avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 712 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Apar franșiza și răscumpărarea la asigurările RCA, ce vor permite reducerea sumelor plătite, iar regulile sistemului bonus-malus se modifică

Pentru a administra eficient flota de vehicule a companiei și a înțelege impactul noilor reguli RCA asupra costurilor de întreținere și asigurare.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 Martie 2024 | 2 | 2628 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a reduce valoarea primelor de asigurare în cazul celor obligatorii auto (RCA), parlamentarii propun, printr-un proiect legislativ ce a trecut deja de primul vot din Parlament, cel al senatorilor, ca legislația din domeniu să se modifice și să apară franșiza și răscumpărarea în cazul RCA. În plus, sistemul bonus-malus se va modifica, astfel încât, la stabilirea de reduceri sau majorări ale primelor de asigurare RCA, să se țină cont de mai multe criterii, nu doar de istoricul de daune. Concret, la stabilirea clasei de bonus-malus se vor lua în calcul inclusiv sancțiunile pentru conducerea sub influența alcoolului sau drogurilor, dar și cele care au dus la suspendarea permisului de conducere. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Advertorial

e-Factura: Ce ar trebui să știe asociaţiile de proprietari care folosesc sau care ar putea folosi sistemul

Pentru companiile care dețin proprietăți în imobile administrate de asociații, acest departament va folosi informațiile pentru a gestiona corect plățile și documentele legate de cheltuielile de întreținere și alte servicii, simplificând procesele administrative.

Pavel Varvari în Salarizare, taxare & relația cu statul
Owner, XiSoft Servicii SRL
27 Martie 2024 | 2 | 22406 | Timp de citire: 3 min.

Având în vedere că firmele sunt obişnuite să primească factură pentru decontarea unei cheltuieli, de multe ori asociaţiile de proprietari primesc solicitări de a emite facturi pentru sumele din lista de plată. Nu am găsit nici o bază legală care să „interzică” asociaţiei să emită astfel de facturi. Deci, asociaţia de proprietari poate să emită facturi proprietarilor, deşi nu este obligatoriu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Taxarea carbonului va obliga companiile să-și ajusteze modelul de afaceri în direcția sustenabilității

Noile reglementări privind emisiile pentru clădiri (EU ETS II) pot crește costurile de operare ale spațiilor companiei. Acest departament trebuie să găsească soluții pentru a eficientiza consumul de energie al proprietăților companiei.

PwC România în Contabil și fiscal
26 Martie 2024 | 1 | 950 | Timp de citire: 4 min.

Eforturile de decarbonizare ale Uniunii Europene s-au intensificat semnificativ în ultima perioadă, iar instrumentele pachetului legislativ „Fit for 55”, respectiv reforma EU ETS și noul regulament privind Mecanismul de Ajustare a Carbonului la Frontieră (CBAM), au devenit principalele motoare care vor acționa în direcția creșterii taxării carbonului, impunând astfel costuri suplimentare companiilor în funcție de emisiile de carbon. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Alimentația de protecție la locul de muncă: când trebuie acordată și care este procedura

Acest departament este interesat pentru că trebuie să se asigure că există spații curate și sigure unde angajații pot primi și consuma alimentele de protecție, dacă este necesar, precum și condițiile pentru acestea în cadrul clădirilor companiei.

Eurofin Consult în Relații de muncă & Asigurări sociale
25 Martie 2024 | 1 | 3769 | Timp de citire: 12 min.

Într-un context în care sănătatea și siguranța la locul de muncă sunt prioritare este esențial pentru angajați și angajatori să înțeleagă conceptul de alimentație de protecție și să facă distincția între acesta și facilitățile de masă, cum ar fi tichetele de masă. Articolul de față își propune să ofere o analiză detaliată a normelor naționale și europene referitoare la alimentația de protecție. De la reglementările legislative la interpretările și aplicațiile practice, vom explora în profunzime ce înseamnă alimentația de protecție și cum poate fi implementată într-un mod eficient pentru a asigura sănătatea și bunăstarea angajaților la locul de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De-acum, cetățenii primesc un SMS când pașapoartele le intră în ultimele șase luni de valabilitate

Acest departament se ocupă adesea cu organizarea călătoriilor de afaceri și cu suportul administrativ pentru angajați. Informațiile despre reînnoirea pașaportului și cerințele de valabilitate sunt utile pentru a planifica eficient deplasările și pentru a oferi îndrumare angajaților.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
24 Martie 2024 | 2242 | Timp de citire: 1 min.

