Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ajută la reducerea numărului de accidente de muncă și, implicit, la scăderea costurilor cu asigurările și a reclamațiilor.
Instruirea în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este obligatorie atât la începerea activității, cât și ulterior, în timpul derulării acesteia. Totuși, cum se procedează dacă vorbim de o persoană fizică autorizată (PFA) care n-are niciun salariat? Citește articolul
Înlocuirea cardurilor de sănătate cu buletinul electronic ar putea influența procesele legate de asigurările de sănătate ale angajaților și gestionarea eventualelor reclamații.
Parlamentarii au adoptat o lege (ce va intra în vigoare vineri) prin care se dorește introducerea cărților electronice de identitate, ce ar înlocui și cardurile naționale de sănătate. Însă atât cărțile electronice de identitate, cât și operațiunea de înlocuire a cardurilor, nu reprezintă măsuri legislative noi propriu-zise. Existau și înainte prevederile incipiente pentru aceste schimbări, însă ele nu au putut fi implementate din cauza lipsei de tehnologie. Legea adoptată de parlamentari mai trebuie completată cu norme metodologice (ce vor depinde, cel mai probabil, de implementarea tehnologiei la care am făcut referire), pentru a se aplica. Citește articolul
Se ocupă direct cu primirea și rezolvarea reclamațiilor venite de la clienți și cu despăgubirile posibile, iar articolul oferă informații despre cum consumatorii pot depune sesizări.
Persoanele care vor mai multe informații legate de testele pentru detectarea COVID-19 ori vor să facă sesizări legate de întreaga procedură pot utiliza de-acum o linie telefonică specială, ce le este pusă la dispoziție de către organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons. Citește articolul
Pentru a soluționa eficient reclamațiile clienților legate de costurile creditelor și pentru a evita disputele legale sau intervenția autorităților de protecție a consumatorului.
Costul total al creditului pentru consumatori cuprinde și costurile unei eventuale prelungiri a contractului, după scadență, dacă condițiile concrete și precise ale eventualei prelungiri sunt cunoscute de la bun început. Într-o speță recentă, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) clarifică un aspect dintr-o directivă europeană ce privește creditele pentru consumatori, relevantă și pentru România, fiind transpusă în dreptul nostru. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea plângerilor și soluționarea disputelor cu clienții (dacă firma este un furnizor) sau cu furnizorii (dacă firma este un consumator), iar această procedură oficială este direct relevantă.
La începutul lunii iulie a devenit efectivă o nouă procedură de soluționare a neînțelegerilor ce ar putea apărea la momentul încheirii contractelor între consumatori și furnizorii de energie. Aceasta reunește ambele sectoare - atât cel al gazelor, cât și cel al energiei electrice - sub aceeași procedură. De asemenea, au apărut anumite modificări de detaliu (referitor la anumite termene, de exemplu), însă esența a rămas aceeași. Citește articolul
Atunci când o proprietate asigurată este avariată, asigurările folosesc 'valoarea de înlocuire' (adică suma necesară pentru a reconstrui sau repara) pentru a calcula despăgubirile. Acest departament este interesat de modul în care se stabilește această valoare pentru a gestiona polițele și cererile de despăgubire.
Anul acesta, prețurile și cuantumul chiriilor locuințelor Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL) se vor majora, din cauza măririi valorii de înlocuire pe metrul pătrat, potrivit unui ordin ministerial. În 2020, această valoare va fi de aproape 3.000 de lei. Citește articolul
Articolul menționează direct obligația legală a agențiilor de turism de a fi asigurate pentru a acoperi clienții în caz de insolvență și gestionarea situațiilor de rambursare sau reprogramare, domenii cheie pentru acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece modul în care este clasificat un furt (simplu sau calificat) poate influența condițiile polițelor de asigurare ale companiei împotriva furtului și modul în care se soluționează cererile de despăgubire în cazul unor incidente.
Una din problemele cu care se confruntau instanțele din România era legată de situația în care cineva intră într-un magazin unde pe produse erau atașate așa-zisele „tag”-uri sau „etichete” detașabile antifurt (în special în ceea ce privește un produs electronic), care declanșează o alarmă, dacă sunt înlăturate cu forța. Dilema concretă a fost că instanțele nu știau dacă să încadreze sustragerea unui astfel de bun, ulterior înlăturării acelui „tag” la o faptă de furt sau una de furt calificat (cea din urmă fiind pedepsită mai dur). Înalta Curte de Casație și Justiție a clarificat acest lucru (printr-o decizie obligatorie de astăzi), susținând că o astfel de faptă trebuie încadrată la furt calificat. Citește articolul
Informațiile despre modificările aduse proprietăților (cum ar fi închiderea balcoanelor) pot influența polițele de asigurare, iar clarificările despre facturile de utilități ca titlu executoriu ajută la gestionarea reclamațiilor și a litigiilor legate de acestea.
Avem câteva modificări recent intrate în vigoare ce privesc locuitorii de la bloc, precum și o importantă decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție ce privește facturile de utilități, pe care le prezentăm în cele ce urmează: Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care plângerile de hărțuire pot duce la despăgubiri sau la alte costuri care ar putea fi acoperite de polițele de asigurare ale companiei.
Hărțuirea nu trebuie lăsată nesancționată. Angajații au pârghiile legale pentru a reclama astfel de fapte, care, prin gravitatea lor, pot fi considerate infracțiuni. Codul muncii îi sancționează dur pe angajatorii care ignoră sau lasă să se perpetueze astfel de comportamente la birou. Concedierea celui care a reclamat astfel de fapte este interzisă și poate fi contestată în instanță. Citește articolul