Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de calculul și plata indemnizațiilor pentru zilele libere acordate părinților (75% din salariu), de înregistrarea corectă a acestor cheltuieli și de respectarea obligațiilor fiscale aferente.
Guvernul a stabilit, la sfârșitul lui august, că părinții ai căror copii nu mai pot merge la școală din cauza epidemiei de coronavirus vor primi zile libere plătite. Pentru a face această măsură aplicabilă, a fost publicat joi în Monitorul Oficial un ordin al Ministerului Muncii, ce conține modelele actelor necesare părinților pentru a cere zile libere plătite, respectiv o cerere și o declarație pe propria răspundere, documente ce pot fi descărcate din articol. Citește articolul
Evaluează impactul fiscal major (impozitul de 80%) asupra câștigurilor din revânzarea terenurilor, ajustează planificarea financiară și bugetele, și gestionează aspectele contabile ale achizițiilor de terenuri.
Vânzarea terenurilor agricole situate în extravilan se va efectua, începând din data de 13 octombrie 2020, după reguli noi. Printre noutățile aduse de Legea 175/2020 se află dreptul de preempțiune acordat mai multor categorii de potențiali cumpărători, de la rude apropiate, arendași, proprietari de investiții agricole, vecini, tineri fermieri, până la instituții ale statului. O altă noutate constă în aplicarea unui impozit considerabil pe câștigul obținut din vânzarea terenului, dacă înstrăinarea are loc la mai puțin de opt ani de la cumpărare. Dincolo de implicațiile pozitive ale acestor reglementări, cum ar fi că favorizează comasarea terenurilor și consolidarea exploatațiilor agricole, există și efecte adverse, precum faptul că descurajează investițiile în alte domenii care necesită suprafețe mari de teren.
Citește articolulAcest departament este direct interesat de modul în care sunt colectate taxele, în special TVA, la nivel național, deoarece acest lucru poate influența regulile fiscale sau intensitatea controalelor la care sunt supuse companiile.
România a pierdut 6,595 miliarde euro în 2018 din neîncasarea unor venituri reprezentând taxa pe valoarea adaugată (TVA), potrivit unui studiu privind deficitul de încasare a TVA publicat joi de Comisia Europeană. Citește articolul
Gestionează banii firmei și este interesat de cum pot fi obținute finanțări (credite sau fonduri nerambursabile), cum afectează acestea bugetul și cum trebuie înregistrate în contabilitate.
Există foarte multe oportunități de finanțare pentru un IMM, din zona de credite ori fonduri nerambursabile, accesibile în piață la acest moment. Mulți oameni se întreabă în ce măsură se poate aplica la aceste fonduri în același timp. Iată câteva precizări importante pe acest subiect. Citește articolul
Monitorizează evoluția pensiei medii și a prețurilor pentru a înțelege inflația, a estima costurile operaționale, a previziona veniturile și a ajusta strategiile financiare și bugetele companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că propunerea implică distribuirea unei părți din profit, acest departament trebuie să știe cum va afecta bugetul companiei, cum se vor calcula taxele și cum va influența planificarea financiară generală.
În 8 septembrie a fost inițiat, în Senat, un proiect de lege prin care se dorește obligarea firmelor să împartă 7,5% din profitul generat cu salariații lor. Totul sună bine, la prima vedere - li se acordă o protecție suplimentară salariaților, sunt recompensați pentru profitul la generarea căruia au contribuit și ei și, din perspectiva firmei, sunt încurajați să contribuie mai mult la bunul mers al societății, cu cât prestația lor este mai bună, cu atât urcând șansele de creștere a profitului și, în consecință, remunerația lor (ca parte a 7,5% din profit acordat angajaților). Însă, dincolo de faptul că, în teorie, totul pare promițător, o analiză mai atentă a propunerii scoate în evidență o serie de probleme. Citește articolul
Acest departament este direct implicat în gestionarea banilor firmei, verificarea veniturilor, a cheltuielilor eligibile și înregistrarea corectă a finanțărilor primite.
Ordonanța de urgență a Guvernului 130/2020 a introdus posibilitatea IMM-urilor de a aplica la mai multe tipuri de finanțări: granturi pentru capital de lucru, granturi pentru investiții etc. În piață există, de regulă, un curent de gândire care spune că, odată ce aplici la o linie de finanțare, ar fi imposibil să mai ceri finanțarea pe alte linii, în același timp. Să fie acest lucru valabil și în cazul granturilor pentru capital de lucru și investiții? Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este direct interesat de semnarea electronică a documentelor (facturi, contracte financiare) și de arhivarea digitală a actelor contabile conform legii, pentru a reduce costurile și a asigura accesul rapid la informații.
Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul
Pentru a înțelege cum trebuie emise, înregistrate și procesate corect facturile electronice, în special cele care țin de achizițiile publice, și pentru a respecta toate cerințele fiscale și contabile.
Autoritățile introduc, de luna viitoare, în domeniul achizițiilor și lucrărilor publice, standardul european de facturare electronică, potrivit unei legi apărute miercuri în Monitorul Oficial. Astfel, firmele care au contracte cu statul vor avea mai puțin de lucru și costuri mai mici când se implică în comerțul transfrontalier. Citește articolul
Articolul discută despre scăderea prețurilor pe piața imobiliară, volumele de tranzacții și tendințele economice generale, plus creșterea datoriilor. Toate acestea sunt esențiale pentru bugetarea, evaluarea activelor și planificarea financiară a unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul