avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Firmele vor scăpa, măcar parțial, de arhivarea în format tipărit a facturilor, după ce e-Factura va trebui folosit pentru toate tranzacțiile B2B

Prin trecerea la arhivarea electronică, se reduce nevoia de spațiu pentru depozitarea fizică a facturilor, iar acest departament gestionează spațiile și resursele companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Septembrie 2023 | 11038 | Timp de citire: 2 min.

Trecerea la o obligație generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre firme (B2B) va aduce cu sine și dispariția, măcar parțială, a necesității de a arhiva facturile în format tipărit, sunt de părere fiscaliștii. Deși obligativitatea generalizată de folosire a e-Factura în relația B2B se poate introduce de la 1 ianuarie 2024, autoritățile încă n-au decis cum vor proceda concret. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Condiții de călătorie cu mașina în afara granițelor

UPDATE Șoferii mai pot ieși cu mașina din țară, având o poliță Euroins, numai până în decembrie

Acest departament gestionează adesea parcul auto al companiei. Articolul este vital pentru a se asigura că toate mașinile au asigurarea valabilă și toate documentele necesare pentru călătorii, în special cele în afara țării.

avocatnet.ro în Ghid auto
16 Septembrie 2023 | 4129 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă Euroins se află acum în procedură de faliment, polițele emise anterior declanșării acestei proceduri continuă să fie valabile, iar șoferii le mai pot folosi până cel târziu pe 7 decembrie, deoarece termenul inițial de valabilitate - 8 septembrie - a fost prelungit cu 90 de zile. Asta înseamnă că ele sunt valabile inclusiv la ieșirea din țară. Totuși, dacă întoarcerea se va face după 7 decembrie, e indicată achiziționarea unei alte polițe, care să producă efecte după această dată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANPC: Compensațiile din partea companiilor aeriene se pot obține doar dacă sunt solicitate în scris

Acest departament se ocupă adesea de organizarea călătoriilor de afaceri pentru angajați. Informațiile din articol sunt esențiale pentru a ști cum să acționeze în caz de probleme cu zborurile și cum să obțină eventualele despăgubiri pentru companie sau angajați.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
15 Septembrie 2023 | 2275 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Termoenergetica Bucureşti începe luni încărcarea cu apă şi probele de presiune la instalaţiile interioare

Este relevant pentru pregătirea clădirilor companiei pentru sezonul de încălzire, verificarea instalațiilor și prevenirea incidentelor precum inundațiile în spațiile administrate.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Septembrie 2023 | 953 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Modificări la legislația rutieră, publicate în Monitorul Oficial. Plăcuțele de înmatriculare de la primărie vor fi formate numai din cifre

Acest departament se ocupă adesea cu administrarea parcului auto al companiei, inclusiv înmatricularea, gestionarea documentelor vehiculelor și asigurarea că angajații au permisele necesare, cum ar fi permisul internațional de conducere.

Cristian Stanescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
13 Septembrie 2023 | 8626 | Timp de citire: 3 min.

Guvernul a modificat normele de aplicare a Codului Rutier, în sensul clarificării interdicției de înmatriculare a vehiculelor furate în străinătate. De asemenea, se introduc numerele de înmatriculare la primării, cu indicativ format din cifre, în locul abrevierii denumirilor localităților, pentru o mai bună identificare în trafic. În plus, conform noilor norme, publicate astăzi în Monitorul Oficial, permisul internațional de conducere va putea fi eliberat și de Direcția Permise de Conducere și Înmatriculări, nu doar de asociația Automobil Club Român. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bursa pe Bune

Săptămâna bursieră, pe scurt: efecte interesante pentru dividendele speciale din vânzarea Hidro, prețul petrolului (Brent) a depășit 90 de dolari, Walter Isaacson și biografia lui Elon Musk

Analiza pieței imobiliare, a prețurilor locuințelor și a condițiilor de creditare este direct relevantă pentru deciziile de investiții sau gestionare a proprietăților și spațiilor de birouri ale companiei.

Investimental.ro în Știri & Revista presei
13 Septembrie 2023 | 2759 | Timp de citire: 5 min.

În sinteza știrilor bursiere de astăzi, discutăm despre faptul că dividendele speciale în valoare (brută) totală de 9,3 milioane de lei, de pe urma vânzării Hidro, care urmează să fie plătite pe 29 septembrie, ar putea avea un efect la nivelul întregii piețe de capital locale, nu doar în buzunarul investitorilor. Analizăm piața imobiliară de la noi și aruncăm un ochi în China, la evoluția pieței de acolo. Și aflăm că Arobs Transilvania Software, cea mai valoroasă companie de tehnologie de la bursă, va trece de pe AeRO pe piața principală, din 25 septembrie. Mai multe detalii și analize aprofundate, în colaborare cu partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid util Crowdfunding: Ce pași trebuie să urmeze o companie pentru a obține finanțare prin împrumuturi de la persoane fizice sau juridice

Acest departament (mai ales partea de Real-Estate) este interesat de cum pot fi finanțate proiectele de dezvoltare imobiliară (rezidențiale, turistice, comerciale) prin crowdfunding, oferind o metodă alternativă de a obține bani.

avocatnet.ro în Finanțări
12 Septembrie 2023 | 2885 | Timp de citire: 6 min.

Crowdfunding-ul este o formă de finanțare alternativă prin care o societate (dezvoltatorul de proiect) obține finanțare din partea unui număr mare de investitori (persoane fizice și juridice) prin intermediul unei platforme digitale administrate de un furnizor de servicii de finanțare participativă. Furnizorul de servicii de finanțare participativă poate presta servicii de finanțare participativă doar dacă deține o autorizație emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Numărul de locuinţe date în folosinţă a scăzut în semestrul I (INS)

Datele despre numărul de locuințe noi și scăderea acestora, precum și distribuția regională, sunt foarte importante pentru companiile care au nevoie de spații noi sau care administrează proprietăți.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
12 Septembrie 2023 | 801 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se procedează dacă firma are o datorie la un administrator sau un asociat și vrea s-o stingă prin cedarea unui bun

Dacă este vorba de transferul unei proprietăți (cum ar fi o clădire) pentru a stinge o datorie, acest departament, responsabil cu imobilele firmei, trebuie să fie implicat în proces.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
11 Septembrie 2023 | 4183 | Timp de citire: 2 min.

Societățile care figurează cu datorii față de administratori sau asociați -- și se confruntă cu o serie de probleme atunci când vine vorba de stingerea datoriilor față de aceștia -- au posibilitatea legală de a ceda active din patrimoniul propriu prin darea în plată către respectivii administratori sau asociați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajații nu pot fi concediați doar pentru că refuză să se întoarcă la munca de la birou

Deciziile menționate în articol influențează modul în care sunt gestionate spațiile de birouri și facilitățile, în funcție de prezența angajaților la sediu.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Septembrie 2023 | 2 | 11119 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă în alte state se discută despre măsuri drastice luate împotriva celor care nu doresc să se întoarcă la munca de birou, adică inclusiv concedierea acestora, legislația noastră nu permite sancționarea angajaților care nu doresc să urmeze schimbarea de optică a angajatorului în materia muncii de acasă. Citește articolul