Articolul menționează cerințe specifice pentru spațiile și dotările necesare, inclusiv spații separate pentru anumite activități (tatuaj, piercing). Acest departament este responsabil de amenajarea și întreținerea spațiilor firmei conform acestor noi reguli.
Ministerul Sănătății (MS) a oficializat miercuri un nou set de norme de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și îngrijire și pentru saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală. Noul ordin, odată intrat în vigoare în luna mai 2024, va acoperi mai multe dintre procedurile ce nu sunt menționate de actuala reglementare și va stabili cerințe suplimentare privind spațiile și dotările necesare în astfel de unități. Noile prevederi trebuie respectate de toți operatorii economici care furnizează astfel de servicii în prezent. Citește articolul
Articolul oferă ghidare despre cum să gestioneze corect bunurile mobile și echipamentele companiei, inclusiv cine este responsabil pentru ele și cum se aplică garanțiile, asigurând o bună administrare a acestora.
Desfășurarea activităților în cadrul unei relații de muncă presupune, printre altele, și utilizarea unor bunuri care aparțin angajatorului, acesta fiind obligat, potrivit Codului muncii să asigure mijloacele și resursele necesare, însă aspectele care țin de răspunderea privind integritatea lor sunt prevăzute de acte normative care nu au fost actualizate de peste zece ani.
Citește articolulDepartamentul este interesat de cum evoluează sectoare precum construcțiile și tranzacțiile imobiliare, deoarece aceste informații pot influența deciziile privind spațiile de birouri, extinderea sau investițiile în proprietăți.
Produsul Intern Brut estimat pentru anul 2023 a fost de 1.605,5 mld lei prețuri curente (321 miliarde euro), în creștere – în termeni reali – cu 2,1% față de anul 2022. PIB-ul estimat (serie brută) pentru T4/2023 a fost de 482,4 mld lei prețuri curente, îm creștere – în termeni reali – cu 3% față de T4/2022. Citește articolul
Oferă detalii despre ce tipuri de mobilier și echipamente auxiliare sunt necesare pentru a crea un spațiu de lucru ergonomic și sigur la domiciliul angajaților, aspecte ce pot fi gestionate de acest departament.
Imaginea telesalariatului care lucrează pe o plajă însorită sau într-o poiană, în mijlocul naturii, ținând pe genunchi un laptop, a devenit, informal, simbolul libertății oferite de digitalizarea relațiilor de muncă, de noile oportunități pe care tehnologia le aduce, însă dispozițiile legale sunt ceva mai complexe în această privință. Nu vom discuta despre toate aspectele legate de munca pe plajă sau din „vârful muntelui”, ci exclusiv despre condițiile pe care echipamentul cu ecran de vizualizare și întreg „postul de lucru” trebuie să le îndeplinească pentru ca telesalariatul să-și desfășoare activitatea în siguranță. Citește articolul
Articolul solicită înregistrarea contractelor de proprietate sau a altor drepturi asupra spațiilor în care operează afacerea, informații esențiale pentru administrarea clădirilor și proprietăților.
Un proiect de hotărâre de Guvern, aflat în dezbatere publică pe site-ul ministerului Economiei, propune introducerea unor schimbări în legislația privind domeniul turismului. Norma va facilita depunerea online a documentației pentru obținerea certificatelor de clasificare și licențelor de turism. În plus, va impune obligația declarării codurilor CAEN și a înregistrării contractelor de proprietate la Registrul Comerțului. Clasificarea unităților de alimentație publică va deveni opțională, iar suspendarea la cerere a activității operatorilor din turism va fi permisă pe o perioadă de un an. Publicitatea făcută structurilor de cazare neclasificate va fi interzisă cu desăvârșire. Citește articolul
Acest departament se ocupă de sediile firmei și de orice investiții sau amenajări făcute în acestea. Este important să înțeleagă implicațiile fiscale ale contractelor de comodat sau închirieri și cum afectează acestea costurile totale și obligațiile fiscale legate de spațiile utilizate.
În contextul schimbării regulilor legate de impozitarea veniturilor din chirii, pentru spațiile luate de persoane juridice de la persoane fizice, specialiștii atrag atenția asupra situației contractelor de comodat și a investițiilor în aceste spații. Practic, investițiile chiriașului persoană juridică trebuie declarate de proprietarul persoană fizică și impozitate, chiar dacă contractul de comodat este cu titlu gratuit. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea spațiilor și a facilităților, inclusiv crearea și amenajarea punctelor de returnare a ambalajelor SGR în conformitate cu cerințele legale de distanță și amplasare.
Conform legislației referitoare la sistemul garanție-returnare (SGR), comercianții înregistrați în sistem sunt obligați să accepte ambalajele returnate de consumatori, cu anumite excepții. Defectarea aparatelor de colectare a ambalajelor (RVM) nu se numără printre acestea. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea parcului auto al companiei și trebuie să se asigure că șoferii angajați sau care folosesc mașinile firmei dețin permisele corespunzătoare și că vehiculele sunt utilizate în conformitate cu tipul de permis al șoferului.
Conform reglementărilor rutiere actuale, absolvenții școlilor de șoferi care au susținut proba practică a examenului auto pe o mașină prevăzută cu transmisie automată nu pot conduce un vehicul din aceeași categorie, dar care are cutie de viteze manuală. În ciuda acestui fapt, nu este prevăzută nici o sancțiune pentru cei care nu respectă această regulă. Citește articolul
Acest departament este interesat de inflație pentru că trebuie să gestioneze costurile operaționale ale clădirilor și facilităților, cum ar fi facturile la energie electrică și gaze, care sunt direct afectate de creșterea prețurilor.
Între 2014 și 2023, alimentele și băuturile nealcoolice au fost principalul component al Indicelui Armonizat al Prețurilor de consum cu cea mai mare creștere din UE, 39,6% – potrivit datelor Eurostat, care a analizat inflația din UE în ultimii 10 ani. Citește articolul
Definiția 'locului de muncă' s-a extins și include evenimente precum team-building-uri sau spațiile de cazare oferite de angajator, ceea ce implică departamentul în asigurarea siguranței în aceste locații.
România a ratificat recent Convenția nr. 190/2019 privind eliminarea violenței și a hărțuirii în lumea muncii, legea de ratificare fiind publicată marți în Monitorul Oficial și urmând să se aplice din această săptămână. Odată ce statul român își asumă termenii convenției, își asumă și obligația de a legifera mai bine în domeniul hărțuirii în domeniul muncii, acum împărțit în mai multe acte normative și relativ greu de urmărit, dar și de a asigura aplicarea legii la toate nivelurile, inclusiv în privința accesului victimelor la proceduri de raportare și soluționare a litigiilor sigure și eficace. Citește articolul