Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct interesat de regulile de compensare a datoriilor, deoarece acestea afectează modul în care sunt gestionate facturile, plățile, încasările și costurile operaționale, având un impact direct asupra situației financiare a companiei.
Cu toate că nu este prevăzută de legislație obligația firmelor cu capital privat de a folosi Sistemul Informatic de Compensare (SIC), cei care-l gestionează le spun firmelor că au această obligație pentru că nu reiese de nicăieri expres că sunt scutite (dar în legislație scrie că "pot" să-l folosească). În încercarea de a curma discuții în contradictoriu și interpretări pretins eronate, cei de la Camera Consultanților Fiscali (CCF) încearcă, de la începutul anului, să discute cu ministerul pentru a clarifica odată pentru totdeauna că firmele private nu sunt obligate să dea bani în plus pentru a folosi sistemul, ci că sunt libere să facă operațiunile din compensare așa cum prevede Codul civil, fără formalismul SIC. Chestiunea pare însă departe de a fi rezolvată. Citește articolul
Este direct afectat de facilitățile fiscale (amânarea plății impozitelor pe salarii, scutirea de TVA, bonusuri) și de oportunitățile de finanțare, care influențează bugetul și contabilitatea companiei.
Pentru că sectorul turismului e unul din cele mai afectate de efectele coronavirus și de măsurile luate de stat pentru a limita răspândirea virusului, în Parlament a fost inițiat în iunie un proiect de lege prin care se dorește acordarea unor facilități pentru firmele din acest domeniu. Beneficiile propuse sunt multiple, începând cu măsuri de ordin fiscal și terminând cu măsuri de susținere a activității turistice, prin diverse modalități. Senatul nu a mai apucat să voteze proiectul și a fost adoptat astfel tacit. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de orice modificare a legilor fiscale, de noi facilități sau obligații financiare care pot afecta impozitele, TVA-ul sau contabilitatea companiei.
37 de proiecte și propuneri legislative trec tacit de Senat, fără să fie supuse votului și discutate în plen, printre acestea numărându-se și nouă proiecte de adoptare a unor ordonanțe de urgență emise lunile trecute de Guvern. Aspecte precum facilități fiscale în turism, accesul la informații personale de la autoritățile publice sau măsuri de sprijin pentru anumite categorii sociale sunt adoptate astfel tacit și se duc direct la Camera Deputaților. Citește articolul
Monitorizează indicatori economici precum inflația și rezervele valutare, care influențează costurile, prețurile și stabilitatea financiară generală a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de corectitudinea actelor financiare și fiscale. Articolul arată cât de grave sunt consecințele pentru înregistrări false sau alte nereguli în contabilitate, ajutându-i să înțeleagă riscurile și să lucreze corect și legal.
Administratorul unei societăți cu comportament de tip firmă-fantomă poate fi condamnat la până la 15 ani de închisoare, dacă prejudiciul adus statului este unul consistent, potrivit legislației în vigoare. Prezentăm aceste informații în contextul în care Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a anunțat azi trimiterea în judecată a unui administrator acuzat de evaziune fiscală pentru activitatea făcută la o firmă-fantomă. Citește articolul
Acest departament trebuie să gestioneze plățile către angajați pentru aceste zile libere, să calculeze corect indemnizațiile și impozitele aferente, și să se ocupe de procesul de recuperare a banilor de la stat.
În primăvară, când pandemia de COVID-19 s-a instalat și în România, s-au închis școlile și, în baza unei legi care tocmai ieșise din Parlament, părinții au putut beneficia de zile libere plătite pentru a sta acasă cu copiii mici (asta, dacă nu puteau lucra de la distanță). Legea are un spectru mai larg de aplicare, iar Guvernul a venit acum cu un alt act normativ pentru acordarea unor libere plătite acestor părinți - o ordonanță care se aplică însă doar în contextul pandemiei și eventualelor scenarii de lucru pe care oficialii din educație le vor pune în aplicare în lunile următoare. Cum se deosebesc însă cele două acte normative și care se aplică, până la urmă, din toamna asta? Citește articolul
Articolul abordează subiecte precum evaziunea fiscală, modificări la declarația 394, ajutoarele Kurzarbeit, termene pentru plata impozitelor locale, conectarea caselor de marcat la Fisc și raportările contabile semestriale. Toate acestea sunt esențiale pentru respectarea obligațiilor fiscale și financiare ale companiei.
Printre chestiunile majore programate pentru luna septembrie 2020, se numără accesibilizarea ajutoarelor de stat din Ordonanța Kurzarbeit, termenul-limită pentru conectarea caselor de marcat ale marilor contribuabili la sistemul Fiscului, depunerea bilanțurilor semestriale și plata tranșei a doua pentru impozitele locale. Citește articolul
Pentru a înțelege cum se decontează cheltuielile cu salariile, cum se procesează indemnizațiile și ce taxe trebuie plătite către stat, asigurând o contabilitate corectă și o gestionare financiară eficientă.
Angajatorii și profesioniști pot să ceară, de astăzi, banii pentru luna august, aferenți unui număr de patru ajutoare de stat concepute să îi ajute pe aceștia cu plata salariilor și/sau obținerea unor indemnizații pentru remedierea efectelor pandemiei. E vorba, mai exact, de decontările parțiale pentru salariații reactivați și de șomajul tehnic pentru salariații care încă sunt nevoiți să stea acasă în această perioadă, din cauza restricțiilor impuse de autorități. Citește articolul
Afectează bugetul și planificarea financiară, mai ales în cazul unor amenzi sau dacă proiectele finanțate din fonduri europene se prelungesc sau își schimbă condițiile de cheltuire.
Criza sanitară a afectat multe afaceri, iar unii antreprenori s-au trezit cu un stres suplimentar. Este vorba despre cei care au primit finanțare europeană și sunt obligați prin contract să aibă o anumită cifră de afaceri și să păstreze un număr minim de angajați. Citește articolul
Este direct interesat de completarea corectă a declarațiilor fiscale, cum ar fi Declarația 394, și de modul în care tranzacțiile cu firme sau persoane afiliate trebuie raportate pentru a evita probleme cu Fiscul.
Tranzacțiile cu persoanele afiliate vor trebui semnalate Fiscului, începând din septembrie 2020, prin formularul 394 (depunere în octombrie) de către toți cei care sunt obligați să completeze această declarație. Măsura este trecută într-un ordin apărut de puțină vreme în Monitorul Oficial. Citește articolul