Direcția Generală de Pașapoarte (DGP)  introduce un nou serviciu digital, care va deveni funcțional începând cu data de 19 martie 2024. Cetățenii ale căror documente de călătorie urmează să își piardă valabilitatea vor putea beneficia de un nou serviciu de notificare prin SMS, conceput pentru a le aminti să își reînnoiască pașaportul înainte de expirare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cei interesați de vânzarea sau cumpărarea terenurilor agricole au acum la dispoziție o aplicație a MADR

Este esențial pentru gestionarea proprietăților companiei, în special a terenurilor agricole, și pentru înțelegerea noilor pași necesari pentru cumpărarea sau vânzarea acestora prin sistemul electronic.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
23 Martie 2024 | 8804 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele ce doresc să cumpere sau să vândă terenuri agricole aflate în extravilanul localităților pot folosi, începând din această lună, o aplicație dezvoltată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), respectiv registrul unic naţional privind circulaţia şi destinaţia acestor terenuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Durerile de spate ale lucrătorilor și alte afecțiuni musculo-scheletice, în topul bolilor profesionale în România

Acest departament se ocupă de amenajarea spațiilor de lucru și de infrastructura companiei. Informațiile despre ergonomie (cum ar fi mobilierul și poziția la birou) și necesitatea unor condiții de lucru adecvate sunt esențiale pentru a crea un mediu care previne afecțiunile de sănătate și susține productivitatea angajaților.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
20 Martie 2024 | 1 | 1977 | Timp de citire: 4 min.

În raportul privind morbiditatea profesională în România în 2022, coordonat de Institutul Național de Sănătate Publică (INSP), unde se prezintă o serie de concluzii, recomandări și date specifice referitoare la problemele de sănătate legate de activitatea profesională, în special cele legate de suprasolicitarea aparatului locomotor, cum ar fi discopatiile, inclusiv hernia de disc și alte afecțiuni musculo-scheletice, observăm că discopatiile, inclusiv hernia de disc, sunt menționate ca fiind printre cele mai frecvente afecțiuni legate de munca, cu 733 de cazuri noi raportate în 2022. Vorbim de impactul semnificativ al suprasolicitării aparatului locomotor în rândul lucrătorilor, chestiune care ar trebui să ne preocupe în mod serios - nu doar pe angajatori, ci pe toți actorii implicați în domeniul sănătății și securității la locul de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE La intrarea în școli vor trebui afișate atât condițiile pentru accesul străinilor în clădire, cât și autorizația de securitate la incendiu. Senatul a votat măsura

Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și a spațiilor companiei. Ei sunt responsabili direct de asigurarea accesului, de mentenanța sistemelor de siguranță (prevenirea incendiilor) și de obținerea și afișarea tuturor permiselor și autorizațiilor necesare pentru funcționarea spațiilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Martie 2024 | 1439 | Timp de citire: 2 min.

Unitățile de învățământ preuniversitar vor trebui să afișeze la intrare atât condițiile în care persoanele din afara acestora pot avea acces în clădire, dar și autorizația de securitate la incendiu, precum și autorizația sanitară de funcționare ori lipsa acestora, potrivit unui proiect legislativ ce a primit luni votul senatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 11 - 17 martie 2024

Schimbările legate de programele Rabla și de modul în care arată actele mașinilor noi (cartea de identitate a vehiculului) sunt utile pentru gestionarea parcului auto al companiei. De asemenea, poate comunica angajaților informații de interes general sau personal.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2024 | 1185 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 11 - 17 martie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 18 - 24 martie 2024

Acest departament trebuie să fie informat despre modificările tarifelor pentru eliberarea documentelor și serviciile de asistență de la Registrul Comerțului, deoarece acestea pot afecta procedurile administrative și costurile de funcționare.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
18 Martie 2024 | 504 | Timp de citire: 1 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul