Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitului pe profit al companiei. Articolul oferă detalii esențiale despre cum se face acest lucru, ce cote se aplică și care sunt termenele.
În esență, companiile devin plătitoare de impozit pe profit atunci când au afaceri de la un milion de euro în sus sau atunci când sunt microîntreprinderi și optează pentru trecerea la regimul impozitării profitului. Iată principalele informații de reținut în 2019 legate de impozitul pe profit. Citește articolul
Acest departament calculează și plătește taxele și contribuțiile firmei. Articolul detaliază cum s-au schimbat taxele pentru salarii în domeniul construcțiilor și cum trebuie aplicate corect aceste noi reguli în contabilitate și fiscalitate.
O micșorare a contribuției la pensii (CAS) pentru unii dintre salariații sectorului de construcții a intrat în vigoare la 1 ianuarie și reprezintă exact procentul care merge la Pilonul II de pensii. Citește articolul
Pentru a aplica reducerile de taxe și contribuții la salarii, a face plățile către stat și a întocmi rapoartele financiare și cele către autorități pentru angajații din construcții.
În perioada 2019 - 2028, angajaților din domeniul construcțiilor li se aplică taxe salariale reduse, conform legislației în vigoare. Însă acestea sunt valabile numai pentru cei care au venituri brute lunare de maximum 30.000 de lei. Dacă se depășește acest cuantum, se datorează la stat taxele salariale obișnuite. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de calculul, raportarea și plata contribuțiilor sociale către stat, conform legii. Este esențial să cunoască salariul minim corect la care se raportează aceste contribuții pentru a asigura conformitatea fiscală.
La stabilirea contribuțiilor sociale pentru salariile din contractele cu timp parțial se ține seama de salariul minim brut prevăzută pentru categoria de persoane pentru care se datorează contribuția, după cum prevede o recentă modificare a legislației fiscale. De la caz la caz, asta înseamnă fie raportarea la salariului minim de 2.080 de lei, fie la salariul minim diferențiat pentru studii superioare de 2.350 de lei sau chiar la salariul minim de 3.000 de lei din construcții. În aceste din urmă situații, angajatorii vor înregistra costuri mai ridicate, din moment ce ei suportă o parte bună din contribuțiile pentru acești salariați cu normă parțială. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se gestionează banii în asociație, cum se împart cheltuielile, cum se fac bugetele, cum se colectează datoriile și cum se emit chitanțele, toate conform regulilor financiare.
Asociațiile de proprietari au intrat în 2019 cu o nouă lege, intrată în vigoare toamna trecută, care prevede în multe privințe îndatoriri noi, mai ales în ceea ce privește gestionarea banilor. În edificiile cu cel puțin trei locuințe este obligatorie constituirea asociației, chiar dacă într-o formă organizatorică mai simplă. Anual, asociațiile trebuie să-și creioneze un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei și trebuie să știe de costurile asigurărilor obligatorii pentru mașini și cum sunt acestea plătite.
Oricine are o mașină înmatriculată sau care urmează să fie înmatriculată în România trebuie să încheie o asigurare de răspundere civilă auto (RCA) obligatorie, pentru a putea acoperi eventualele prejudicii cauzate cu mașina (intenționat sau din cauza unui accident). Nerespectarea acestei obligații poate atrage sancțiuni care variază de la amenzi la reținerea certificatului de înmatriculare. Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a calcula corect salariile, în special bonusurile pentru angajații care lucrează în zilele libere, și pentru a bugeta costurile cu personalul.
Zilele libere acordate angajaților din țara noastră sunt stabilite exclusiv prin Codul muncii, iar în cursul lui 2019 sunt nu mai puțin de 15 astfel de zile. Totuși, nu toate zilele nelucrătoare de sărbătoare legală pică în timpul săptămânii, astfel că salariații cu program normal de lucru, adică cei care lucrează de luni până vineri, se vor bucura de mai puțin de 15 zile libere în plus față de concedii. Citește articolul
Oferă informații relevante pentru a estima costurile legate de salariile angajaților și contribuțiile sociale, mai ales când aceștia se apropie de vârsta de pensionare.
Pensia pentru limită de vârstă se acordă bărbaților, în anul 2019, atunci când aceștia ajung la vârsta-standard de pensionare, însă numai dacă îndeplinesc cel puțin stagiul minim de cotizare în sistemul pensiilor de stat. Vârsta-standard de pensionare și stagiul minim de cotizare sunt stabilite în funcție de data nașterii fiecărei persoane, astfel că putem prezenta, cel puțin teoretic, ce bărbați se pot pensiona în 2019. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil trebuie să fie conștient de aceste costuri suplimentare (transport, recuperare preț) pe care firma este obligată să le suporte în cadrul garanției, pentru a le bugeta și înregistra corect în contabilitate.
Din cauză că, în prezent, este foarte ușor să se facă vânzări la distanță (în special prin internet), pot apărea situații în care, din cauza distanței, să fie implicate și costuri de transport (uneori, ridicate, în funcție de bun). Astfel, în cazul în care un comerciant a vândut un produs neconform cu angajamentele asumate față consumator, primul oferind o garanție comercială celui din urmă, puteau exista discuții cu privire la persoana care are obligația de a suporta costurile de transport pentru retur. Citește articolul
Acest departament gestionează banii și registrele companiei. Articolul le arată ce cheltuieli pot fi plătite din fondurile programului (cum ar fi chiria, utilitățile, contabilitatea sau anumite softuri) și care sunt limitele de sumă.
Cea de-a doua ediție a programului Start-up Nation continuă până în data de 12 februarie 2019, iar spre deosebire de prima sesiune, antreprenorii pot deconta mai multe tipuri de cheltuieli pentru înființarea sau derularea afacerilor personale. Cu toate acestea, unele tipuri de activități economice au fost interzise la finanțare. Citește articolul