avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 717 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 22 - 28 aprilie 2024

Pentru a organiza spațiile fizice ale companiei, cum ar fi parcările, conform noilor cerințe legale pentru gravide și părinți cu copii mici.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Aprilie 2024 | 477 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Mai nou, anumite magazine trebuie să aibă locuri de parcare speciale pentru gravide și cei însoțiți de copii mici, altfel riscă amendarea

Acest departament este responsabil cu gestionarea proprietăților și facilităților companiei, inclusiv a parcărilor. Ei trebuie să știe cum să amenajeze și să semnalizeze corect locurile de parcare speciale conform noii legi.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Aprilie 2024 | 2 | 2513 | Timp de citire: 1 min.

Magazinele care au peste zece locuri de parcare trebuie să pună la dispoziție, din 22 aprilie 2024, locuri speciale pentru femeile gravide și pentru persoanele însoțite de copii mici, conform unei legi de anul trecut. Dacă nu respectă obligația, firmele riscă să fie amendate cu sume de până la 10.000 lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Jocuri de noroc: Interdicția pentru „păcănele” în localitățile mici este oficială

Pentru a gestiona procesul de relocare a spațiilor comerciale conform noilor cerințe legate de numărul de locuitori și pentru a obține dovezile necesare de la primărie.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Aprilie 2024 | 1 | 3534 | Timp de citire: 2 min.

Legea referitoare la reglementarea jocurilor de noroc a fost oficializată și va intra în vigoare pe 28 aprilie 2024. Conform prevederilor acesteia, operatorii jocurilor de noroc nu vor mai putea pune „păcănele” în funcțiune în localități care au mai puțin de 15.000 de locuitori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Reforma sistemului de asistență socială, oficializată. Care sunt principalele prevederi ale noii legi

Se fac referiri la documente necesare pentru spațiile în care funcționează serviciile sociale, cum ar fi extrase de carte funciară și contracte de închiriere/comodat. Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților și de conformitatea spațiilor fizice ale companiei cu cerințele legale.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
18 Aprilie 2024 | 11408 | Timp de citire: 6 min.

Sistemul de asistență socială se reformează din temelii, în urma scandalului privind „azilele groazei”, legea apărută în acest sens fiind oficializată azi. Printre altele, niciun serviciu social nu va mai putea funcționa, nici măcar provizoriu, fără o verificare în teren făcută de inspectorii sociali și se introduc sancțiuni penale pentru încălcarea noii legislații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De-acum, rovinieta se poate plăti prin SMS în mai multe situații

Gestionează vehiculele folosite pentru nevoile administrative ale companiei și se asigură că sunt respectate regulile legate de taxele de drum pentru acestea.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 Aprilie 2024 | 1875 | Timp de citire: 2 min.

Șoferii mașinilor mici pot plăti acum rovinieta prin SMS, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) publicat azi în Monitorul Oficial, și în cazul celei pentru 10 zile, nu doar pentru o zi, cum era anterior. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Apar modificări la domeniile de competență ale poliției locale: Ce atribuții vor avea polițiștii locali după schimbarea legislației

Departamentul gestionează clădirile, terenurile și facilitățile companiei. Poliția locală are atribuții legate de paza obiectivelor, disciplina în construcții, afișajul stradal, salubrizarea zonelor adiacente și parcările, aspecte care influențează direct activitatea administrativă și de mentenanță.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Aprilie 2024 | 1 | 3167 | Timp de citire: 10 min.

Regulile organizării poliției locale se vor modifica, potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, unele dintre schimbări vizând și extinderea atribuțiilor polițiștilor locali. Mai exact, aceștia vor avea noi competențe în domeniul pazei bunurilor sau circulației rutiere, printre altele, inclusiv de dirijare a traficului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Măsură oficială

UPDATE La 1 iulie apar noi modificări la listele contribuabililor, a stabilit ANAF. Peste o mie de firme trec din lista celor mari în lista celor mijlocii

Departamentul se ocupă cu aspecte practice, cum ar fi locația unde trebuie mers pentru interacțiunile cu fiscul, care poate deveni mai ușor de accesat pentru firmele reclasificate.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2024 | 18746 | Timp de citire: 2 min.

Lista marilor contribuabili urmează să fie „scurtată”, de la 1 iulie 2024, cu peste 1.000 de poziții, conform unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificarea a fost operată de autorități pentru optimizarea activității de administrare a marilor contribuabili și vine după ce Agenția făcuse lunile trecute o reclasificare aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Spețe din controalele fiscale

Afaceri imobiliare: Trei cazuri noi în care ANAF a făcut impuneri suplimentare de taxe și impozite

Prezintă provocările fiscale cu care se confruntă companiile din domeniul imobiliar și al construcțiilor în relația cu ANAF, oferind îndrumare pentru gestionarea corectă a bunurilor și activităților imobiliare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Aprilie 2024 | 3 | 12514 | Timp de citire: 2 min.

Nu este surprinzător că inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se axează tot mai des, în controalele la societăți și persoane fizice, pe chestiuni ce țin de taxarea afacerilor imobiliare. Dezvoltatorii imobiliari persoane juridice care încearcă să evite cota standard de TVA sau antreprenorii persoane fizice care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale reprezintă ținte principale în verificările ANAF, ajungându-se cu ușurință la impuneri suplimentare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Telemuncă: Cele mai importante cinci argumente pro și contra adunate din discuții informale sau chiar din spațiul public în anii recenți

Articolul abordează modul în care telemunca influențează necesarul de spații de birouri și costurile asociate, precum și gestionarea administrativă a echipamentelor și condițiilor de lucru pentru angajații la distanță.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
12 Aprilie 2024 | 2 | 1712 | Timp de citire: 5 min.

Analiza pe care se bazează acest material are la bază opiniile celor trei categorii posibile de salariați - cei care nu și-au desfășurat activitatea niciodată în regim de telemuncă, cei care își desfășoară în prezent activitatea în regim de telemuncă și cei care au/au avut un regim mixt (adică acel tip de program nou-introdus în cadrul art. 118 alin. 7 din Codul muncii - organizarea flexibilă a timpului de muncă prin utilizarea formulelor de muncă la distanță, cunoscut mai mult ca regim hibrid). De asemenea, fiind în discuție opinii personale ale celor în cauză, exprimate fie în spațiul public, fie în cadrul unor discuții informale, avem în vedere un nivel ridicat de subiectivism, acesta fiind mai puțin evidențiat în cazul celor care lucrează în regim hibrid, aceștia având posibilitatea reală de a compara cele două (chiar trei) situații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiectul unei noi legi a poliției locale, pus în dezbatere publică

Departamentul este responsabil cu securitatea proprietăților companiei ('paza obiectivelor') și cu respectarea reglementărilor locale pentru spațiile comerciale sau de birouri, fiind direct afectat de noile atribuții ale poliției locale.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
11 Aprilie 2024 | 3500 | Timp de citire: 2 min.

Actuala legislație privind poliția locală, cu o vechime de peste zece ani, va fi înlocuită, potrivit unui proiect pus miercuri în dezbatere publică la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA). Printre altele, schimbările vizează introducerea unor noi competențe pentru polițiștii locali, inclusiv în domeniul circulației rutiere ori al pazei obiectivelor. Citește articolul