avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 660 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

În mai multe situații, inclusiv pe stadioane, imnul național trebuie intonat de-acum pe baza textului și a partiturii tipărite pe bilete sau invitații

Acest departament se ocupă de organizarea evenimentelor în cadrul companiei sau de gestionarea spațiilor (cum ar fi stadioanele sau bazele sportive menționate în articol) unde ar putea avea loc astfel de evenimente, deci trebuie să știe aceste noi reguli.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
26 Februarie 2024 | 1 | 1131 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a se asigura că cei ce participă la diverse evenimente la care se intonează imnul de stat nu greșesc versurile sau melodia acestuia, organizatorii acestor evenimente sunt obligați de-acum, potrivit unei legi ce a intrat chiar azi în vigoare, să tipărească atât versurile, cât și partitura imnului pe biletele/ tichetele de intrare ori pe legitimațiile de acces/ invitațiile la aceste evenimente ori să le atașeze acestora în format tipărit. Această obligație se aplică inclusiv în cazul competițiilor sportive organizate pe stadioane sau în săli. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 19 - 25 februarie 2024

Noile tarife pentru serviciile și documentele eliberate de Registrul Comerțului sunt relevante pentru operațiunile administrative curente ale oricărei companii, de la înființare la modificări de date sau obținerea de informații.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2024 | 1372 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 19 - 25 februarie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Registrul comerțului: Noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate și pentru serviciile de asistență prestate intră în vigoare pe 20 martie

Personalul administrativ este de obicei responsabil cu obținerea fizică a documentelor de la Registrul Comerțului, cum ar fi certificatele sau copiile, și trebuie să cunoască noile costuri.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Februarie 2024 | 7974 | Timp de citire: 3 min.

În contextul schimbării cadrului legal primar al activității Registrului comerțului, Ministerul Justiției (MJ) a propus anul trecut noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate, precum și pentru serviciile de asistență prestate, prin intermediul a trei proiecte de ordine ce ar fi trebuit să se aplice de la 1 ianuarie 2024. Ordinele au apărut însă abia azi în Monitorul Oficial și se vor aplica abia din 20 martie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligația de a deține o copie a contractului de muncă la punctul de lucru - amendă de 10.000 de lei pentru angajatorii care nu pot să prezinte documentul

Acest departament se ocupă de administrarea spațiilor de lucru ale companiei. Articolul explică unde și cum trebuie păstrate documentele angajaților în diferite locații de lucru (sedii, puncte de lucru), ceea ce ține de organizarea și buna funcționare administrativă a acestor spații.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Februarie 2024 | 46976 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii sunt obligați conform Codului muncii să păstreze o copie a contractului individual de muncă la locul unde salariații își desfășoară activitatea, sub sancțiunea unei amenzi de 10.000 de lei. Legea specifică faptul că locul de muncă poate fi sediul principal, sucursalele sau alte puncte de lucru ale angajatorului. Această obligație este distinctă de cea care vizează constituirea și conținutul dosarului personal, acolo unde regăsim un exemplar al contractului, în mod obligatoriu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Returnarea ambalajelor SGR: acestea trebuie doar golite, nu și spălate

Este important pentru organizarea și echiparea punctelor de colectare a ambalajelor în cadrul spațiilor companiei (ex: magazine, depozite), inclusiv gestionarea aparatelor de colectare.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Februarie 2024 | 2 | 3707 | Timp de citire: 2 min.

Spălarea ambalajelor SGR înainte de returnare nu este recomandată, însă este esențială golirea completă a acestora. Greutatea standard a ambalajelor este verificată de aparatele automate de reciclare (RVM), iar depășirea ei va duce la respingerea ambalajului și pierderea garanției. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE În mai puțin de un an, peste un milion de persoane s-au programat online pentru obținerea pașaportului. Cum se fac, mai exact, programările pe platforma MAI

Departamentul Administrativ poate folosi aceste informații pentru a asista angajații cu formalitățile legate de obținerea pașaportului, ca parte a suportului general oferit în cadrul companiei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Februarie 2024 | 1 | 3791 | Timp de citire: 2 min.

