei bunurilor sau circulației rutiere, printre altele, inclusiv de dirijare a traficului. Citește articolul
Departamentul se ocupă cu aspecte practice, cum ar fi locația unde trebuie mers pentru interacțiunile cu fiscul, care poate deveni mai ușor de accesat pentru firmele reclasificate.
Lista marilor contribuabili urmează să fie „scurtată”, de la 1 iulie 2024, cu peste 1.000 de poziții, conform unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificarea a fost operată de autorități pentru optimizarea activității de administrare a marilor contribuabili și vine după ce Agenția făcuse lunile trecute o reclasificare aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Citește articolul
Prezintă provocările fiscale cu care se confruntă companiile din domeniul imobiliar și al construcțiilor în relația cu ANAF, oferind îndrumare pentru gestionarea corectă a bunurilor și activităților imobiliare.
Nu este surprinzător că inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se axează tot mai des, în controalele la societăți și persoane fizice, pe chestiuni ce țin de taxarea afacerilor imobiliare. Dezvoltatorii imobiliari persoane juridice care încearcă să evite cota standard de TVA sau antreprenorii persoane fizice care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale reprezintă ținte principale în verificările ANAF, ajungându-se cu ușurință la impuneri suplimentare. Citește articolul
Articolul abordează modul în care telemunca influențează necesarul de spații de birouri și costurile asociate, precum și gestionarea administrativă a echipamentelor și condițiilor de lucru pentru angajații la distanță.
Analiza pe care se bazează acest material are la bază opiniile celor trei categorii posibile de salariați - cei care nu și-au desfășurat activitatea niciodată în regim de telemuncă, cei care își desfășoară în prezent activitatea în regim de telemuncă și cei care au/au avut un regim mixt (adică acel tip de program nou-introdus în cadrul art. 118 alin. 7 din Codul muncii - organizarea flexibilă a timpului de muncă prin utilizarea formulelor de muncă la distanță, cunoscut mai mult ca regim hibrid). De asemenea, fiind în discuție opinii personale ale celor în cauză, exprimate fie în spațiul public, fie în cadrul unor discuții informale, avem în vedere un nivel ridicat de subiectivism, acesta fiind mai puțin evidențiat în cazul celor care lucrează în regim hibrid, aceștia având posibilitatea reală de a compara cele două (chiar trei) situații. Citește articolul
Departamentul este responsabil cu securitatea proprietăților companiei ('paza obiectivelor') și cu respectarea reglementărilor locale pentru spațiile comerciale sau de birouri, fiind direct afectat de noile atribuții ale poliției locale.
Actuala legislație privind poliția locală, cu o vechime de peste zece ani, va fi înlocuită, potrivit unui proiect pus miercuri în dezbatere publică la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA). Printre altele, schimbările vizează introducerea unor noi competențe pentru polițiștii locali, inclusiv în domeniul circulației rutiere ori al pazei obiectivelor. Citește articolul