Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru că articolul detaliază modificări ale Codului de procedură fiscală și afectează direct contabilii, consultanții fiscali și instituțiile financiare prin cerințele de acces la date și raportare.
În anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor, reiese dintr-o ordonanță de urgență a Guvernului intrată recent în vigoare. Prevederea nu exista până acum în legislație, astfel că vorbim de o obligație legală nouă. Citește articolul
Pentru a putea bugeta corect costurile cu taxele de drum pentru toate vehiculele firmei și pentru a contabiliza aceste cheltuieli, evitând astfel amenzi neprevăzute care pot afecta bugetul.
Atunci când folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Nivelul tarifului de utilizare a drumurilor naționale a rămas neschimbat pe parcursul anului ce s-a încheiat recent, ceea ce înseamnă că, în 2019, șoferii vor plăti aceleași taxe de drum ca până acum. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de conducerea ANAF, deoarece orice schimbare la vârful instituției fiscale poate influența modul în care sunt aplicate legile fiscale și controalele, afectând direct activitatea financiară și contabilă a companiei.
Șefia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost preluată de Mihaela Triculescu, conform unor decizii ale prim-ministrului. Această poziție a fost ocupată până acum de Ionuț Mișa, care a fost și ministru al finanțelor la un moment dat. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe cum se modifică prețul monedelor străine (euro, dolar) și al aurului, pentru că asta influențează direct banii companiei, mai ales dacă face afaceri cu străinătatea. De asemenea, este important cine conduce ANAF-ul (instituția de taxe), pentru că asta poate schimba cum se aplică regulile fiscale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calculul și plata corectă a contribuțiilor la sănătate (CASS) pentru salariați și de încadrarea veniturilor, având nevoie de informații clare despre scutiri și excepții pentru a evita erorile fiscale.
Copiii și tinerii care își continuă studiile, gravidele, pensionarii, cei condamnați sau arestați sunt principalele categorii care beneficiază de asigurare automată la sănătate, fără să plătească contribuția la sănătate (CASS). Codul fiscal prevede o listă destul de lungă, ușor modificată în 2018, cu cei care beneficiază automat de asigurare în sistemul public de sănătate, însă obținerea unor venituri impozabile îi poate face și pe aceștia scutiți să datoreze CASS pentru acele venituri. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe exact cum se calculează și se plătesc taxele pentru o firmă mică, ce reguli trebuie respectate și cum se pot obține scutiri de impozit dacă se fac sponsorizări.
Microîntreprinderile sunt, în esență, firmele care au afaceri sub un milion de euro, conform legislației fiscale în vigoare. Acestea sunt impozitate în funcție de (in)existența salariaților proprii și, începând de anul trecut, pot face deduceri de până la 20% din suma datorată ca impozit pe veniturile microîntreprinderii. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu bugetarea cheltuielilor cu personalul, calculul salariilor și a beneficiilor, precum și cu asigurarea conformității fiscale. Informațiile despre modul de acordare a beneficiilor și orelor suplimentare au impact direct asupra bugetului și contabilității.
Bugetarii nu vor primi, nici în 2019 (la fel ca în 2018), anumite beneficii precum premii sau bilete de valoare, iar munca suplimentară nu va putea fi compensată decât prin zile libere. Astfel prevede o Ordonanță de urgență care a intrat în vigoare în ultimele zile ale anului 2018. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de toate aspectele fiscale, financiare și contabile ale companiei. Articolul explică un mecanism special de plată a TVA-ului (taxarea inversă), care influențează modul în care sunt înregistrate facturile, cum se calculează și se declară TVA-ul, și cine este responsabil pentru plata acestuia către stat. Este esențial pentru asigurarea unei contabilități corecte și a conformității fiscale.
Taxarea inversă e o măsură de simplificare în domeniul TVA, conform prevederilor Codului fiscal, care e permisă doar în cazul anumitor operațiuni. În anul 2019, există 14 operațiuni pentru care e posibilă taxarea inversă. Citește articolul
Calculează și plătește corect indemnizațiile de concediu, asigurându-se că fondurile sunt disponibile și că înregistrările contabile sunt exacte.
Prin Codul muncii se dă dreptul salariaților la un concediu de odihnă (CO) plătit de cel puțin 20 de zile în fiecare an. Zilele de CO nu se pot suprapune cu liberele legale stabilite prin lege, nici cu liberele pentru evenimente familiale deosebite, iar zilele de CO rămase din anul precedent mai pot fi luate până la jumătatea anului viitor. Anul trecut, legiuitorul a introdus în legislație precizarea că liberele speciale pentru salariații de alte religii nu se pot suprapune cu dreptul la concediul de odihnă. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să înregistreze corect aceste indemnizații, cum să calculeze și să rețină impozitele și contribuțiile sociale aferente, asigurându-se că toate plățile și raportările fiscale sunt exacte.
Bugetarii vor beneficia de indemnizații de hrană, în 2019. Astfel a hotărât Guvernul printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare în ultimele zile din 2018 și în care este prevăzut expres faptul că bugetarii vor beneficia de indemnizațiile respective. Citește articolul