Din martie 2023, cei interesați de obținerea unui pașaport au la dispoziție o nouă platformă prin care se pot programa online pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Programările se pot face, prin noua platformă, chiar și în aceeași zi. După cum a transmis luni Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în perioada scursă de la lansarea platformei și până de curând, adică în mai puțin de un an, și-au făcut programare online pentru obținerea pașaportului peste un milion de persoane. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele și PFA-urile care plătesc chirie persoanelor fizice depun lunar D100 și anual D205. Proprietarii scapă, în principiu, de declararea veniturilor respective în D212

Se ocupă de închirierea și gestionarea proprietăților folosite de firmă și trebuie să știe cum se schimbă procedura de plată a chiriilor și ce documente sunt necesare.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Februarie 2024 | 1 | 33672 | Timp de citire: 2 min.

Explicăm astăzi obligațiile fiscale ce se aplică, începând cu veniturile din anul 2024, în cazul persoanelor juridice și persoanelor fizice autorizate (PFA) care închiriază bunuri imobile de la persoane fizice, precum și obligațiile fiscale ale proprietarilor respectivi. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Sancționat pentru că și-a asigurat, improvizând în mod riscant, condițiile de muncă pe care angajatorul era obligat să i le asigure

Acest departament se asigură că spațiile de lucru sunt dotate corespunzător cu apă, căldură, toalete și tot ce e necesar. Articolul arată exact ce obligații legale există pentru a asigura aceste condiții minime.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
23 Februarie 2024 | 4572 | Timp de citire: 5 min.

Unor angajați ai „unei instituții”, care în mod nelegal lucrează în ture de 24 cu 24 de ore, nu li se asigură nici măcar o sursă de apă, nici încălzire la locul de muncă. Vorbim de anul 2024 și, chiar dacă e irelevant că e vorba de un angajator din mediul public sau privat, regulile incidente fiind aceleași, condițiile de muncă par proprii unui mediu unde nimeni nu respectă legea și nimeni nu verifică respectarea ei. Când angajații își asigură singuri condițiile de muncă, cu improvizații riscante chiar, tot ei sunt trași la răspundere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îți faci cont pe ghiseul.ro ca să plătești de acasă impozite, amenzi și taxe

Pentru că permite plata online a impozitelor pentru proprietăți și mașini, ușurând munca administrativă legată de bunurile companiei și gestionarea plăților recurente.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Februarie 2024 | 3 | 7055 | Timp de citire: 2 min.

Ghișeul.ro este un portal online care facilitează interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile statului, eliminând necesitatea de a merge la ghișeele fizice ale acestor instituții. Prin intermediul acestui portal sau al aplicației mobile asociate, utilizatorii pot efectua diverse plăți online, cum ar fi taxe și impozite imobiliare sau auto, taxe de timbru judiciar, precum și alte servicii publice, cum ar fi obținerea cazierului rutier sau judiciar și plata amenzilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect de lege: Drepturi sporite pentru studenții cu dizabilități

Acest departament gestionează clădirile și spațiile fizice ale companiei. Măsurile propuse în articol, cum ar fi rampele de acces și lifturile, sunt direct relevante pentru planificarea, amenajarea și adaptarea infrastructurii fizice a companiei.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2024 | 1098 | Timp de citire: 1 min.

O propunere de lege înregistrată pentru dezbatere la Camera Deputaților vizează modificarea Legii învățământului superior, pentru a oferi drepturi suplimentare studenților cu dizabilități. Acestea includ îmbunătățirea accesului în clădirile universitare prin instalarea rampelor de acces și lifturilor, organizarea de cursuri și seminarii în regim hibrid și oferirea de locuri de cazare gratuite în căminele universitare. Citește articolul